Párhuzamosságok megszüntetése: kártékony a miniszter javaslata
A VEKE tiltakozik Szabó Imre környezetvédelmi miniszter járatritkítási felszólítása ellen. A miniszter nyilatkozata nem csak kártékony, hanem a tömegközlekedési hálózat ismeretének teljes hiányáról tanúskodik.
A VEKE tiltakozik Szabó Imre környezetvédelmi miniszter járatritkítási felszólítása ellen. A miniszter nyilatkozata nem csak kártékony, hanem a tömegközlekedési hálózat ismeretének teljes hiányáról tanúskodik: Szabó Imre egyetlen példát hozott fel a BKV-Volán párhuzamosságokra, a Dunakanyarból jövő Volánbuszok párhuzamosságát a Szentendrei úti BKV-járatokkal. Azonban ha a miniszter minimálisan is tudná, hogy miről beszél, azt is tudná, hogy a Szentendrei úton nem járnak Volánbuszok, mert azok a Megyeri híd átadása óta Újpestre közlekednek, így az egyetlen példaként felhozott párhuzamosság nem létezik, a járatok annyira párhuzamosak egymással, mint a V-betű két szára.
A miniszter lejáratja a közlekedési szövetség jelentését is: az intézmény velejét jelentő szolgáltatók közötti tarifaközösséget az európai nagyvárosokkal ellentétben a budapesti agglomerációban az illetékesek évek óta ígérik, de mindmáig képtelenek voltak létrehozni. A közlekedési szövetség a legkevésbé sem szól arról, hogy minimális hálózatismerettel sem rendelkező politikusok által képzelt párhuzamosságok megszüntetésére hivatkozva tömegesen járatokat lehessen megszüntetni.
Mindezek fényében kevés szakmailag hamisabb mondatot hallottunk az elmúlt években a miniszter azon mondatánál, mely szerint „a BKV működésének és finanszírozásának problémái a párhuzamosságokban rejlenek, a jelentős költségeket ezek okozzák”. Álláspontunk szerint a BKV problémái sokkal inkább az elhatalmasodott korrupcióból, a cég erkölcsi és műszaki lezülléséből és elsősorban a Főváros és a Kormány általi alulfinanszírozottságából fakadnak.
Cinikus és elfogadhatatlan a Kormány felszólítása, mely szerint a Főváros szüntesse meg az állítólagos párhuzamosságokat – emögött vélhetően elsősorban a Volánbuszt körülvevő gyanús érdekkörök állnak, akik az off-shore hátterű alvállalkozók és kínai gyártmányú buszaik számára próbálnak a BKV-tól vonalakat és így piacot kiszakítani, a vasútbezárásokhoz kísértetiesen hasonló érvrendszerrel. Szánalmas, ahogy egyes kormányzati szereplők a BKV válsághelyzetének megoldása helyett újabb járatritkítási programokat dolgoznak ki és a BKV körül keselyűként megjelenve különböző mondvacsinált javaslatokkal próbálják meg sikersztorinak eladni szégyenteljes kudarcukat.
Felszólítjuk Szabó Imrét, hogy a párhuzamosságok megszüntetésére vonatkozó, minden közlekedésszakmai racionalitást nélkülöző, környezetvédelmi miniszterhez méltatlan és szégyenteljes, kizárólag a rombolás, illetve a Volánbuszt körülvevő magánlobbik helyzetbe hozása által vezérelt javaslatát vonja vissza! A VEKE reméli, hogy a Főváros nem enged az újabb kormányzati zsarolásnak és nem kezd Szabó Imre felszólításának megfelelően járatritkításokba, a párhuzamosságok megszüntetésének álságos és hamis érvrendszere mögé bújva. A kormányzatnak, különösen a környezetvédelmi miniszternek kártékony javaslatok kidolgozása helyett inkább a BKV-nál tömeges járatkimaradásokat előidéző válsághelyzet megoldásán kellene dolgozni.