VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

Új elővárosi autóbuszok álltak forgalomba az észak-budai agglomerációban

2007-06-04
By
A VEKE kérésére a Volánbusz szakemberei bemutatták, hogy a kijelzőket már felkészítették a nemsokára bevezetendő új járatszámozási rendszer alkalmazására. Piros pont a Volánbusznak., Polgármesteri Hivatal, Bajcsy-Zsilinszky tér, Pilisvörösvár (forrás: VEKE)

A VEKE kérésére a Volánbusz szakemberei bemutatták, hogy a kijelzőket már felkészítették a nemsokára bevezetendő új járatszámozási rendszer alkalmazására. Piros pont a Volánbusznak., Polgármesteri Hivatal, Bajcsy-Zsilinszky tér, Pilisvörösvár (forrás: VEKE)


, Bazilika, Esztergom (forrás: Volánbusz Zrt.)

, Bazilika, Esztergom (forrás: Volánbusz Zrt.)

2007. június 4-én a Volánbusz Zrt. sajtótájékoztatón mutatta be az új beszerzésű, 20 db Volvo 7700 típusú, alacsonypadlós csuklós autóbuszát, melyek vételára 1,5 milliárd Ft volt. Az utóbbi években a Volánbusz főleg használt buszok beszerzésével próbálta megújítani járműparkját, ezúttal azonban tényleg a legújabb, legmodernebb járművek kerültek a flottába. A vásárlásra a 2006. évi központi autóbuszbeszerzés keretében került sor. A most átadott 20 darabot 2007. év végéig újabb tíz követi, a 2007. évi központi beszerzés eredményeképpen.

A Volánbusz Zrt. új szerzeményeit az észak-budai agglomerációban közlekedteti. 17 busz a 10-es úton, három a 11-es úton közlekedő viszonylatokon kerül alkalmazásra. A Budapest-Pilisvörösvár-Piliscsaba-Dorog-Esztergom járatcsoportra 12, a Budapest-Pilisborosjenő járatra öt, a Budapest-Szentendre-Visegrád-Esztergom vonalra három kerül belőlük. Az év végén érkező újabb tíz kocsi szintén a 11-es útra kerül. A felszabaduló régebbi, főleg Mercedes kocsik közül tízet átcsoportosítanak, elsősorban a Csepel-szigeten, Szigethalom térségében találkozhatunk majd velük, ahol még régebbi, főleg Ikarus buszokat váltanak.

A Vértes Volán is beszerzett három csuklós Volvót, melyek szintén a térségben közlekednek majd.

, Bazilika, Esztergom (forrás: Volánbusz Zrt.)

, Bazilika, Esztergom (forrás: Volánbusz Zrt.)

, Dunakanyar (forrás: Volánbusz Zrt.)

, Dunakanyar (forrás: Volánbusz Zrt.)

A VEKE kérésére a Volánbusz szakemberei bemutatták, hogy a kijelzőket már felkészítették a nemsokára bevezetendő új járatszámozási rendszer alkalmazására. Piros pont a Volánbusznak., Polgármesteri Hivatal, Bajcsy-Zsilinszky tér, Pilisvörösvár (forrás: VEKE)

A VEKE kérésére a Volánbusz szakemberei bemutatták, hogy a kijelzőket már felkészítették a nemsokára bevezetendő új járatszámozási rendszer alkalmazására. Piros pont a Volánbusznak., Polgármesteri Hivatal, Bajcsy-Zsilinszky tér, Pilisvörösvár (forrás: VEKE)

Ez viszont egy fekete pont. Igen nagy hiányosságnak értékeljük a belső utastájékoztatót, pontosabban annak elhagyását. Pedig a helye megvan, a kábeles előkészítés is. A Volánbusz mégsem áldozott a busz árához képest elhanyagolható összegű berendezésekre, noha pontosan tudta, ezek a kocsik már az egységesülő elővárosi közlekedési rendszerben fognak üzemelni, sok Budapesten belüli megállóban is megállnak, BEB bérlettel igénybe vehetőek. Kiderül, hogy a sofőrök bemondják-e majd a megállókat, ahogyan azt Fajcsák Lajos igazgató megígérte. (forrás: VEKE)

Ez viszont egy fekete pont. Igen nagy hiányosságnak értékeljük a belső utastájékoztatót, pontosabban annak elhagyását. Pedig a helye megvan, a kábeles előkészítés is. A Volánbusz mégsem áldozott a busz árához képest elhanyagolható összegű berendezésekre, noha pontosan tudta, ezek a kocsik már az egységesülő elővárosi közlekedési rendszerben fognak üzemelni, sok Budapesten belüli megállóban is megállnak, BEB bérlettel igénybe vehetőek. Kiderül, hogy a sofőrök bemondják-e majd a megállókat, ahogyan azt Fajcsák Lajos igazgató megígérte. (forrás: VEKE)

Az új szerzemények már a sajtótájékoztató előtt forgalomba álltak., Árpád híd autóbusz állomás, Budapest (forrás: VEKE)

Az új szerzemények már a sajtótájékoztató előtt forgalomba álltak., Árpád híd autóbusz állomás, Budapest (forrás: VEKE)

A Vértes Volán egyik, a Volánbuszétól csak kisebb részletekben - pl. homlokfali kijelző - eltérő kocsija., Árpád híd buszpályaudvar, Budapest (forrás: VEKE)

A Vértes Volán egyik, a Volánbuszétól csak kisebb részletekben – pl. homlokfali kijelző – eltérő kocsija., Árpád híd buszpályaudvar, Budapest (forrás: VEKE)

Ez csak látványkép, ezen a helyen nem tudnak közlekedni a buszok. Nem volt egyszerű betolatni a hosszú kocsival a szűk helyre. Érdemes lenne a teret kicsit átépíteni..., Polgármesteri Hivatal, Bajcsy-Zsilinszky tér, Pilisvörösvár (forrás: VEKE)

Ez csak látványkép, ezen a helyen nem tudnak közlekedni a buszok. Nem volt egyszerű betolatni a hosszú kocsival a szűk helyre. Érdemes lenne a teret kicsit átépíteni…, Polgármesteri Hivatal, Bajcsy-Zsilinszky tér, Pilisvörösvár (forrás: VEKE)

... mert ilyen állapotok fogadják az utazót. Buszmegálló kijárata Pilisvörösvár kellős közepén. Ezek az útállapotok nem éppen szívderítőek, a futóműveket és a gumikat sem kímélik. A buszmegállóban még járda sincs, a megálló teljes környezete fokozottan veszélyes a gyalogosokra. Ha azt szeretnénk, hogy a közösségi közlekedést többen használják, akkor nem csak a járművekre kell figyelmet fordítani., Bajcsy-Zsilinszky tér, Pilisvörösvár (forrás: VEKE)

… mert ilyen állapotok fogadják az utazót. Buszmegálló kijárata Pilisvörösvár kellős közepén. Ezek az útállapotok nem éppen szívderítőek, a futóműveket és a gumikat sem kímélik. A buszmegállóban még járda sincs, a megálló teljes környezete fokozottan veszélyes a gyalogosokra. Ha azt szeretnénk, hogy a közösségi közlekedést többen használják, akkor nem csak a járművekre kell figyelmet fordítani., Bajcsy-Zsilinszky tér, Pilisvörösvár (forrás: VEKE)

Következzék magának a járműnek a bemutatása, képekkel. A kocsi a BKV csuklós buszaitól eltérően nem városi, hanem elővárosi kivitelű, a legfontosabb eltérések ebből adódnak. A BKV-s buszok a B7LA, a Volánbusz új szerzeményei már a legújabb B9LA alvázra épülnek és jóval erősebb, az Euro IV-es normát is kielégítő motorral rendelkeznek.

A VEKE nagy örömmel nyugtázta, hogy a Volánbusz igazgatója, Fajcsák Lajos a sajtótájékoztatón kijelentette, modern autóbusz ma már nem létezhet légkondícionáló nélkül (ebben a húsz kocsiban 45kW teljesítményű a klímaberendezés) és a Volánbusz Zrt. már csak ilyen járműveket fog beszerezni. Sajnálatos ugyanakkor, hogy a típusból vásárló Zala Volán és Borsod Volán légkondícionáló nélkül rendelte a kocsijait. Ezt a hibát a BKV már egyszer elkövette, utólag kellett beszerelnie a légkondit (még mindig vannak kocsik amelyeknél a beszerelés nem történt meg), érthetetlen, hogy vannak még olyan cégek, amelyek nem képesek tanulni a kollégák hibáiból.

A Volánbusz kocsijaiban GPS alapú helymeghatározó és GPRS alapú adatkommunikációs rendszer található, melyek segítségével nem csak a jármű pozíciója, de a legfontosabb üzemi paraméterei is továbbíthatóak a diszpécserközpontba.

Pár rövidítés, mely a beépített extrákat fedi:
ABS/ASR: blokkolásgátló/kipörgésgátló
EBS: számítógéppel vezérelt elektronikus fékrendszer
ECAS: intelligens szintmagasság szabályozás

2+2-es üléselrendezés a kocsi teljes hosszában. Puhább ülőfelületű, kartámaszos, fejtámlás ülések, függönyök és csomagtartó is jelzi, ez elővárosi autóbusz. (forrás: VEKE)

2+2-es üléselrendezés a kocsi teljes hosszában. Puhább ülőfelületű, kartámaszos, fejtámlás ülések, függönyök és csomagtartó is jelzi, ez elővárosi autóbusz. (forrás: VEKE)

A hátsó utastér. Az elővárosi járatokon az ülőhelyek számának maximalizálása a cél. (forrás: VEKE)

A hátsó utastér. Az elővárosi járatokon az ülőhelyek számának maximalizálása a cél. (forrás: VEKE)

A Volvo 7700A motortere. Az Euro IV normát egy AdBlue elnevezésű adalék felhasználásával lehet teljesíteni. Ezen adalék adagolási arányának megváltoztatásával és a motor más beállításával akár a még nem bevezetett Euro 5 norma is elérhető., Pilisvörösvár (forrás: VEKE)

A Volvo 7700A motortere. Az Euro IV normát egy AdBlue elnevezésű adalék felhasználásával lehet teljesíteni. Ezen adalék adagolási arányának megváltoztatásával és a motor más beállításával akár a még nem bevezetett Euro 5 norma is elérhető., Pilisvörösvár (forrás: VEKE)

A járművezető munkahelye. Két fontos dologban különbözik a Volán buszok kialakítása a BKV buszaitól. A vezetőfülke nem zárt, és kötelező tartozék ... (forrás: VEKE)

A járművezető munkahelye. Két fontos dologban különbözik a Volán buszok kialakítása a BKV buszaitól. A vezetőfülke nem zárt, és kötelező tartozék … (forrás: VEKE)

... a kassza. (forrás: VEKE)

… a kassza. (forrás: VEKE)

Elég csúnya kidolgozás,

Elég csúnya kidolgozás, “ragyás” fényezés. Hogyan mehetett ez át a minőségellenőrzésen és hogyan vette át a vevő? Szerencsére ezt az egy ilyen hibát találtuk, de ez is épp elég ünneprontó. A rúd csak zászlótartó, a GPS antenna a kocsi tetején található., Polgármesteri Hivatal, Bajcsy-Zsilinszky tér, Pilisvörösvár (forrás: VEKE)

A kerekesszékes rámpa egyszerű mechanikus kialakítású, a járművezető kezelheti., Polgármesteri Hivatal, Bajcsy-Zsilinszky tér, Pilisvörösvár (forrás: VEKE)

A kerekesszékes rámpa egyszerű mechanikus kialakítású, a járművezető kezelheti., Polgármesteri Hivatal, Bajcsy-Zsilinszky tér, Pilisvörösvár (forrás: VEKE)

A kerekesszékesek felszállást jelző gombja. Ez az egyetlen ilyen gomb, felszállás egyébként csak az első ajtón, az ajtók pedig csak a vezető által nyithatók. (forrás: VEKE)

A kerekesszékesek felszállást jelző gombja. Ez az egyetlen ilyen gomb, felszállás egyébként csak az első ajtón, az ajtók pedig csak a vezető által nyithatók. (forrás: VEKE)

Aki a részletes műszaki adatokra kíváncsi, tekintse meg a kocsi adatlapját:

Adatlap (forrás: Volánbusz Zrt.)

Adatlap (forrás: Volánbusz Zrt.)

 (forrás: Volánbusz Zrt.)

(forrás: Volánbusz Zrt.)

 (forrás: Volánbusz Zrt.)

(forrás: Volánbusz Zrt.)

 (forrás: Volánbusz Zrt.)

(forrás: Volánbusz Zrt.)

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *