A VEKE javaslatának megfelelően meghosszabbodik a 112-es járat útvonala
A FÅ‘városi Önkormányzat Városüzemeltetési Bizottsága 2005. április 18-i ülésén támogatta a 112-es Kálvin térig történÅ‘ meghosszabbÃtását.

Egy 112-es busz az Irányi utcában. A végállomás nem csak az átszálló utasok számára kedvezÅ‘tlen, hanem a várakozó busz a forgalmat (és Ãgy az 5-ös és 8-as buszokat) is zavarja. (forrás: Vitézy Dávid)
A VEKE felvetésének megfelelÅ‘en, a 112-es autóbuszok pesti megfordulási útvonala a következÅ‘képp módosul: Erzsébet hÃd – Kossuth Lajos utca – Múzeum körút – Kecskeméti utca – Károlyi Mihály utca – Aluljáró – Szabad sajtó út – Erzsébet hÃd. A járat szerencsétlen, az autóforgalmat és más buszjáratokat akadályozó Irányi utcai végállomása megszűnik, mÃg új útvonalán a járat érinti a Ferenciek terén a 7-es buszcsalád, az Astoriánál és a Kálvin térnél pedig a 9-es autóbusz megállóját.
A hálózatfejlesztésnek köszönhetÅ‘en a 112-es járat által kiszolgált területek (Mártonhegy, Németvölgy, belsÅ‘ Hegyalja út, stb.) az eddiginél lényegesen jobb átszállási kapcsolatot kapnak a 7-es buszcsalád járműveire és a 3-as metróra, új kapcsolatként pedig közvetlen átszállással elérhetÅ‘ lesz a 2-es metró, a 47-es és 49-es villamos valamint a 9-es autóbusz is. Kapcsolódó változtatásként a 9-es autóbusz Kálvin téri áthaladási rendje is változik KÅ‘bánya irányában. A VEKE javaslatának megfelelÅ‘en a 9-es az ÃœllÅ‘i út elején található, a 83-as trolibusszal közös megállóban is meg fog állni, Ãgy a Baross utca felé utazóknak nem kell már a megállóhely kiválasztásakor választani a busz és a troli között.

Egy 112-es busz az Irányi utcában. A végállomás nem csak az átszálló utasok számára kedvezÅ‘tlen, hanem a várakozó busz a forgalmat (és Ãgy az 5-ös és 8-as buszokat) is zavarja. (forrás: Vitézy Dávid)
Az 1 darab többletjárművet igénylÅ‘ változtatás többletköltségeinek fedezetét a szintén a VEKE által szorgalmazott dél-pesti szolgáltatásfejlesztési csomag keretein belül elért megtakarÃtás biztosÃtja.
A Városüzemeltetési Bizottság támogatását követÅ‘en a FÅ‘városi Közgyűlés jóváhagyása szükséges. A május végén tartandó Közgyűlésen a városatyák várhatóan támogatják a szakbizottság álláspontját, és ha Ãgy lesz, akkor szeptembertÅ‘l már utazhatunk a VEKÉ-nek köszönhetÅ‘en meghosszabbÃtott 112-esen.
