Újabb 49 darab metrószerelvényt rendelt Párizs
Párizs metróhálózatának üzemeltetÅ‘je, az RATP, újabb 49 darab MF2000 tÃpusú metrószerelvényt rendelt az Alstom Transport, a Bombardier Transportation és az AREVA TA konzorciumától. A megrendelés összértéke 189 millió euró, amelybÅ‘l 116 millió euró a projektvezetÅ‘ Alstom Transport, 63 millió euró a Bombardier Transportation, 10 millió euró pedig AREVA TA részesedése.
A mostani megrendelés a második részmegrendelése annak a keretszerzÅ‘désnek, amelyet az RATP és a konzorcium 2001 júliusában Ãrt alá összesen 161 MF2000 tÃpusú metrószerelvény gyártására és szállÃtására vonatkozóan. A párizsi metró 2. vonalára szánt 45 metrószerelvény szállÃtására 2006. januárban kapott megrendelést a konzorcium. Ezen szerelvények szállÃtására 2008 és 2010 között kerül sor, de a prototÃpusa 2007. januárja óta már üzemel. Az 5. metróvonalra szánt 49 szerelvény szállÃtása 2010 és 2012 között történik.
A 2. metróvonalra szánt új szerelvények dinamikusabbak és megbÃzhatóbbak, mint a régebbi tÃpusok.
Az MF2000 tÃpusú szerelvények üzembe állÃtásával az RATP célja metróflottájának teljes megújÃtása. Az MF2000 metrószerelvények fokozatosan váltják fel az RATP 1967 és 1978 között üzembe helyezett és jelenlegi járműparkjának 40%-át kitevÅ‘, MF67 tÃpusú szerelvényeket. Az új szerelvények a párizsi metróhálózat 2-es (Porte Dauphine-Nation), 5-ös (Place d’Italie-Bobigny) és 9-es (Pont de Sèvres-Mairie de Montreuil) vonalán közlekednek majd.
Az MF2000 tÃpusú szerelvény energiafelhasználása 30 százalékkal alacsonyabb, mint a hagyományos metrószerelvényeknek, köszönhetÅ‘en a továbbfejlesztett vontatási rendszernek és az energia-visszatápláló elektromos fékeknek. A dinamikus teljesÃtménybÅ‘l adódóan a menetidÅ‘ csökkenthetÅ‘, igény szerint növelve ezzel a járatsűrűséget a csúcsidÅ‘szakokban.
Az új szerelvényekben fedélzeti biztonsági számÃtástechnikai rendszer is található, mely videó megfigyelÅ‘ és felvevÅ‘ rendszer lehetÅ‘vé teszi, hogy a járművezetÅ‘ akár a legkisebb problémát is azonnal észlelje, Ãgy a forgalomirányÃtók – szükség szerint – a lehetÅ‘ legrövidebb idÅ‘n belül is képesek lesznek majd beavatkozni.