Bécsben leállították az első széria ULF villamosait
2005. április 28-án üzemkezdettől a Wiener Linien leállította az első szériából való ULF villamosait (A 2-11 és B 602-625, összesen 34 kocsi). A leállítás oka egy váratlanul felfedezett sorozathiba: a kerékfelfüggesztéseken hajszálrepedéseket találtak. Egyelőre nem tudni a hiba pontos okát, amint azt sem, hogy várható-e hasonló repedések megjelenése a később gyártott ULF-kocsikon. A WL szakemberei minden járművet egyenként megvizsgálnak, majd amelyiken nem találnak hibát, azokat visszaállítják a forgalomba. Május elsején az első járművek már meg is kezdték az utasok szállítását.
A szerelvények leállítása a napi forgalmat annyiban érinti, hogy a megszokott alacsonypadlós kocsik helyett hagyományos szerelvényeket állít ki
A kommentárok emlékeztetnek arra, hogy a Combino típusú villamosokat szintén repedések miatt állították le és vizsgálták felül szerte a világban – és azok oldalán is a Siemens felirat csillog, csakúgy, mint a most leállított bécsi járműveken.
Az ULF-típusból eddig kizárólag Bécs városa vásárolt (korábban másnak nem is volt joga erre) és 2004 őszén a Combino-krizísből épp Bécs 150 darabos megrendelése húzta ki a Siemens villamosgyártását.