Új járművek a bécsi U6 számára
A bécsi Wiener Linien közlekedési cég Karácsony előtt véglegesítette 38 darab új alacsonypadlós jármű leszállításáról szóló 91 millió EUR (kb. 22,7 milliárd forint) értékű megrendelését.
A 17,5 kilométer hosszú U6 nem hagyományos metróvonal, mivel az elmúlt évtizedekben épült kéregvezetésű szakaszai mellett a belváros nagy részén az 1890-es években épült Stadtbahn-viaduktokon magasvasútként közlekedik. A vonalon két típust találunk. Az 1979-től gyártott Rotax gyártmányú E6 és c6 típusú, magaspadlós járművek kiváltását szolgálják a 2006-ra szállítandó új járművek. Az E6-osok és c6-os pótkocsijaik kinézete a bécsi villamoshálózaton közlekedő többi E-típushoz nagyon hasonló, de a járművek mégis sok tekintetben kölönböznek egymástól. 1994-ben állt forgalomba az U6-os vonalon 78 db ún. T-típusú Bombardier gyártású alacsonypadlós, az E6-osoknál hosszabb és szélesebb LRT jármű. A kocsikat önálló, négykocsis szerelvényekben, illetve E6-c6-T-c6-E6 összeállításban is közlekedtetik. Az U6-os vonalon minden szerelvény tartalmaz alacsonypadlós járművet, így kizárólag E6-osokból és c6-osokból álló összeállítással forgalomban már nem találkozhatunk.
A 2004 végén megrendelt 38 darab új kocsit is a Bombardier fogja gyártani, azok kinézetre és műszaki tartalom tekintetében nagyrészt meg fognak egyezni a jelenleg is közlekedő hetvennyolc T-típusú járművel, annyi különbséggel, hogy társaikkal ellentétben utastéri légkondicionálóval is fel lesznek szerelve.