Megnyílt a linzi villamosalagút a főpályaudvar alatt – képes beszámoló
Linz folyamatos versenyben van az Ausztria második városa
címért és a Grazzal való vetélkedés a villamosfejlesztésben is meglátszik. Az azonos típusú, Bombardier Flexity Outlook típusú alacsonypadlós villamosok beszerzését követően Linz egy nagyszabású fejlesztési projektbe kezdett: a vasúti főpályaudvar (Hauptbahnhof) teljes felújítását és intermodális közlekedési csomóponttá fejlesztését tűzték ki célul . Hasonló, ugyan az adottságok miatt kisebb költségű munkák épp néhány éve fejeződtek be Grazban is.
A pályaudvart a várost átszelő nagy forgalmú 1-es és 2-es vonalaknak csak egy rövid betétjárata, a leágazó 3-as villamos érintette, a fő közlekedési folyosót jelentő villamosvonalaktól így csak átszállással lehetett elérni az ország ütőerének számító Westbahn vasútvonalon található főpályaudvart. A Herz-Jesu-Kirche megállóhely és Goethekreuzung között megépített 1,9 km hosszú alagútban 2 megállóhely is található (Unionkreuzung, Hauptbahnhof), illetve az egyik megálló [Herz-Jesu-Kirche) a felszín alatt, de nyitott tetővel épült meg. A 3-as villamosnak is épült egy földalatti hurokvégállomás a főpályaudvar alatt.
A felhagyott vágányrészeket felszedik, a 3-as villamos leágazásának helyén a pályaudvarhoz vezető főúton újabb sávokat létesítenek, míg az 1-es és 2-es vonalak felhagyott szakaszán – a villamosok eltűnésével boltjuk forgalmát féltő boltosok kérésére – egy új, egyedi megoldást vezetnek be. A tervek szerint a parkolást a járda mentén megtiltják és a járdát kiszélesítik, hogy a gyalogosok nagyobb teret kapjanak. Az autók ezután majd az út közepén, a villamospálya helyén parkolhatnak.
A néhány évvel ezelőtt Linznek nyújtott 24 millió euró EIB hitelből fedezték a villamosalagút-beruházást, a néhány évvel ezelőtt befejezett 5.8 km hosszú kétvágányos vonalhosszabbítást Ebelsbergnél, 11 db új Bombardier alacsonypadlós beszerzését és pályaudvar melletti buszterminál megépítését.