Állásfoglalásunk a nagykörúti felújítás vizsgálati jelentése kapcsán
A Budapest Portálon közzé tett vizsgálati jelentés kapcsán készítettük el Egyesületünk állásfoglalását és vontunk le következtetéseket.
Az egyetlen raktáron levő váltó beépítésével ún. ráhajlítás épült. A beépítés puszta ténye arra mutat, hetekig tart a probléma megoldása, hiába erőltette a BKV menedzsmentje a beindulást. A VEKE régóta követeli a nagykörúti visszafogási lehetőségek visszaépítését, reméljük, ez a váltó véglegesen a helyén marad, megkönnyítve a későbbiekben a forgalmi dolgozók helyzetét és nem utolsó sorban sok utast mentve meg az óriási szakaszokon élvezett buszpótlásoktól. Hasonló visszafogási lehetőséget kellene építeni a Mester utca – Boráros tér térségében., Margit híd pesti hídfő, Budapest (forrás: Gégény András)
A VEKE 2006. augusztus 14-én Vitézy Dávid szóvivő által tartott sajtótájékoztatón összegezte a nagykörúti felsővezeték-felújítási munkálatok során történt mulasztásokról készült vizsgálati jelentést. Az eset kapcsán elsősorban a jelentésből kimaradt szempont szerint a beruházó BKV felelősségét vizsgáltuk, hat szempont szerint (előkészítés, tervektől való eltérések, műszaki átvétel, közbeszerzések, a Margit hídi oszlopok ügye, kommunikáció)
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület állásfoglalása a nagykörúti felsővezeték-rendszer meghibásodásait vizsgáló jelentésről c. dokumentum letölthető ITT (PDF formátumban)
A kidőlt oszlop. Nem biztos, hogy a józan eszét használta az, aki erre a rozsdahalmazra bármit is rá mert szerelni. Az el nem végzett munkák eltussolása miatti kínos sietség és a mindenáron való megfelelni akarás együtt irracionális döntésekbe viheti bele a legjobb mérnököket is., Margit híd, Budapest (forrás: VEKE)