VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

Javaslat a 32-es autóbusz útvonalának módosítására

2005-09-25
By

A VEKE javaslatot készített a 32-es busz útvonalának módosítására, a Róna utca tömegközlekedési kiszolgálásának javítása, a hármas villamosokkal párhuzamos buszjárat által jelentett nemkívánatos konkurencia kiküszöbölése, a felesleges Fáy utcai kitérő megszüntetése, valamint a az egyenetlen követés kiszámíthatóbbá tétele érdekében.

A nyári terelés idején már a Róna utcában járt a 32-es., Róna utca, Budapest (forrás: Győri Márk)

A nyári terelés idején már a Róna utcában járt a 32-es., Róna utca, Budapest (forrás: Győri Márk)


A VEKE-hez beérkezett észrevételek alapján a nyár folyamán vizsgáltuk a 32-es autóbuszcsalád közlekedésének ésszerűsítési lehetőségeit és a Róna utca színvonalas tömegközlekedési kiszolgálásának megoldási lehetőségeit.

A munkánk eredményeképp létrejött javaslat szerint múlt hét elején a Fővárosi Önkormányzatnál és a BKV Rt.-nél kezdeményeztük a 32-es autóbusz útvonalának módosítását, a járat sűrítését és a kihasználatlan, illetve a járat egyenletes közlekedését gátló 132-es gyorsjárat megszüntetését.

A nyári terelés idején már a Róna utcában járt a 32-es., Róna utca, Budapest (forrás: Győri Márk)

A nyári terelés idején már a Róna utcában járt a 32-es., Róna utca, Budapest (forrás: Győri Márk)

A gyorsjárat önálló szakaszán a dugók miatt szinte használhatatlan, a közös szakaszon pedig egyenetlenül érkezik, ezért közlekedtetése igencsak pazarló., Kassai tér, Budapest (forrás: VEKE)

A gyorsjárat önálló szakaszán a dugók miatt szinte használhatatlan, a közös szakaszon pedig egyenetlenül érkezik, ezért közlekedtetése igencsak pazarló., Kassai tér, Budapest (forrás: VEKE)

Részletes indoklást és a tervezett forgalmi paramétereket tartalmazó javaslatcsomagunk letölthető PDF formátumban:

Javaslat 32-es és 132-es gyors buszjáratok átszervezésére

Az alacsonypadlós járművek közlekedése a mozgássérülteknek ugyan valóban kedvez, összességében azonban a Nagy Lajos király útján nem lenne szabad a villamosnak ilyen konkurenciát állítani., Kassai tér, Budapest (forrás: VEKE)

Az alacsonypadlós járművek közlekedése a mozgássérülteknek ugyan valóban kedvez, összességében azonban a Nagy Lajos király útján nem lenne szabad a villamosnak ilyen konkurenciát állítani., Kassai tér, Budapest (forrás: VEKE)

A Fáy utcai kerülő csak a menetidőt növeli, több a kára, mint a haszna., Fáy utca, Budapest (forrás: Istvánfi Péter)

A Fáy utcai kerülő csak a menetidőt növeli, több a kára, mint a haszna., Fáy utca, Budapest (forrás: Istvánfi Péter)

A javaslat részletes számításokat tartalmaz a forgalmi paraméterek változására nézve, melynek értelmében az üzemeltetési költségek a racionális és az utasok számára is szolgáltatásemelkedést jelentő változtatás évente 17-18 millió forinttal csökkennének, a változtatáshoz szükséges megállóépítési és egyéb költségek tehát legfeljebb 1 év alatt megtérülnek, utána pedig állandósul a megtakarítás, a mai üzemhez képest.

A Liget tér kiszolgálásának feladása nehéz döntés, de csúcsidőben a gyorsjárat túl ritka és túl lassú., Liget tér, Budapest (forrás: Istvánfi Péter)

A Liget tér kiszolgálásának feladása nehéz döntés, de csúcsidőben a gyorsjárat túl ritka és túl lassú., Liget tér, Budapest (forrás: Istvánfi Péter)

A Volvo-buszok augusztus végétől vannak jelen már munkanapokon is a 32-esen., Örs vezér tere, Budapest (forrás: Istvánfi Péter)

A Volvo-buszok augusztus végétől vannak jelen már munkanapokon is a 32-esen., Örs vezér tere, Budapest (forrás: Istvánfi Péter)

Összességében tehát a Róna utca jobb tömegközlekedési kiszolgálása érdekében a 32-es busz útvonalának módosítását (két lehetséges alternatívát is jelezve), a menetidő csökkentése érdekében a felesleges Fáy utcai kitérő kiiktatását, az egyenletesebb közlekedés érdekében az alapjárat sűrítését és a gyorsjárat megszüntetését javasoltuk.

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *