Kultúrjárat villamossal | VEKE
VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

Kultúrjárat villamossal

2004-11-14
By


Drezdában a FelsÅ‘-Elba Közlekedési Szövetség és a helyi közlekedési vállalat, a tartományi turisztikai irodával közösen fogott bele a 4-es villamosjárat turisztikai kialakításába. A vonal – 28,7 km-es hosszával – nem csupán Drezda leghosszabb járata, hanem rendkívül nagy számban érint kulturális és turisztikai látnivalókat. Bár sokáig kétséges volt, hogy fennmaradhat-e a járat városhatáron kívüli szakasza, jelenleg ez is biztosítottnak látszik, legalább 2010-ig.

A drezdai 4-es kultúrjárat a város technikai múzeuma előtt., Drezda (forrás: STRASSENBAHN MAGAZIN 11/2004, 16. oldal)

A drezdai 4-es kultúrjárat a város technikai múzeuma előtt., Drezda (forrás: STRASSENBAHN MAGAZIN 11/2004, 16. oldal)

A járatot bemutató szórólapra a „Kultúrjárat” kifejezést írták. A német szójáték magyarul nem adható teljes egészében vissza, a „Kultourlinie” szó a „Kultur” és „Tourismus” szavakból áll össze. A kiadvány egyelÅ‘re csak németül érhetÅ‘ el, szerepel rajta a megállók felsorolása, valamint minden megállóhoz megadja az ott elérhetÅ‘ látnivalókat, múzeumokat, és egyéb kulturális létesítményeket. Fel vannak tüntetve a nyitvatartási idÅ‘k, telefonszámok, internetes elérhetÅ‘ségek is.

A drezdai kultúrjárat Radebeul felé, a városhatáron túl., Weinböhla, Drezda (forrás: STRASSENBAHN MAGAZIN 11/2004, 17. oldal)

A drezdai kultúrjárat Radebeul felé, a városhatáron túl., Weinböhla, Drezda (forrás: STRASSENBAHN MAGAZIN 11/2004, 17. oldal)

A 4-es villamos minden nap közlekedik. A vonal hossza 28,7 km, 58 megállóján 80 perc alatt ér végig. Az átlagos megállótávolság tehát 517 méter. A járat csúcsidőben tíz, csúcsidőn kívül szintén 10, este és hétvégén pedig 15 percenként jár. Csúcsidőn kívül és hétvégén viszont a járatot Radebeulnál betétezik, így Weinböhláig 20 ill. 30 perces, ütemes menetrend szerint jár a villamos ezekben az időszakokban. A drezdai közlekedési társaság valamennyi típusa megfordulhat itt, így Tatra T4-esek (M+P, vagy M+M+P, vagy M+M összeállításban), valamint NGT6DD csuklós motorkocsik is.

Forrás: STRASSENBAHN MAGAZIN 11/2004, 14-19. oldal

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *