ElképesztÅ‘ káosz a BKV körül – a járatritkítás nem járható út | VEKE
VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

ElképesztÅ‘ káosz a BKV körül – a járatritkítás nem járható út

2008-03-31
By

Itt az ideje egy szakmai alapokon nyugvó Paraméterkönyv előkészítésének, melyben a VEKE közreműködését ajánlotta fel, az alábbi közleményben leírtaknak megfelelően.

Az ex-miskolci AKD-713 a 66-os járaton. (forrás: Könözsi Gábor)

Az ex-miskolci AKD-713 a 66-os járaton. (forrás: Könözsi Gábor)


A Főpolgármesteri Kabinet mai ülésén ismét tovább halogatta a BKV Paraméterkönyvéről szóló világos politikai állásfoglalás meghozatalát, ahogy ez történt az elmúlt hetekben már több alkalommal is. Látszik, hogy a kerületi önkormányzatok, a lakosság, az érdekvédelmi szervezetek, a szakszervezetek és a szakmai civil szervezetek egyöntetű összefogása a járatritkítások ellen hatásos volt: a városvezetésnek ebben a helyzetben nincs bátorsága a járatritkítások bejelentésére, azonban nincs bátorsága a folyamat leállításához és szakmai alapokon történő újrakezdéséhez sem.

A VEKE ezúton arra kéri Demszky Gábor főpolgármestert, hogy állítsa le a teljesítménycsökkentéssel járó, az utasok helyett kizárólag forintmilliárdokban gondolkozó Paraméterkönyv előkészítését. Azt javasoljuk, hogy kezdődjön szakmai egyeztetés és együttműködés a BKV, a Fővárosi Önkormányzat hivatalának szakmai ügyosztálya, a szakmai civil szervezetek és a szakszervezetek bevonásával, mely az utasok igénye szerinti legjobb Paraméterkönyv kidolgozását célozza. Előfordulhat, hogy egy ilyen munka feltárhat megtakarítási lehetőségeket, ahogy feltárhat jogos és szükséges többletteljesítmény-igényeket is. Biztosak vagyunk abban, hogy egy ilyen közös munka végeredményeképp olyan Paraméterkönyv születhet, mely a budapesti utazóközönség, a szakmai szervezetek, a szakszervezetek és akár a Fővárosi Közgyűlés összes képviselőjének támogatását élvezheti.

Jelenleg a budapestiek akarata ellenére egy szakmai alapokat nélkülöző, kizárólag a járatritkítást célzó Paraméterkönyvet próbál áterőltetni a városvezetés, és hetente dobálózik a milliárdokkal. Ha ezen az úton mennek tovább, annak mostmár világosan láthatóan a szakmai szervezetek egyöntetű ellenállása, a szakszervezetek tiltakozása és politikai konfliktus, végeredményben pedig az utazóközönség jogos elégedetlensége lesz a végeredménye. Elképesztő káosz uralkodik a BKV körül, melynek elmélyítése és fenntartása nem lehet a városvezetés érdeke.

Egyesületünknek eddig is számos, a budapestiek támogatását élvező javaslata volt, melyek a tömegközlekedés fejlesztését többletforrások bevonása nélkül tették lehetővé, gondoljunk csak az éjszakai buszjáratok átszervezésére vagy a nagyforgalmú 7-es buszcsalád átalakítására. Számos ilyen, azonnal megvalósítható, költségtakarékos, mégis az utasok érdekét szolgáló javaslatunk van, ahogy tettünk javaslatokat a tömegközlekedés üzemeltetésére fordítható bevételek növelésére is.

A VEKE a káosz megszüntetése érdekében ezért szakmai civil szervezetként konstruktivitást és szakmai együttműködést ajánl a városvezetésnek. Az együttműködésen alapuló, utasok érdekeit szolgáló Paraméterkönyv elkészítésének azonban feltétele a járatritkítások és az ágazatból történő pénzkivonás leállítása, illetve az, hogy a vita végre a BKV utasainak kiszolgálásáról és a budapesti közlekedési rendszer jövőjéről szóljon, ne arról, hogy hány milliárd forintot lehet kivonni a BKV működéséből.

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *