A 2-es metró felújítása
A VEKE pótlási elképzelései a Stadionok – Deák tér szakaszra
Ahogy megígértük, Egyesületünk forgalomszervezési szakértői nekiveselkedteka sokkal nagyobb problémát jelentő Népstadion (újabban Stadionok) – Deák tér szakasz metrópótlási lehetőségeinek.Az eredményt most közzétesszük, egyben jelezzük, hogy elküldtük azilletékeseknek is. Valószínűleg nem árulunk el újdonságot, hogy javaslataink ebben az esetbensajnos gyökeresen eltérnek a BKV elképzeléseitől. A BKV Rt. köztudomásúlag 50db alacsonypadlós, csuklós Volvo buszt vásárol, melyeket a metrópótlásra kívánnak bevetni.Megjegyeznénk, hogy a várhatóan nagy tömeg elszállítására a köztudomásúlag szűkbelső terűalacsonypadlós járművek kevéssé alkalmasak, úgy érezzük, ebben az esetben (is)a presztízskérdések nagyobb súllyal esnek latba, mint bármi más. Egyesületünksokszor kifejtett álláspontja szerint ahelyett, hogy az utasokat egy helyrekoncentrálnánk, inkább meg kellene kísérelni szétteríteni a terhelést. Habelegondolunk, hogyaz amúgy is zsúfolt Kerepesi és Rákóczi utat óránként plusz ötven darab csuklósbusszal fejeljük meg, miközben sehol nem jelölünk ki újabb buszsávokat, ráadásul ugyanezen idő alatt megkezdődik a Baross tér átépítése… Nos, ennélaz egy szem metrópótlónál a mi tervezetünk sokkal mélyebben kezeli a problémát.Reméljük az illetékesek egyet fognak velünk érteni és lemondanak az olyankifogásolható megoldásokról, mint a 47-49-es villamosok elvágása az Astoriánál.
- A VEKE második tervezete, Stadionok-Deák tér:
PDFformátumban (2 MB), illetveZIPtömörítve (1,1 MB)
2004. február 1.