VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

A 4-es metró átadása utáni felszíni hálózat hibái – és a megoldások

2014-04-04

Március 28-án pénteken elindult a 4-es metró, másnap hajnaltól pedig módosult a kapcsolódó felszíni közlekedési hálózat. Ennek apropóján sorozatot indítottunk, melyben a bevezetésre került hálózatot hasonlítjuk össze az általunk javasolt, meggyőződésünk szerint sokkal jobb alternatívával. Egyesületünk javaslatait néhány apró kivételtől eltekintve a BKK nem vette figyelembe a végleges hálózat kialakításakor, holott számos probléma megelőzhető lett volna velük.

Read more »

Üzembiztos 4-es metrót, hatékony felszíni hálózatot!

2014-02-20

A VEKE kénytelen osztani a 4-es metró nem megfelelő üzembiztonságával kapcsolatos aggodalmakat, erre alapot ad a 2-es metrón előforduló üzemzavarok nagy száma is. A bejelentett intézkedést, a felszíni hálózat kapacitásainak változatlanul hagyását így érthetőnek tartjuk, bár jobb lenne, ha nem kellene rá sort keríteni. Nincs az a kampányesemény, amely miatt megérné, hogy nem megfelelő üzembiztonságú metrót vegyen át a főváros.
Read more »

A VEKE elkészítette saját javaslatát a 4-es metró átadása utáni felszíni hálózatra. Várjuk az észrevételeket hozzá (Frissítve!)

2014-01-18
A VEKE elkészítette saját javaslatát a 4-es metró átadása utáni felszíni hálózatra. Várjuk az észrevételeket hozzá (Frissítve!)

 

A 4-es metró átadása utáni felszíni hálózat átszervezésére a közelmúltban tett javaslatot a Budapesti Közlekedési Központ. A tervezetet egyesületünk is áttekintette, az észrevételeit, alternatív javaslatait eljuttatta az illetékeseknek. Várjuk az Önök észrevételeit is!

Read more »

A VEKE a Thököly út megnyitása helyett a forgalomcsillapítás fenntartását kéri

2013-11-29
A VEKE a Thököly út megnyitása helyett a forgalomcsillapítás fenntartását kéri

A VEKE felszólítja a BKK-t, hogy térjen vissza a Nemzet Fővárosa programban írottakhoz. A Thököly út belső szakaszán, a Dózsa György úttól a befelé tartó irányban „behajtani tilos, kivéve BKK és célforgalom” típusú forgalomszervezési intézkedéseket és ennek megfelelő lámpaprogramokat léptessen életbe, annak érdekében, hogy a környék továbbra is forgalomcsillapított térség maradhasson, ne alakulhasson ki újra a tranzitforgalom okozta dugó. Egyben felkérjük a főpolgármestert, hogy támogassa az élhető város kialakítását célzó javaslatainkat és érje el a BKK-nál a megfelelő intézkedések végrehajtását.

Read more »

Győr, Miskolc: Európai Mobilitási Hét VEKE-programokkal 2013-ban is

2013-09-22

A VEKE győri helyi tagszervezete 2007 óta aktív részese az Európai Mobilitási Hét programsorozatának. Egyesületünk idén ismét saját sátorral várja az érdeklődőket a győri Megyeháza előtt, valamint újdonságként ezúttal már Miskolcon is megjelenünk!

Read more »

A VEKE álláspontja a 150-es és 251-es autóbuszok tervezett átszervezéséről

2013-08-02
A VEKE álláspontja a 150-es és 251-es autóbuszok tervezett átszervezéséről

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület üdvözli, hogy a 2007-ben kidolgozott budafoki hálózatfejlesztési javaslatának még meg nem valósult pontjai is a megvalósulás útjára léphetnek. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) tervezetére tett észrevételeinket a társadalmi egyeztetés keretében juttattuk el az illetékeseihez, melyeket az alábbiakban ismertetünk.

Read more »

A VEKE álláspontja a 15-ös autóbusz-család tervezett átszervezéséről

2013-07-21

A 15-ös autóbusz útvonalának meghosszabbítását és az évek óta feltáratlan, új beépítésű Duna-parti területek közösségi közlekedésbe való bevonását a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület támogatja. A járatritkítást és az üzemidő-csökkentést azonban nem.

Read more »

Látszategyeztetés, önigazolásgyártás. Az utasok véleményére sem kíváncsi a BKK.

