A VEKE látogatóban az Alfa Busz Kft-nél
Hamarosan forgalomba állnak Budapesten az új B7RLE-Localo típusú, Alfa Busz Kft gyártású buszok. A VEKE megleste a gyártást.
Egyesületünk 2005. június 8.-án látogatást szervezett az Alfa Busz Kft székhelyére, ahol a cég részéről Illés Balázs István és Toman Péter ügyvezető igazgatók fogadták a csapatot.
A székesfehérvári Alfa Busz Kft buszfelújítással
2003-ban mutatták be saját tervezésű helyközi, illetve helyi buszaikat, a Regio-t és a Localo-t. A Volvo főegységekre épülő típusok 2004-ben, és 2005-ben is elnyerték néhány Volán vállalat tenderét, így ma már Alfa Busz Regio kocsik közlekednek az Agria Volán, az Alba Volán, a Borsod Volán, a Hajdú Volán, valamint a Zala Volán színeiben is. A városi kialakítású Localo-t Dunaújváros helyi közlekedésében láthatjuk. Az Alfa Busz Kft a BKV által kiírt járatüzemeltetési tenderen a Nógrád Volán Rt-vel közösen indult. A BKV a költségeinek csökkentésére ugyanis a dél-budai vonalak mellé újabb járatok alvállalkozói üzemeltetését tűzte ki célul. Ezúttal néhány alacsonyabb kihasználtságú észak-pesti járatot (120, 147, 170) bocsátottak tenderre. A kiírást az Alfa Busz Kft és a Nógrád Volán közösen nyerte meg, az Alfa Busz Localo típusú buszaival, így nemsokára Budapesten is találkozhatunk ezekkel a járművekkel. Az Alfa Busz Kft székhelye Székesfehérvárott található, az egykori IKARUS gyár területén
A Budapestre készülő Alfa Busz B7RLE-Localo típus fél-alacsonypadlós, városi kialakítású, kéttengelyes szóló autóbusz. A jármű alvázas kivitelű, a felépítmény a Volvo B7RLE rozsdamentes alvázon nyugszik
A jármű hajtásáról a Volvo D7C motorja gondoskodik, a 7300 cm3-es motor 184 kW legnagyobb teljesítménnyel rendelkezik. A nyomaték elosztásáról a ZF gyártmányú váltó gondoskodik, beépített retarderrel. Az utastér első részében kétoldalt másfeles ülések vannak elhelyezve, a hátsó részben pedig 2+2 elrendezésű normál ülőhelyek találhatóak. A második ajtóval szemben állóhely került kialakításra a babakocsik és a mozgássérültek részére. A busz három ajtóval rendelkezik, az első kettő kétszárnyú bolygóajtó, míg a harmadik egyszárnyú lengőajtó. Az utastájékoztatás a budapesti Volvókéhoz hasonlóan Vultron típusú berendezéssel történik. Az utastérben egy egysoros LED-es kijelző található, míg a homlokfalon és a hátfalon a Budapesten megszokott mágneses alapú kijelző, amit LED-del egészítettek ki, így remélhetőleg minden időben jó kontrasztú, jól olvasható lesz. A busz adatait egy központi multiplexer gyűjti össze, ahonnan GPS segítségével a központba is eljuttathatóak a busz aktuális jellemzői: pozíció, utastér hőmérséklete, ajtók állapota, motor fordulatszáma stb. Képek: műszerfal
A BKV-val kötött szerződés értelmében a költségelszámolás a megtett út alapján történik, ami a GPS-el ezután akár 10 m pontossággal meghatározható. Köszönjük vendéglátóinknak a szíves vendéglátást!