Megfogadták a VEKE javaslatát: buszsáv épül a Kerepesi úton
A VEKE az elsÅ‘ napok tapasztalatai alapján hÃvta fel a figyelmet a metrópótlás megvalósÃtásának hiányosságaira és a buszsávok hiányára. Bár a BKV elutasÃtó választ adott felvetéseinkre, a mai bejelentés szerint mégiscsak kiépül a Kerepesi úti buszsáv.
Az elmúlt napokban a metrópótló buszok délutánonként kénytelenek voltak az autókkal együtt araszolni a dugóban a Kerepesi úton, a metróval egyébként 8 perces menetidÅ‘t a buszok 35-40 perc alatt tették meg. A mai sajtóbejelentés szerint kiépül a buszsáv a Kerepesi úton a hétvége folyamán, amelyet civil szervezetünk ezúton is üdvözöl. Köszönjük, hogy megfogadták javaslatunkat, a metrópótlót használó több tÃzezer utas nevében is. Reméljük, hogy az elhibázott Blaha Lujza téri forduló átalakÃtására is lehetÅ‘ség nyÃlik a következÅ‘ napokban.
Nem lehet azonban szó nélkül elmenni azon eljárás mellett, ahogy ezt az ügyet a BKV kezelte. SzóvivÅ‘jük az elmúlt napokban a sajtóban mást sem hangoztatott, minthogy a VEKE véleménye szakmailag megalapozatlan és elfogadhatatlan, buszsáv kijelölésére nincs mód. RegÅ‘czi Miklós szerint „légbÅ‘lkapottak és alaptalanok a VEKE legújabb kritikái”, „nem létezik jobb megoldás a metrópótlás levezénylésére” és „a Kerepesi úton nem lehet több buszsávot kialakÃtani” (Index.hu, június 13.)
A BKV a régi korszakát idézÅ‘ arroganciával utasÃtotta el az utasok kényelmére irányuló javaslatainkat, és ismét csak a nyilvánosság ereje kényszerÃtette rá, hogy beavatkozzon a pótlás rendjébe. AmÃg a BKV következmények nélkül vezetheti félre a nyilvánosságot, és veheti semmibe saját utasainak érdekeit, addig nem lehet utasbarát BKV-ról beszélni. A várt szemléletváltás elmaradt, a menedzsment cseréjével nem történt igazi változás a cég működésében.
Ãœdvözöljük a városvezetés beavatkozását a Kerepesi úti buszsávok ügyében, ugyanakkor a probléma gyökere sokkal mélyebbre nyúlik. A BKV hozzáállása és szemlélete továbbra sem az utasok legmagasabb szintű kiszolgálását, és az üzemeltetÅ‘i, kivitelezÅ‘i és egyéb belsÅ‘ részérdekeken való felülemelkedést szolgálja. Ez csak a következÅ‘ hetek újabb pótlásait tekintve is bÅ‘ven ad aggodalomra okot. Vajon ismét a nyilvánosság elÅ‘tti fellépésre és a FÅ‘város beavatkozására lesz szükség, hogy három hét múlva a meghosszabbÃtott metrópótlók és villamospótlók a Károly körúton zavartalanul tudjanak közlekedni? Minek kell történnie ahhoz, hogy átgondolt és jól szervezett legyen a Szabadság hÃd lezárása utáni forgalmi rend vagy a 2-es villamos két hét múlva kezdÅ‘dÅ‘, önmagában is felháborÃtó két éves buszpótlása, és javÃtsanak a terveken? És végül: hogyan lehet hinni a szakmai érveknek, a BKV szakmai álláspontjának, ha ismét, az új menedzsment is mellébeszél, félrevezeti a nyilvánosságot és visszaél a BKV szakmai hitelével?
A VEKE reményét fejezi ki, hogy a BKV átalakulása visszatér a helyes irányba és kifogáskeresés helyett egy utasbarát, megoldásokat kereső és a nyilvánosságot őszintén tájékoztató közlekedési társaság szolgálja majd a budapestieket rövid idő múlva.