VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

Paraméterkönyv 2008: a járatritkítás részletei

2008-02-25
By

A VEKE részletesen kigyűjtötte a Főpolgármesteri Kabinet 2008. február 21-i ülésén megtárgyalt és immár a BKV honlapján is megtalálható járatmegszüntetési és járatritkítási csomag elemeit.

Az ex-miskolci AKD-713 a 66-os járaton. (forrás: Könözsi Gábor)

Az ex-miskolci AKD-713 a 66-os járaton. (forrás: Könözsi Gábor)


Mivel a BKV nem készített olyan, a változásokat részletesen bemutató anyagot, amiből akár az utasok és érdeklődők, akár a döntéshozók érdemben tudnának tájékozódni, a VEKE feladatának érezte, hogy elkészítse ezt az elemzést.

Az alábbi táblázatokban ezúttal nem értékeljük, csak bemutatjuk a Hagyó Miklós által előterjesztett Paraméterkönyv változtatásait.

Változások a BKV járatainak útvonalában és menetrendjeiben – TELJES HÁLÓZAT

Változások a BKV járatainak útvonalában és menetrendjeiben – I. kerület

Változások a BKV járatainak útvonalában és menetrendjeiben – II. kerület

Változások a BKV járatainak útvonalában és menetrendjeiben – III. kerület

Változások a BKV járatainak útvonalában és menetrendjeiben – IV. kerület

Változások a BKV járatainak útvonalában és menetrendjeiben – V. kerület

Változások a BKV járatainak útvonalában és menetrendjeiben – VI. kerület

Változások a BKV járatainak útvonalában és menetrendjeiben – VII. kerület

Változások a BKV járatainak útvonalában és menetrendjeiben – VIII. kerület

Változások a BKV járatainak útvonalában és menetrendjeiben – IX. kerület

Változások a BKV járatainak útvonalában és menetrendjeiben – X. kerület

Változások a BKV járatainak útvonalában és menetrendjeiben – XI. kerület

Változások a BKV járatainak útvonalában és menetrendjeiben – XII. kerület

Változások a BKV járatainak útvonalában és menetrendjeiben – XIII. kerület

Változások a BKV járatainak útvonalában és menetrendjeiben – XIV. kerület

Változások a BKV járatainak útvonalában és menetrendjeiben – XV. kerület

Változások a BKV járatainak útvonalában és menetrendjeiben – XVI. kerület

Változások a BKV járatainak útvonalában és menetrendjeiben – XVII. kerület

Változások a BKV járatainak útvonalában és menetrendjeiben – XVIII. kerület

Változások a BKV járatainak útvonalában és menetrendjeiben – XIX. kerület

Változások a BKV járatainak útvonalában és menetrendjeiben – XX. kerület

Változások a BKV járatainak útvonalában és menetrendjeiben – XXI. kerület

Változások a BKV járatainak útvonalában és menetrendjeiben – XXII. kerület

Változások a BKV járatainak útvonalában és menetrendjeiben – XXIII. kerület

Csak az nem hibázik, aki nem dolgozik, ezért ezúton is kérjük: ha valaki a táblázatokban hibát lát, jelezze felénk, akár a fórumon, akár e-mailben az “Elérhetőségeink” alatt található központi e-mail címünkön. Köszönjük!

Közlemény

A részletes elemzésből kitűnik, hogy a Hagyó Miklós javaslatcsomagja még a vártnál is rosszabb a budapestiek számára: járatritkítások, vonalmegszüntetések, járatcsonkítások váltják egymást, fejlesztéseknek jóformán nyoma sincs.

A járatritkítások szinte kivétel nélkül minden vonalat érintenek, és ugyanúgy kihatnak a kötöttpályás vonalakra, ahogy a buszokra. Hétvégén még a metróvonalak is ritkulnának, nem beszélve a ritkuló, illetve leállításra kerülő villamosvonalakról. A buszoknál drasztikus a járatritkítás: az esténként jelenleg 10-15 percenként közlekedő járatok a város minden részében, szinte kivétel nélkül 30 percenként közlekednének. Riasztó belegondolni, hogy milyen kényelmetlenséget jelent ez azoknak, akiknek két 30 percenként közlekedő járat között kell átszállni. Az esti közlekedési rend visszásságait jól mutatja egy XII. kerületi példa: az Istenhegyi út térségében este 9-kor leállna a Fogaskerekű és a 21-es gyorsbusz is. Az egyetlenként megmaradó fekete 21-es viszont nem sűrűbben, hanem ritkábban, 10 helyett 30 percenként közlekedne a Hagyó-javaslat szerint.

A tervezetből kiolvasható, hogy a zsúfoltsággal mit sem törődtek az azt előkészítő szakemberek: számos, ma is túlzsúfolt járat szűnik meg vagy közlekedik ritkábban a tervezet szerint. Garantálható utaslemaradást fog okozni a 276E megszüntetése, a 20-as gyors és 30-as autóbuszok szétszabdalása, a csepeli 38A autóbusz megszüntetése és a 48-as rövidítése, a budakeszi 22-es gyors megszüntetése, a 99-es pesterzsébeti szakaszának megszüntetése, az óbudai buszhálózat szinte egészének lemészárlása, és hosszasan folytathatnánk még a sort. Budapest fontos járatai tűnnének el nyom nélkül a térképről: ilyen a 6-os, a 25A gyors, az 55-ös és a 85-ös gyors busz, illetve a Nyugati és Keleti pályaudvart összekötő 73-as trolibusz.

Kivétel nélkül mindegyik budapesti kerületet negatívan érint Hagyó Miklós járatmegszüntetési csomagja, egyes kerületeknek teljesen elvész a belső átjárhatósága, továbbá egymással szomszédos kerületek közötti fontos kapcsolatok szűnnek meg a javaslat szerint (például Újpest és Angyaföld, Kőbánya és Kispest, Csepel és Pesterzsébet vagy Rákoskeresztúr és Cinkota között). Mivel a kerületek számára is fontos a változások megismerése, honlapunkon minden kerületre lebontva is elkészítettük elemzésünket.

A VEKE kitart véleménye mellett: elfogadhatatlan és még megtárgyalásra is alkalmatlan a BKV 2008. évi Paraméterkönyvének tervezete.

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *