Láng Zsolt ne lehetetlenítse el a budai villamosprojekt megvalósítását!
Továbbra is veszélyben a budai közlekedésfejlesztés és ötmilliárd forint uniós támogatás, Horváth Csaba főpolgármester-helyettes és Láng Zsolt II. kerületi polgármester összejátszása miatt. A VEKE kéri Láng Zsoltot, képviselje kerületének érdekeit és támogassa a 17-es és 19-41-es villamosok összekötését, ahelyett, hogy valótlan ellenérveket hangoztatna.
Ahogy arra korábban a VEKE felhívta a figyelmet, az óbudai 17-es villamost a Moszkva téren és a Batthyány téren keresztül a dél-budai hálózattal összekötő budai fonódó villamoshálózat projektje veszélyben van, mert a II. kerület és a Főváros nem tud megegyezni, miközben a fejlesztés ugyanúgy alapvető érdeke a II. kerületnek, mint egész Budapestnek. Ezek után Horváth Csaba főpolgármester-helyettes beismerte, hogy a Főváros nem tett meg mindent a projekt sikere érdekében, ennek hatására pedig Demszky Gábor főpolgármester november 4-én hatósági egyeztetést rendelt el.
November 9-én, hétfőn azonban Láng Zsolt, II. kerületi polgármester tette nyilvánvalóvá: a projekt elleni kifogásai nem lényegesek, hisz a kért közterület-rendezések és egyéb forgalmi beavatkozások már korábbi levelével ellentétben hétfőn nem érdekelték, hanem a 17-es és 19-41-es villamosok összekötése ellen foglalt állást. Láng Zsolt a fejlesztésből a villamospályák összekötését – a projekt lényegét – nem támogatja. A VEKE tiltakozik a fonódó villamosfejlesztés akadályozása ellen, és felszólítja Láng Zsoltot, tartsa a II. kerület és Budapest érdekeit szem előtt és álljon a terv mellé.
A legelszomorítóbb, hogy Láng Zsoltnak nincsenek érvei, pusztán érzelmi alapon küzd a villamosok fejlesztése ellen és azt javasolja, hogy közúti fejlesztésekkel, útfelújítással bővítsék a projekt tartalmát. Villamosfejlesztési projektet akar tehát villamosfejlesztés nélkül – nyilvánvaló nonszensz a II. kerület álláspontja.
Ráadásul a Főváros sem áll ki a projekt mellett. Horváth Csaba volt kerületi polgármesterként láthatóan összejátszik utódjával, és annak lehetetlen követelése ellenére is megértő közleményeket ad ki, valójában tehát egyetért a kerület elutasító álláspontjával. Gondoljunk bele, hogy ha a Főváros nem asszisztálna a projekt ellehetetlenítéséhez, hány politikai sárdobáló sajtótájékoztató lenne már mögöttünk?
A Főváros és a kerület összejátszása a november végi határidőt, és így a hatmilliárd forintos befektetés ötmilliárd forintos EU-s támogatását veszélyezteti. Egyesületünk épp ezért arra szólítja fel a feleket és különösen a projektet akadályozó Láng Zsoltot, hogy támogassa a 17-es és 19-41-es villamosok összekötését, a budai rakparti villamostengely létrejöttét.
Elfogadhatatlannak tartjuk azt a látszatkifogást, hogy a teljesen más funkciót betöltő Szentendrei HÉV a jelenlegi két átszállással és lépcsőzéssel indokolatlanná tenné a közvetlen kapcsolatot a II. kerületből Óbudára és Dél-Budára. Igazán még vitatkozni sincs mivel: a II. kerület a projekt lényegi részének elutálása kapcsán egyetlen észérvet sem tud felhozni.
A budai fonódó villamosfejlesztés egy nagyon hasznos beruházás, hisz például a metróépítéssel ellentétben csak nagyon rövid szakaszon jelent felszíni építkezést, miközben a teljes budai villamoshálózat kapcsolatait javítja, közvetlen kapcsolattal a Bécsi úttól egészen a Kamaraerdőig és a Kelenföldi pályaudvarig.