Változás az elővárosi vasúti közlekedésben
2004. április 4-én ünnepélyes keretek között vehették igénybe először az érdi lakosok az Érd – Budapest, Déli pályaudvar között közlekedő elővárosi vonatokat. A 2004. december 12-i menetrendváltozáshoz kapcsolódóan azonban a napi 6 vonatpárt megszüntetik.
2004. április 4-én ünnepélyes keretek között vehették igénybe először az érdi lakosok a részükre indított vonatokat, melyek Érd és Budapest, Déli pályaudvar között közlekedtek. A 2004. december 12-i menetrendváltozáshoz kapcsolódóan azonban megváltozik az elővárosi vonatok közlekedése, ugyanis a napi 6 vonatpárt megszüntetik. Kérészéletűnek bizonyult tehát ez az érdiek számára fontos járat, melyet hosszú évek óta igényeltek már az itt élő emberek, és népszerű is volt az utasok körében, ugyanis a vonatok csak Érd felső, Érdliget és Kelenföld állomásokon álltak meg, így biztosítva közvetlen és gyors utazást a fővárosba. Már csak azért is érthetetlen a döntés, mert a MÁV felmérései szerint ezen járatok üzembe állítása után mintegy 20%-os utasszám-növekedést mértek a vonalon.
Szerencsére azonban Érd nem marad elővárosi vasúti közlekedés nélkül. December 12-től Martonvásár és a Déli pályaudvar között 14 vonatpár fogja az utasokat szállítani Érd alsón át, a reggeli órákban ütemes menetrend szerint (5.13 és 8.43 között fél óránként indul az állomásról). Így a MÁV valamelyest kompenzálja a megszüntetésre ítélt járatot. Igaz, hogy így több embernek tudnak jobb közlekedési feltételeket nyújtani, mert bekapcsolják az elővárosi közlekedési hálózatba Tárnokot és Martonvásárt, mindez azonban nem vigasztalja azon utasokat, akik Érd állomás környékén élnek. Mivel információink szerint jövőre teljes átépítésre kerül Érd nagyállomás, valószínűleg ez is szerepet játszott a döntés meghozatalában.
A város lakói és a VEKE Érd-Diósd helyi tagszervezete is reméli, hogy a korszerűsített állomás elkészülte után ismét menetrendszerűen fognak közlekedni a közvetlen érdi vonatok, melyek bebizonyították az elmúlt kicsit, több mint fél év alatt, hogy igenis igény és szükség van rájuk. Sőt, továbbvezetésük Százhalombattára még több utas számára nyújthatna minőségi szolgáltatást.
(C) VEKE Érd-Diósd helyi tagszervezete