Elhunyt Lassu Gábor, a legelső magyar csuklós autóbusz megalkotója
Lassu Gábor, aki a magyar autóipar legnagyobbjai közé tartozott, életének 81-dik évében elhunyt.
Legnagyobb, legismertebb munkája az első magyar csuklós autóbusz megalkotása volt. Az 50-es évek közepétől egyre égetőbb férőhelyhiány orvoslására két mérnök társával, Rózsa Lászlóval, és Színi Bélával a Fővárosi Autóbuszüzem felkérésére 1960-ban egy Ikarus 60-as és egy Mávag Tr5-ös buszból létrehozták az “ITC 600” típusjelű csuklós autóbuszt. A csuklósítási program olyannyira sikeresnek bizonyult, hogy a FAÜ hamarosan az összes IK 60-as buszát csuklósította ezzel a megoldással. A FAÜ “házi” megoldását aztán átvette az Ikarus is, ahol 1962-ben megjelent az első “gyári” csuklós autóbusz, az Ikarus 180-as. Lassu és társai által kifejlesztett csuklós megoldás aztán további Ikarus típusokon keresztül a mai napig közösségi közlekedésünk része.
Bővebben a csuklós autóbuszokról itt olvashat.
Később a MOGÜRT-höz került, melynek külkereskedőjeként bejárván a világot Ghána, Ceylon, és Venezuela után, Európába (többek között Németországba, Svédországba), majd 1978-tól az USA-ba is adott el magyar autóbuszokat. Ez akkoriban igen nagy sikereket hozott Magyarországnak, hiszen nem csupán a gazdaságnak, de nemzeti hírnevünknek is sokat tett munkásságával. Ezen felül, mint mérnök és újító szellemű alkotó, haláláig dolgozott különféle autóipari találmányokon és szabadalmakon.
Az idő múlásával egyre kevesebben maradnak a “hőskorból” az élők sorában, és lassan feledésbe merül, hogy idehaza is voltak és vannak a magyar autóiparnak kiváló eredményei és nagyszerű emberei.
Temetése a Farkasréti Temetőben október 29-én csütörtökön 3/4 1-kor lesz.