Halle új csuklós villamosa

A hallei MGT-K villamos csatolt szerelvénye, Halle an der Saale (forrás: STRASSENBAHN MAGAZIN, 12/2004, 17. o.)
Halle an der Saale városvezetése úgy döntött, hogy lecseréli a még az NDK-s időkben beszerzett Tatra T4 típusú villamosokat.
Fontos szempont lett tehát, hogy az újonnan beszerzendő kocsikból lehessen szerelvényt képezni, hogy pótolhassák a klasszikus háromkocsis Tatra-szerelvényeket (T4D + T4D + B4D), viszont a kisforgalmú vonalakon szóló üzemben is képesek legyenek kb. 120 utas elszállítására. A sokrétű felhasználási igényeknek megfelelő, de mégis költségkímélő és kapacitásnövelő megoldásként a kocsikat kétirányúként rendelik meg, egy vezetőállásal, úgy, hogy B-B véggel csatolva kétkocsis szerelvények legyenek képezhetőek.

A hallei MGT-K villamos csatolt szerelvénye, Halle an der Saale (forrás: STRASSENBAHN MAGAZIN, 12/2004, 17. o.)
2001 novemberében a hallei közlekedési vállalat (Hallescher Verkehrs AG, HAVAG) 30 új alacsonypadlós kocsit rendelt a Bombardiertől. A technikai okokból eredő kockázat mérséklése céljából hagyományos forgóvázak alkalmazása mellett döntöttek, így a jármű nem teljes egészében alacsonypadlós. Az MGT-K egy hattengelyes villamos, amelynek három forgóváza közül a középső az alacsony padló alatt helyezkedik el. A szekrényhossz 20,5 méter, a kocsi szélessége pedig 2.300 mm. Hogy a kocsi a meglévő hálózat legszűkebb, 18 méter sugarú ívein is közlekedhessen, erőteljes homlokfalszűkítést alkalmaztak.
A járművek futása megfelelően sima és halk, az ülések kényelmesek