2013-04-16

„Társadalmi egyeztetés” BKK módra: érdemi szakmai egyeztetések helyett látszategyeztetések.

Valójában senkinek a véleményére sem kíváncsiak. Pontosan úgy, mint a BKV, a sokat bírált időkben.

A helyzetet az 5-ös busz fejlesztésének és a 74A trolibusz visszafejlesztésének árukapcsolásán, mint példán keresztül mutatjuk be.

Read more »

Folyamatos járatkimaradások Miskolcon: a valódi okok

2013-04-04

Alkatrész-hiány és elégtelen szervezés miatt nem jön a busz reggel

Az MVK Zrt. – a márciusi havazás okozta meghibásodásokra hivatkozva – harmadik hete nem tudja biztosítani a menetrend szerinti autóbusz-buszközlekedést Miskolcon a munkanapi csúcsidőszakokban. Volt olyan nap, amikor a szükségesnél 16 busszal kevesebb volt kint az utakon, amely 11%-os kiesést jelent. A helyzet a mai napig sem normalizálódott, 20 nap sem volt elegendő a probléma felszámolására.

Read more »

“Lehasznált, leselejtezett, kétes műszaki állapotú” mutyibuszokat vásárol a BKK

2013-02-05

A VEKE felszólítja Vitézy Dávidot, a BKK vezérigazgatóját, hogy számoljon el az adófizető állampolgárok és az utazóközönség felé, miért vásárolja meg az általa “lehasznált, leselejtezett, kétes műszaki állapotú”-nak nevezett járműveket. 2008 februárjában ugyanezek a járművek okozták a BKV egyik előző vezérigazgatójának, Antal Attilának a bukását és döntötték el a végül Hagyó Miklósig terjedő dominósort. Vitézy Dávidnak amúgy is elszámolnivalója van a közvéleménnyel, amiért – puszta sznobériából vagy talán más érdekeltségből – nem hajlandó még csak ránézni sem magyar gyártók termékeire, ellenben különös vonzalmat mutat bizonyos külföldi gyártók termékei iránt. A mostani eset viszont a többihez képest is kirívó, tekintve a beszerzendő járművek előéletét.

Read more »

Fejlesztésnek kommunikált visszafejlesztés. Válságos évkezdés a budapesti trolibusz-közlekedésben.

2013-01-07

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint megbukott a BKK év eleji trolibusz “reformja”. Sajnos hiába jeleztük ezt előre. A szovjet trolik forgalomból kivonása, a használt Gräf&Stift/MAN trolik üzembeállásának elhúzódása és az alacsonypadlós szóló járművek helytelen elosztása miatt – a BKK közleményével ellentétben – érdemi fejlesztés nem történt, nincs több akadálymentes jármű az utcán. A meghirdetett alacsonypadlós indulások jelentős része pedig nem teljesül a csuklós vonalakon. Több vonalon jelentősen romlott a kiszolgálás, pedig van megoldás.

Read more »

Nyílt levél a VT-Transman Kft. vezetésének

2013-01-05

Tisztelt VT-Transman Kft!

Utasészrevételek sorát kaptuk, miszerint az Önök Budapesten közlekedő autóbuszait nem takarítják, különösen a Volvo-Aabenraa kocsikat, amelyeket ezen a télen még nem mostak le. Utánajártunk és a hírek igaznak bizonyultak, az Önök kocsijai jelentősen mocskosabban járják az utcákat, mint a BKV kocsijai, ami önmagában is szégyen. A fotók magukért beszélnek, mindegyik kocsijuk így néz ki. A külső hőmérséklet ma 10 Celsius fok körül volt, így a hidegre sem hivatkozhatnak.

Read more »

40 éve nincs villamos a Rákóczi úton: a megszüntetés okai, következményei

2013-01-02
Az utolsó Rákóczi úti villamos indulás előtt., Baross tér, Budapest (forrás: Nagy Zsolt Levente)

Négy évtizede, 1972 szilveszterén ment el az utolsó járat Budapest legfontosabb villamos vonalán, a Rákóczi úton. Ez jóval több volt, mint egyszerű vonalmegszüntetés: a hálózat központi elemének kiiktatása egy olyan folyamat egyértelmű kezdetét jelentette, melynek során a városban a közúti közlekedés került előtérbe, s a nagy múltú felszíni kötöttpályás hálózat lényegében külön álló szigetekre esett szét. Cikkünkben utánajárunk a kortársak motivációinak, s mai szemmel értékeljük a döntést. Read more »