VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

Elfogadta a 7-es buszok átszervezésének végleges változatát a Főváros

2005-11-14
By

A VEKE által is javasolt módon került kialakításra a végleges hálózat, amely 2005. december 3-ától kerül bevezetésre.

Az újpalotai lakótelepek közvetlen belvárosi kapcsolatát biztosító 173-as gyorsjáratra a VEKE szerint egész nap szükség van., XV., Nyírpalota utca vá., Budapest (forrás: Gyergyói Tamás)

Az újpalotai lakótelepek közvetlen belvárosi kapcsolatát biztosító 173-as gyorsjáratra a VEKE szerint egész nap szükség van., XV., Nyírpalota utca vá., Budapest (forrás: Gyergyói Tamás)


Politikai szálaktól sem mentes, bár szakmai jellegű viták közepette 2005. november 14-i ülésén korábbi többszöri tárgyalás után végül a Vajda Pál főpolgármester-helyettes, a BKV Rt. és a VEKE által javasolt szerkezetben fogadta el a 7-es buszok átszervezését a Fővárosi Önkormányzat Városüzemeltetési Bizottsága.

A buszcsalád végleges alakja tehát a következő lesz:

7-es: Albertfalva, Forgalmi utca – Bosnyák tér

7-es gyors: Etele tér – Bosnyák tér

73-as: Bornemissza tér – Újpalota, Nyírpalota utca

173-as gyors: Etele tér – Újpalota, Nyírpalota utca

A 7-es buszcsalád hivatalos paraméterlapjai letölthetőek INNEN!

Az átszervezéssel a jelenlegi 7A önálló szakaszán jelentősen javul majd a kiszolgálás., Albertfalva, Forgalmi utca, Budapest (forrás: Vitézy Dávid)

Az átszervezéssel a jelenlegi 7A önálló szakaszán jelentősen javul majd a kiszolgálás., Albertfalva, Forgalmi utca, Budapest (forrás: Vitézy Dávid)

Első körben a 173-as gyors üzemidejének kiterjesztését és dél-budai végállomásának Etele térre helyezését szorgalmazta a VEKE., XIV., Bosnyák tér, Budapest (forrás: Könözsi Gábor)

Első körben a 173-as gyors üzemidejének kiterjesztését és dél-budai végállomásának Etele térre helyezését szorgalmazta a VEKE., XIV., Bosnyák tér, Budapest (forrás: Könözsi Gábor)

A változtatás 2005. december 3-án, üzemkezdettől lép életbe. A járatcsoport átalakításának lényege – az átszállások számának mérséklésén túl – a 7-es buszcsalád kiszámíthatóbbá tétele, melynek szellemében mind a 4 járat közlekedni fog a nappali járatok teljes üzemidejében, így hétvégén is, a reggeli csúcsidőtől eltekintve pedig mind a 4 járat azonos követéssel, hangolt menetrend szerint fog közlekedni. A reggeli csúcsidőben az autóbuszok 4-5 percenként indulnak, kivéve a 173-as gyorst, amely 3-4 percenként indul majd, a délelőtti időszakban viszont minden járat 7-8, este és hétvégén 10-10, hétvégén kora hajnalban és késő este pedig 12-12 percenként, ütemesen, azonos követéssel közlekedik.

Az átalakítás hatására a hét minden napján, egész nap elérhető gyorsjárati kapcsolatot kap a belvárossal az újpalotai lakótelep, emellett új, közvetlen alapjárati szolgáltatás is elérhetővé válik.

A járműtípusokat tekintve nagy újdonságra nem kell számítani: a gyorsjáratok a már jól ismert pirosra festett Ikarus 280-as buszokkal fognak közlekedni, míg az alapjáratokon a Volvo csuklósok közlekednek. A 2006 tavaszán megérkező Volvo-széria üzembeállításáig a 73-as vonalon átmenetileg 12 db Ikarus 435-ös típusú csuklós autóbusz is közlekedni fog.

Az egymáshoz hangolt alapjáratok és az egymáshoz hangolt gyorsjáratok által javulhat a közlekedés egyenletessége a Rákóczi úti tengelyen., Ferenciek tere, Budapest (forrás: Vitézy Dávid)

Az egymáshoz hangolt alapjáratok és az egymáshoz hangolt gyorsjáratok által javulhat a közlekedés egyenletessége a Rákóczi úti tengelyen., Ferenciek tere, Budapest (forrás: Vitézy Dávid)

A megállóhelyekkel kapcsolatban Egyesületünk szakmai álláspontjának megfelelően a következő változás történik:
– a 7-es autóbusz minden megállóban megáll, ahogy eddig is
– a 73-as autóbusz minden érintett megállóban megáll, a Hermina úti megállót kivéve
– a 7-es gyors autóbusz megállói változatlanok
– a 173-as gyors autóbusz megáll a Páskomliget utcánál is, illetve a 7-es gyorshoz hasonlóan Bártfai utcánál és az Etele téren.

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *