Elfogadták a VEKE további javaslatait az éjszakai hálózat bővítéséről | VEKE
VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

Elfogadták a VEKE további javaslatait az éjszakai hálózat bővítéséről

2006-09-05
By

A Főváros Városüzemeltetési Bizottsága szeptember 4-i ülésén tárgyalta az éjszakai hálózat korrekciójának további részleteit. A VEKE javaslatait a Közlekedési Ügyosztály és a BKV támogatta.

A régi járatok kilencszázas utódjain is nőtt az utasforgalom a kiterjedtebb hálózat hatására., Nyugati tér, Budapest (forrás: Hajtó Bálint)

A régi járatok kilencszázas utódjain is nőtt az utasforgalom a kiterjedtebb hálózat hatására., Nyugati tér, Budapest (forrás: Hajtó Bálint)


Már korábbi cikkünkben is jeleztük, hogy a VEKE négy módosító javaslatáról szóló döntést elhalasztotta a Városüzemeltetési Bizottság. A javaslatokról folyamatosan egyeztettünk a BKV-val és a Főváros Közlekedési Ügyosztályával, így szeptember 4-én az alábbi döntések születtek.

A 911-es és 931-es autóbuszok összekötése

A BKV elfogadta a VEKE korábbi javaslatát (lásd részletesen: korrekciós javaslatok, 3. pont), amely a Normafa és a Rózsadomb térségének járatsűrítését nem a 911-es és 921-es vonalakon betétjáratok forgalomba állításával, hanem a hálózat átalakításával javasolta orvosolni. A VEKE javaslata két szempontból is jelentős előnyt hordoz a korábban már elfogadott betétjárati megoldáshoz képest: egyrészt mindkét hegyvidéki területnek biztosítja a 60 perces kiszolgálást egész éjjel, másrészt a Rózsadomb elérését ésszerűbb útvonalon oldja meg. Az intézkedés többletköltségeit (kb. 10 millió forint/év) érveinket elfogadva a BKV Zrt. magára vállalta, amiért köszönet illeti a közlekedési társaságot.

A 921-es és 956-os járatok útvonalmódosítása

A fenti átszervezéssel kétviszonylatosra egyszerűsödik a Rákoskeresztúr – Astoria – Buda tengely, amit a 60-60 percenként közlekedÅ‘ 921-es és 956-os járatok fognak kiszolgálni. Felmerült az igény a két járat esetében “szebb” hálózatszerkezet kialakítására, azaz a 921-es azonos útvonalon egy irányban kétszer történÅ‘ jelenlegi elhaladásának (Moszkva tér – Krisztina körút) kiküszöbölése érdekében az útvonalak felcserélésére. Ennek értelmében a 921-es járat fog a Batthyány tér érintésével közlekedni, míg a 956-os jár majd az Attila úton.

A 937-es autóbusz beindítása

A VEKE-hez és a Fővároshoz érkezett észrevételek alapján beindításra kerül az éjszakai járat a Táborhegyre. A Táborhegy jelenleg viszonylag nagy gyaloglási távolsággal, meredek domborzati viszonyok leküzdésével érhető el. Ez alapján a területre indokolt az éjszakai közlekedés, bár rendkívül alacsony igénybevétel várható e vonalon. Épp ezért a BKV rugalmas forgalomirányítással indítaná be a vonalat a 6 hónapos kísérleti időszak alatt. Ez azt jelenti, hogy a Táborhegyre a kijelölt menetben a Közvágóhíd felől érkező 901-es autóbusz akkor megy fel, ha van rajta utas, míg a hegyről lefelé akkor szállít utast, ha az igénybe vevő egy megadott telefonszámon előre bejelentette utazási szándékát.

A szolgáltatás fedezetéül a 137-es autóbusz vonalán egész hétvégén bevezetésre kerül az egységes, 20 perces, HÉV-hez hangolt járatkövetés, ezzel megszűnnek az egyébként kihasználatlan 15 perces időszakok.

A 979-es autóbusz meghosszabbítása

A VEKE már a kezdeti észrevételek között is szorgalmazta a 979-es autóbusz meghosszabbítását a kiszolgálatlan zuglói területek felé. Az utóbbi hónapokban az Újpalotai lakótelep déli részéről érkezett, a jelentős gyaloglási távolságot kifogásoló észrevételek alapján a járat Újpalotáig történő meghosszabbításának lehetőségét is felvetettük. A BKV Zrt. ezt a változatot látta célszerűbbnek, így a járat a Csömöri úton keresztül Újpalota, Nyírpalota utcáig fog közlekedni novembertől, egyelőre 6 hónapos kísérleti üzemben.

A 963-as autóbusz meghirdetése Adyliget és Nagykovácsi között

A BKV Zrt. a járat meghirdetését továbbra sem támogatta, a hiányzó szolgáltatási szerződésre hivatkozva. A járat tehát Adyligetig számozott járatként, míg Adyliget és Nagykovácsi között szolgálati járatként fog közlekedni.

A 950-es autóbusz meghosszabbítása

A korábbi, Rákospalota jobb kiszolgálását célzó javaslataink (970-es autóbusz beindítása) újbóli képviseletét a veke.hu fórumain érkezett észrevételek alapján megtettük. A BKV-val lefolytatott egyeztetéseken arra jutottunk, hogy a szolgálati járatok meghirdetése helyett azok megszűnnek és inkább a 950-es autóbusz útvonala kerül meghosszabbításra Kossuth utcától Rákospalota, Székely Elek útig, minden második menetben, tehát 60 percenként. A meghosszabbítás miatt a Kossuth utcáig közlekedő járatok ellenkező irányban fordulnának vissza a hurokban, annak érdekében, hogy a Kossuth utcánál közös peronos megállóhelyet lehessen kialakítani a végállomásról induló és a Székely Elek út felől érkező járművek között.

A fentiek értelmében a november 3-tól az éjszakai hálózaton életbe lépő változtatások a következőek:

(a korábbi cikkhez képest történt módosításokat kiemeltük)

901: 4-4 menet csak Bécsi út (Vörösvári út) és Közvágóhíd között közlekedik rövidített útvonalon. Oka: a Bécsi úti szakaszon együtt halad a 960-assal, ez pedig megtakarítási lehetőséget jelent. Közvágóhídtól a 0.21 és 1.51 közötti menetek rövidülnek, melyek Óbuda garázstól az 1.19 és 2.49 közötti menetek rövidülését és Bécsi úttól történő indítását jelentik. Az egyik Közvágóhídtól induló csonkamenet a Bécsi úttól a 937-esként a Máramaros úthoz közlekedik.

906: pénteken és szombaton éjszaka 23.39 és 0.33 között 6 perces sűrűséggel közlekedik a mai 7-8 perces követés helyett, a buszokon tapasztalható zsúfoltság miatt.

907: szintén a zsúfoltság miatt napi két plusz csonkamenet indul 0.01-kor és 0.31-kor Rudas gyógyfürdőtől Örs vezér tere felé, valamint a 23.19-kor Móricz Zsigmond körtérről induló csonkamenet szintén innen indul. A 4.27-kor Etele térről közlekedő járat csak Baross térig közlekedik.

908: a Móricz Zsigmond körtérről eddig 23 órakor induló menet csak Gazdagrétről indul, helyette a 153-as gyors vonalán 23 órakor egy többletforduló kerül beiktatásra. A 0.30-kor Móricz Zsigmond körtérről induló csonkamenet Döbrentei térig közlekedik, meghosszabbított útvonalon.

909: pénteken és szombaton csuklós járművekkel közlekedik, zsúfoltságkezelési célból.

911: a számjelzés megszűnik, a járat összevonásra kerül a 931-es vonallal.

914: az egyenletesség miatt a dél-pesti végállomástól 23.10-kor induló kocsi 23.03-kor indul.

921: egész éjszaka 60 percenként közlekedik, Budán útvonala megváltozik, az Attila út helyett a Batthyány tér érintésével közlekedik.

923: a viszonylat nehezen tudja tartani fordulóidejét a mai menetrendben, ezért a késések megszüntetésére a vonalra egy többletjármű kerül beosztásra. Megtakarítást és a nappali hálózattal való jobb illeszkedést szolgáló változások továbbá, hogy a Dél-Pestről 22.45-kor induló kocsi csak a Nyugati pályaudvartól közlekedik Békásmegyer felé, a 3.15-kor induló kocsi azonban Bogdáni út helyett Békásmegyerig, a 3.45-kor induló pedig Bogdáni út helyett csak a Nyugati pályaudvarig jár. Dél-Pest irányába a Bogdáni úttól 22.57-kor induló menet törlésre kerül, a 23.27-kor induló kocsi pedig Nyugati pályaudvartól indul.

930: új viszonylat Újpest jobb kiszolgálása érdekében szolgálati járat bevonásával. Újpest-Központ – Megyer, Szondi utca között közlekedik, ÚjpestrÅ‘l 0:36-kor, 1:06-kor, 2:06-kor és 3:36-kor.

931: az Örs vezér teréről Deák Ferenc tér felé 23.21-kor és 0.21-kor induló kocsik már Nagyicce, HÉV-állomástól szállítanak utast. A járat útvonala meghosszabbításra kerül a Deák Ferenc tértől a Nyugati téren át a Rózsadombra, a 911-es viszonylat mai hurokútvonalán, majd vissza a Deák térre. A teljes vonalán 60 percenként fog közlekedni.

937: új járat, Bécsi út (Vörösvári út) és Máramaros út között, a 137-es autóbusz vonalán, éjjelente 1 indulással (1 és 2 óra között, még nem véglegesített időpontban).

938: a Csepelről 1.17-kor induló kocsi 2.20-kor indul, az egyenletesség érdekében.

950: minden második indulásban, 60 percenként, Rákospalota, Székely Elek útig közlekedik. A betétjáratok esetében a végállomási hurok körüljárási iránya a Kossuth utcánál megfordul.

952: az alacsony kihasználtság miatt egy forduló törlésre kerül, így a Dél-Pestről 1.17-kor, és Csepelről 1.57-kor induló kocsi nem közlekedik.

956: Moszkva térről 0.18-kor is indul autóbusz, többletmenetként Hűvösvölgy felé. A járat útvonala Budán megváltozik, a Batthyány tér érintése helyett az Attila úton közlekedik.

956A: új viszonylat a garázsmenetek meghirdetésével. Az 56-os gyors eddigi hajnali és esti, minden megállóban megálló menetei is ezen viszonylatszámmal közlekednek ezentúl.

960: Óbudáról 1.54-kor, Móricz Zsigmond körtérről 2.03-kor is indul autóbusz.

963: új viszonylat a nagykovácsi szolgálati járat bevonásával Hűvösvölgy – Adyliget között napi 4-4 menettel (HűvösvölgybÅ‘l 0:03, 1:03, 2:33, 3:33 indulásokkal).

966: a Deák térről 0.35-kor induló kocsi Soroksárig közlekedik, az az utáni három menet csak Gubacsi úttól indul, illetve visszafelé odáig közlekedik. A XXIII. kerületi Önkormányzat közbenjárására e három menetből kettő Millenium-telepig közlekedik.

979-979A: péntek és szombat éjszaka csuklós járművek közlekednek. A 979-es autóbusz a Bosnyák tértől a Csömöri úton Újpalota, Nyírpalota utcáig meghosszabbított útvonalon közlekedik.

992: a Cinkota, HÉV-állomástól 0.30 helyett 1.03-kor indul.

996: új viszonylat szolgálati járat bevonásával Újpest-Központ – Cinkota, autóbuszgarázs között. Cinkotáról 23:34-kor, 0:04-kor, 0:34-kor, 1:04-kor és 2:34-kor indul, míg ÚjpestrÅ‘l 2:35 és 4:05 között 30 percenként.

999: új viszonylat szolgálati járat bevonásával Kispest, Határ út és Hofherr A. utca között, a 194-es autóbusz vonalán, napi 2-2 indulással (Határ útról 0.06 és 4.16 között indul).

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *