VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

Összefoglaló az Alstommal történő szerződésbontás következményeiről

2010-07-30
Tréleren egy vezetőállásos kocsi, Fehér út, Budapest (forrás: Hajtó Bálint)

A VEKE a Fővárosi Közgyűlés döntését és a Nemzeti Közlekedési Hatóság határozatát megismerve úgy látja, hogy jogi értelemben is elkerülhetetlenné vált a 2-es és a 4-es metróra szállítandó járművekre vonatkozó szerződések felbontása.

Read more »

150 éves a Székesfehérvár-Komárom vasútvonal

2010-07-28
(forrás: Pólai Balázs)

2010. július 4-én újraindult rajta a személyszállítás. Az 5-ös számú, Székesfehérvár-Komárom vasútvonalat a Déli vasút építette 1860-ban, ez volt a társaság első vasútvonala. A vonal hossza 82 km, a pálya egyvágányú. 1975-ig gőzmozdonyok továbbították a vonatokat, 2009. december 13-tól a közlekedés szünetelt, de ez a tetszhalott állapot csak fél évig tartott.

Read more »

A NIF miatt lehetetlenül el végképp a Budakeszin létesítendő buszsáv?

2010-07-06
Nem csak az utasoknak, a közlekedési vállalatoknak sem előnyös, hogy a reggeli csúcsban a buszaik a torlódásban araszolnak. Fő utca, Budakeszi (forrás: Vitézy Dávid)

A VEKE hetekkel ezelőtt hívta fel a figyelmet a Budakeszi buszsáv-projekt kapcsán tapasztalt anomáliákra, majd levélben fordultunk az NFÜ elnökéhez. Azóta több alkalommal próbáltuk előmozdítani az ügyet, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. azonban hátráltatja a projekt megvalósulását.

Read more »

Visszavonják a 3-as metró ritkítását – elfogadták a VEKE javaslatát

2010-06-30

A VEKE 2010 májusában hívta fel a figyelmet arra, hogy egy hónappal korábban, április 1-jétől kiritkították a 3-as metrót. A döntést most kezdeményezésünk nyomán visszavonták, az őszi iskolakezdéstől visszaáll a régi menetrend. Read more »

Kritikus kerékkopásokat ismert be a BKV az Alstom-metróknál

2010-06-29
Tréleren egy vezetőállásos kocsi. Fehér út, Budapest (forrás: Hajtó Bálint)

Hogyan futhatta le a kocsi probléma és hiba nélkül a tesztkilométereket? Hogyan kaphat típusengedélyt egy olyan jármű, amelynek kritikus, más országokban teljes flották forgalomból történő kivonásához vezető kerékkopásai vannak, és ezügyben a gyártó Alstom nem tud elfogadható magyarázatot adni?

Read more »

VEKE: a regisztrációs jegy teljes átdolgozásra szorul

2010-06-28

A VEKE örömmel értesült arról, hogy korábbi ezirányú kéréseinkkel összhangban a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium nem vezeti be a pótdíjazást 2010. július 1-jétől a regisztrációs jegyét előre meg nem váltó utasok számára a korábbi tervekkel ellentétben. Álláspontunkat és javaslatainkat az alábbi levélben foglaltuk össze az NFM felé. Read more »

Buszteszt – összegzés

2010-06-28
A két főszereplő (forrás: Dorner Lajos)

2010. május 17. és 28. között, közel két héten át a két legkorszerűbb magyar gyártású csuklós városi buszt, a Credo Citadell 19-est és az Ikarus V187-es típusszámú járműveket tesztelte a BKV, a VEKE kezdeményezése nyomán, a budapesti utasforgalomban. Beszámolónk és értékelésünk az alábbiakban olvasható.

Read more »

Mellékvonalak: VEKE-menetrend és koncepció utasbarát szolgáltatásra

2010-06-27
Desiro-motorvonat Porva-Csesznek megállóhelyen, a 11-es Győr-Veszprém vasútvonalon. A színvonalas győri elővárosi közlekedés feltételei adottak, már csak az általunk javasolt, kínálati menetrendet kellene bevezetni. (forrás: Dobronyi Tamás)

A VEKE úgy értesült, hogy a MÁV a kormányzat döntését elszabotálva a jövő héten megnyitandó vasúti mellékvonalakon csak napi 4 vonatpárt kíván közlekedtetni, ami néhol még a korábbi, elégtelen, a vonal bezárásához vezető rossz menetrendeknél is szűkebb kínálatot biztosít, ráadásul a fővonalakhoz való csatlakozások sem javulnának. Egyesületünk részletes menetrendi javaslatot és szakmai koncepciót készített, melyet a szakminisztériumnak is megküldünk. A tételes menetrend a cikk végén letölthető.

Read more »

Lebukott a MÁV: nem mondták be a Keletiben a vágányzárat

2010-06-26
A kijelzőn egy sor sincs a vágányzárról. Viszont a képen látható a pályaudvaron általunk talált egyetlen hirdetmény: alul, a pénztárak mellett, egy eldugott sarokban, a jegyautomatáktól jobbra. Ki keresi itt, ha nem tudja, hogy lesz vágányzár? (forrás: VEKE)

A vágányzárat megelőző, pénteki napon a VEKE kiemelt figyelmet szentelt a szombattól kezdődő vágányzárra, amelyre csütörtökön hívtuk fel a figyelmet és péntek reggel közleményben kértük a MÁV-ot, hogy alakítsák át a forgalmi rendet.

Read more »

MÁV-válasz a VEKE-közleményre: intézkedés helyett mellébeszélés

2010-06-25
Ingavonat Kőbánya felsőn: indokolatlanul hátráltatja utasait a MÁV a hétvégi vágányzár során. Kőbánya felső, Budapest (forrás: Halász Péter)

A hétvégi vágányzárral kapcsolatos közleményünkre reagált a MÁV: a menetrend átdolgozása helyett azonban kínos mellébeszélésbe kezdtek, egy szót sem ejtve az egyébként általunk kritizált forgalmi rendről.

Read more »

Botrányos MÁV-vágányzár: haladéktalan intézkedés szükséges

2010-06-24
Ingavonat Kőbánya felsőn: indokolatlanul hátráltatja utasait a MÁV a hétvégi vágányzár során. Kőbánya felső, Budapest (forrás: Halász Péter)

A következő, június 26-27-i hétvégén vágányzárral járó munkák lesznek Budapesten a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső állomás között, melynek következtében a meglévő két vágányból egy vágányt lezárnak. A Gödöllő-Hatvan, illetve a Sülysáp-Nagykáta-Szolnok vonalon közlekedő elővárosi vonatok azonban a tervek szerint csak Kőbánya felső állomásig közlekednek, és innen fordulnak vissza. A vágányzári terv tipikus példája a MÁV utasellenes, posztkommunista nagyvállalati működésének, ahol a belső üzemi önérdekek, a vasúttársaság belháborúi fontosabbak annál, hogy az utasokat elszállítsák, tájékoztassák.

Read more »

Újranyílnak egyes bezárt mellékvonalak

2010-06-21
Siemens Desiro a Bakonyban. Jó lenne ha nem csak különleges alkalmakkor, hanem a hétköznapokban is sikerülne túljutni az elavult Bhv-k és Bz-k világán. (forrás: Dobronyi Tamás)

A VEKE üdvözli a Kormány döntését egyes, az előző Kormány által bezárt vasútvonalak újranyitásáról. A témában levelet írtunk Fellegi Tamás miniszternek, melyet ezennel közreadunk.

Read more »

Levél az NFÜ-elnöknek: mentsük meg a Budakeszi-buszsávot!

2010-06-16
Levél az NFÜ-elnöknek: mentsük meg a Budakeszi-buszsávot!

Markovics Ernő elnök és Vitézy Dávid közlekedésfejlesztési munkacsoport-vezető levélben fordultak Petykó Zoltánhoz, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség elnökéhez a Budakeszire tervezett buszsáv-beruházás törlése miatt.

Nem csak az utasoknak, a közlekedési vállalatoknak sem előnyös, hogy a reggeli csúcsban a buszaik a torlódásban araszolnak., Fő utca, Budakeszi (forrás: Vitézy Dávid)

Read more »