VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

Pintér László levele

2003-01-20
By

A közlemény eljutott oda, ahová címeztük. Kétérdekes reakció is történt.
Az egyik, hogy Pintér László úr (Főmterv) magánemberként levelet írtnekünk, melyet itt engedélyével közlünk, egyúttal a Közlekedéspolitika és aForgalomszervezés munkacsoport által készített válaszlevelünket isközreadjuk.
Tisztelt Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület!

A 41-es villamossal kapcsolatban – a Népszabadság Budapest mellékletében megjelent vélemény elolvasása után – “hiányérzetem” támadt. Nem találtam az írásban választ arra, hogy a 41-es villamos ideiglenes meghosszabbításának – ami egyébként csak a rossz időjárás nyomán bevezetett szükségintézkedés – mi az ára?

Nem a dolog anyagi oldalára gondolok – bár a napi negyedmillió Ft sem elhanyagolható – hanem a villamosok forgalmára való hatására. Ez a hatás meglehetősen könnyen mérhető. Meg kell nézni, hogy a 41-es megjelenése után a reggeli csúcsidőben a kritikus Szent Gellért tér – Móricz Zsigmond körtér szakaszon hány szerelvény volt kénytelen a nyílt pályán megállni és mennyit várakoztak ott, míg tovább tudtak haladni és be tudtak állni a megállókba. Mekkora emiatt a menetidő veszteség, hogyan alakul e szakaszon az utazási sebesség, a szolgáltatás színvonala? Annak sem érdektelen utánagondolni, hogy az ily módon érintett utasok száma milyen arányban van a 41-es villamos által érintettekével?

Ezek ismeretében lehet csak megalapozottan nyilatkozni arról, hogy mit cáfol, vagy igazol az “élet” és mi fér el a Bartók Béla úton!

A mérés egyébként könnyen elvégezhető, 2-3 ember – ha valóban kíváncsi az adatokra – egy héten (5 munkanap) belül, napi 1,5-2 óra ráfordítással az adatokat elő tudja állítani.

Azt sem volna haszontalan átgondolni, hogy mit keresne a 41-es a Várkert rakparton, amikor az Erzsébet híd – Batthyányi tér szakaszon a 19-es kihasználtsága hosszú évek óta nem haladja túl a 25-30 %-ot? Valóban az lenne a városi tömegközlekedés fejlődésének iránya, hogy a forgalomáramlási adatok és a gazdasági mutatók semmibevételével, pillanatnyi ötletektől vezérelt hálózati elemeket létrehozva ad alternatívát a gépjárművel szemben? Nem tűnik bíztató megoldásnak!

Pintér László

közlekedésmérnök

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *