A NIF miatt lehetetlenül el végképp a Budakeszin létesítendő buszsáv? | VEKE
VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

A NIF miatt lehetetlenül el végképp a Budakeszin létesítendő buszsáv?

2010-07-06
By

A VEKE hetekkel ezelőtt hívta fel a figyelmet a Budakeszi buszsáv-projekt kapcsán tapasztalt anomáliákra, majd levélben fordultunk az NFÜ elnökéhez. Azóta több alkalommal próbáltuk előmozdítani az ügyet, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. azonban hátráltatja a projekt megvalósulását.


A VEKE részletes cikkben hívta fel a figyelmet a buszsáv-ügyre, majd levélben fordultunk a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséghez. Bár hivatalos válasz még nem jött, de mivel kitartó figyelemfelhívó akcióink nyomán számos csatornán az a jelzés érkezett, hogy a projekt még feléleszthető és ha a beruházás körüli, korábbi cikkünkben bemutatott kisebb műszaki kérdéseket sikerül lezárni, az uniós támogatás még visszanyerhető, ezért a VEKE megpróbálta asztalhoz ültetni a feleket.

Budakeszi felől buszsáv híján a tömegközlekedés egyáltalán nem versenyképes: a buszok ugyanabban a dugóban állnak, mint az autók., Fő utca, Budakeszi (forrás: Vitézy Dávid)

Budakeszi felől buszsáv híján a tömegközlekedés egyáltalán nem versenyképes: a buszok ugyanabban a dugóban állnak, mint az autók., Fő utca, Budakeszi (forrás: Vitézy Dávid)

A projekt keretében középen vezetett buszsáv létesült volna ezen a szakaszon, középperonokkal., Fő utca, Budakeszi (forrás: Vitézy Dávid)

A projekt keretében középen vezetett buszsáv létesült volna ezen a szakaszon, középperonokkal., Fő utca, Budakeszi (forrás: Vitézy Dávid)

Kezdeményezésünk nyomán a BKSZ hívta össze az első találkozót, azonban a tárgyalásra a NIF Zrt. vezetésével került volna sor, hisz csak az állami közutak fejlesztésére kizárólagos joggal bíró állami infrastruktúra-fejlesztő cég lehet a projekt vezetője, gazdája. A június 24-i egyeztetésre meghívást kaptak a NIF mellett a BKSZ, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a BKV, a Fővárosi Önkormányzat és Budakeszi Önkormányzatának vezetői is, az ügyre figyelmet felhívó civil szervezetként pedig a VEKE is. A megbeszélés napirendjén azok a műszaki aggályok szerepeltek volna, melyek a támogatási döntés visszavonásához vezettek, illetve amelyeket a BKSZ honlapján részletesen be is mutatott.

Sajnálatos módon a NIF Zrt. a június 24-i találkozót egyéb elfoglaltságra hivatkozva elhalasztotta, levelükben június 28-i időpontot jelöltek ki.

Néhány nappal később érkezett a levél: programütközések és távollétek miatt a második időpontot is lemondják és a találkozót június 28-ról július 6-ra halasztják. Már ezt is kétkedve fogadtuk, hiszen az uniós támogatás visszaszerzéséhez gyors és meggyőző lépésekre lenne szükség. Ezt követően azonban NIF Zrt. projektvezetői július 5-i levelükben adtak tájékoztatást arról, hogy a harmadik időpont sem megfelelő, idézzük: A holnapi napra (július 6. 9:00 óra) meghirdetett egyeztető tárgyalást a NIF Zrt. egyéb elfoglaltságra való hivatkozással lemondja.

Következő lehetséges időpontról későbbiekben adunk tájékoztatást.

Mivel a találkozót kétszer elhalasztották, majd harmadjára lemondták, ráadásul újabb időpontot sem jelöltek ki, a VEKE az alábbi levéllel fordult az összes címzetthez, elsősorban a NIF Zrt. illetékeseihez:

Tisztelt Címzettek!

Valószínűleg nem vagyunk vele egyedül, de talán a mi helyzetünk teszi leginkább lehetővé, hogy szóvá is tegyük: felháborítónak tartjuk a NIF Zrt. hozzáállását, a találkozó kétszeri csúsztatását, majd lemondását. A NIF jelentős mértékben tehető felelőssé az utasok tízezrei számára fontos projekt bukása miatt, jelen helyzetben minden tisztségviselőjétől az várható el és a magunk részéről azt is várjuk el, hogy a lehető legtöbbet és a lehető leghamarabb tegyen meg annak érdekében, hogy a Budakeszi buszsáv-projekt megmenthető legyen. A következő időpont megjelölése nélküli lemondás arról tanúskodik, hogy a NIF Zrt-t nem érdekli a projekt, nem látja el megfelelően a feladatát és visszaigazolja azon aggályainkat, miszerint korábban is a NIF érdektelensége volt a projekt kudarcának egyik fő tényezője.

Ezúton kérjük és felszólítjuk a NIF Zrt. képviselőit, hogy az egyeztető tárgyalást haladéktalanul hívják össze és segítsék elő a részben épp a NIF hibájából kudarcba jutott projekt mielőbbi felélesztését, mivel ez nem a NIF, nem a VEKE, nem bármely szervezet, hanem a 22-es buszokat és a Volánbuszt használó tömegek egyértelmű és vitathatatlan érdeke. Amennyiben a NIF Zrt. képtelen a projektgazdai szerepek ellátására, kérem, az érintett felek (NFM, Főváros, BKV, BKSZ, NFÜ, stb.) próbáljanak meg olyan megoldást keresni, melyben valóban érdekelt szervezetek (pl. a menetidő csökkentésében és a hatékonyság javításában érdekelt szolgáltatók és a helyi megrendelő) tud szerepet vállalni a projekt előremozdításában.

Üdvözlettel:

Vitézy Dávid
munkacsoport-vezető
Közlekedésfejlesztés munkacsoport
Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület

Nem csak az utasoknak, a közlekedési vállalatoknak sem előnyös, hogy a reggeli csúcsban a buszaik a torlódásban araszolnak., Fő utca, Budakeszi (forrás: Vitézy Dávid)

Nem csak az utasoknak, a közlekedési vállalatoknak sem előnyös, hogy a reggeli csúcsban a buszaik a torlódásban araszolnak., Fő utca, Budakeszi (forrás: Vitézy Dávid)

A buszsáv a reggeli torlódások legkritikusabb szakaszán, a Temető utca és a városhatár között létesült volna az eredeti tervek szerint., Fő utca, Budakeszi (forrás: Vitézy Dávid)

A buszsáv a reggeli torlódások legkritikusabb szakaszán, a Temető utca és a városhatár között létesült volna az eredeti tervek szerint., Fő utca, Budakeszi (forrás: Vitézy Dávid)

Reméljük, figyelemfelhívásunk eredményes lesz és a különböző, közpénzből fenntartott állami intézmények végre nem akadályozzák tovább az uniós források lehívását és a tömegközlekedés előnyben részesítését. A fejleményekről a jövőben is hírt adunk.

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *