Új elővárosi autóbuszok álltak forgalomba az észak-budai agglomerációban

A VEKE kérésére a Volánbusz szakemberei bemutatták, hogy a kijelzőket már felkészítették a nemsokára bevezetendő új járatszámozási rendszer alkalmazására. Piros pont a Volánbusznak., Polgármesteri Hivatal, Bajcsy-Zsilinszky tér, Pilisvörösvár (forrás: VEKE)
2007. június 4-én a Volánbusz Zrt. sajtótájékoztatón mutatta be az új beszerzésű, 20 db Volvo 7700 típusú, alacsonypadlós csuklós autóbuszát, melyek vételára 1,5 milliárd Ft volt. Az utóbbi években a Volánbusz főleg használt buszok beszerzésével próbálta megújítani járműparkját, ezúttal azonban tényleg a legújabb, legmodernebb járművek kerültek a flottába. A vásárlásra a 2006. évi központi autóbuszbeszerzés keretében került sor. A most átadott 20 darabot 2007. év végéig újabb tíz követi, a 2007. évi központi beszerzés eredményeképpen.
A Volánbusz Zrt. új szerzeményeit az észak-budai agglomerációban közlekedteti. 17 busz a 10-es úton, három a 11-es úton közlekedő viszonylatokon kerül alkalmazásra. A Budapest-Pilisvörösvár-Piliscsaba-Dorog-Esztergom járatcsoportra 12, a Budapest-Pilisborosjenő járatra öt, a Budapest-Szentendre-Visegrád-Esztergom vonalra három kerül belőlük. Az év végén érkező újabb tíz kocsi szintén a 11-es útra kerül. A felszabaduló régebbi, főleg Mercedes kocsik közül tízet átcsoportosítanak, elsősorban a Csepel-szigeten, Szigethalom térségében találkozhatunk majd velük, ahol még régebbi, főleg Ikarus buszokat váltanak.
A Vértes Volán is beszerzett három csuklós Volvót, melyek szintén a térségben közlekednek majd.

A VEKE kérésére a Volánbusz szakemberei bemutatták, hogy a kijelzőket már felkészítették a nemsokára bevezetendő új járatszámozási rendszer alkalmazására. Piros pont a Volánbusznak., Polgármesteri Hivatal, Bajcsy-Zsilinszky tér, Pilisvörösvár (forrás: VEKE)

Ez viszont egy fekete pont. Igen nagy hiányosságnak értékeljük a belső utastájékoztatót, pontosabban annak elhagyását. Pedig a helye megvan, a kábeles előkészítés is. A Volánbusz mégsem áldozott a busz árához képest elhanyagolható összegű berendezésekre, noha pontosan tudta, ezek a kocsik már az egységesülő elővárosi közlekedési rendszerben fognak üzemelni, sok Budapesten belüli megállóban is megállnak, BEB bérlettel igénybe vehetőek. Kiderül, hogy a sofőrök bemondják-e majd a megállókat, ahogyan azt Fajcsák Lajos igazgató megígérte. (forrás: VEKE)

Ez csak látványkép, ezen a helyen nem tudnak közlekedni a buszok. Nem volt egyszerű betolatni a hosszú kocsival a szűk helyre. Érdemes lenne a teret kicsit átépíteni…, Polgármesteri Hivatal, Bajcsy-Zsilinszky tér, Pilisvörösvár (forrás: VEKE)

… mert ilyen állapotok fogadják az utazót. Buszmegálló kijárata Pilisvörösvár kellős közepén. Ezek az útállapotok nem éppen szívderítőek, a futóműveket és a gumikat sem kímélik. A buszmegállóban még járda sincs, a megálló teljes környezete fokozottan veszélyes a gyalogosokra. Ha azt szeretnénk, hogy a közösségi közlekedést többen használják, akkor nem csak a járművekre kell figyelmet fordítani., Bajcsy-Zsilinszky tér, Pilisvörösvár (forrás: VEKE)
Következzék magának a járműnek a bemutatása, képekkel. A kocsi a BKV csuklós buszaitól eltérően nem városi, hanem elővárosi kivitelű, a legfontosabb eltérések ebből adódnak. A BKV-s buszok a B7LA, a Volánbusz új szerzeményei már a legújabb B9LA alvázra épülnek és jóval erősebb, az Euro IV-es normát is kielégítő motorral rendelkeznek.
A VEKE nagy örömmel nyugtázta, hogy a Volánbusz igazgatója, Fajcsák Lajos a sajtótájékoztatón kijelentette, modern autóbusz ma már nem létezhet légkondícionáló nélkül (ebben a húsz kocsiban 45kW teljesítményű a klímaberendezés) és a Volánbusz Zrt. már csak ilyen járműveket fog beszerezni. Sajnálatos ugyanakkor, hogy a típusból vásárló Zala Volán és Borsod Volán légkondícionáló nélkül rendelte a kocsijait. Ezt a hibát a BKV már egyszer elkövette, utólag kellett beszerelnie a légkondit (még mindig vannak kocsik amelyeknél a beszerelés nem történt meg), érthetetlen, hogy vannak még olyan cégek, amelyek nem képesek tanulni a kollégák hibáiból.
A Volánbusz kocsijaiban GPS alapú helymeghatározó és GPRS alapú adatkommunikációs rendszer található, melyek segítségével nem csak a jármű pozíciója, de a legfontosabb üzemi paraméterei is továbbíthatóak a diszpécserközpontba.
Pár rövidítés, mely a beépített extrákat fedi:
ABS/ASR: blokkolásgátló/kipörgésgátló
EBS: számítógéppel vezérelt elektronikus fékrendszer
ECAS: intelligens szintmagasság szabályozás

A Volvo 7700A motortere. Az Euro IV normát egy AdBlue elnevezésű adalék felhasználásával lehet teljesíteni. Ezen adalék adagolási arányának megváltoztatásával és a motor más beállításával akár a még nem bevezetett Euro 5 norma is elérhető., Pilisvörösvár (forrás: VEKE)

Elég csúnya kidolgozás, “ragyás” fényezés. Hogyan mehetett ez át a minőségellenőrzésen és hogyan vette át a vevő? Szerencsére ezt az egy ilyen hibát találtuk, de ez is épp elég ünneprontó. A rúd csak zászlótartó, a GPS antenna a kocsi tetején található., Polgármesteri Hivatal, Bajcsy-Zsilinszky tér, Pilisvörösvár (forrás: VEKE)
Aki a részletes műszaki adatokra kíváncsi, tekintse meg a kocsi adatlapját:
