Visszafelé pörög az idő Drezdában
A drezdai közlekedési vállalat (Dresdner Verkehrsbetriebe, DVB) maga vette tervbe a Postplaztnak, a város legforgalmasabb átszállócsomópontjának átalakÃtását, amellyel a saját ügyfelei (naponta kb. 46.000 utas száll itt át) kerülnek a mainál rosszabb helyzetbe. A várhatóan 48 millió Eurós átépÃtési költségekbÅ‘l a DVB 28 milliót áll, a többi a város költségvetését terheli. Az átalakÃtás egyébként az XXL villamosok
A vágányhálózaton a jelenlegi 28 váltó és 30 vágánykereszt helyett összesen 16 váltó és 12 kereszt marad. A karbantartási költségek nyilvánvaló csökkentése mellett nem szabad figyelmen kÃvül hagynunk, hogy ezáltal zavarok estén csökken a terelési lehetÅ‘ségek száma. A megállók száma is csökken, a tér szélén két beérkezÅ‘ úton lesz két megálló kialakÃtva, egyenként két-két szélsÅ‘ peronnal. Hogy az átszállókat óvják az esÅ‘tÅ‘l és a hótól, a két megállót összekötÅ‘ járdaszakasz és gyalogátkelÅ‘hely befedését tervezik.
Ezzel együtt a megállók a jelenleginél távolabbra kerülnek egymástól. Ráadásul, mÃg ma a tér belsejében gépkocsi-közlekedés nincs, Ãgy az átszálló utasok nem csupán látják az összes többi villamos megállóját, de veszély nélkül közelÃthetik meg azokat – a jövÅ‘ben mindkettÅ‘ megszűnik, mivel az új rend szerint a gépkocsikat is keresztülengedik a téren – szemben a manapság egyre több helyen uralkodó trenddel, ami a közösségi közlekedést részesÃtené elÅ‘nyben. Ez azt eredményezi, hogy a nagyobb gyaloglási távolságok mellett az átszálláshoz sok utasnak egy lámpás gyalogátkelÅ‘helyen is át kell kelnie, az Ãgy megnÅ‘tt átszállási idÅ‘ miatt pedig akár le is késheti a villamosát.
A DVB pavilonszerű, kör alakú épületét
Forrás: STRASSENBAHN MAGAZIN, 2/2005, 30-37. oldal