Javaslat a 32-es autóbusz útvonalának módosítására
A VEKE javaslatot készített a 32-es busz útvonalának módosítására, a Róna utca tömegközlekedési kiszolgálásának javítása, a hármas villamosokkal párhuzamos buszjárat által jelentett nemkívánatos konkurencia kiküszöbölése, a felesleges Fáy utcai kitérő megszüntetése, valamint a az egyenetlen követés kiszámíthatóbbá tétele érdekében.
A VEKE-hez beérkezett észrevételek alapján a nyár folyamán vizsgáltuk a 32-es autóbuszcsalád közlekedésének ésszerűsítési lehetőségeit és a Róna utca színvonalas tömegközlekedési kiszolgálásának megoldási lehetőségeit.
A munkánk eredményeképp létrejött javaslat szerint múlt hét elején a Fővárosi Önkormányzatnál és a BKV Rt.-nél kezdeményeztük a 32-es autóbusz útvonalának módosítását, a járat sűrítését és a kihasználatlan, illetve a járat egyenletes közlekedését gátló 132-es gyorsjárat megszüntetését.
Részletes indoklást és a tervezett forgalmi paramétereket tartalmazó javaslatcsomagunk letölthető PDF formátumban:
Javaslat 32-es és 132-es gyors buszjáratok átszervezésére
A javaslat részletes számításokat tartalmaz a forgalmi paraméterek változására nézve, melynek értelmében az üzemeltetési költségek a racionális és az utasok számára is szolgáltatásemelkedést jelentő változtatás évente 17-18 millió forinttal csökkennének, a változtatáshoz szükséges megállóépítési és egyéb költségek tehát legfeljebb 1 év alatt megtérülnek, utána pedig állandósul a megtakarítás, a mai üzemhez képest. Összességében tehát a Róna utca jobb tömegközlekedési kiszolgálása érdekében a 32-es busz útvonalának módosítását (két lehetséges alternatívát is jelezve), a menetidő csökkentése érdekében a felesleges Fáy utcai kitérő kiiktatását, az egyenletesebb közlekedés érdekében az alapjárat sűrítését és a gyorsjárat megszüntetését javasoltuk.