Fővárosi temetői járatok: hibás menetrend és hiányos tájékoztatás
Nem igazán jeleskedett a BKV a hétvégi temetÅ‘i járatok megszervezésével kapcsolatban. Igaz ugyan, hogy szÃnvonalas térképet készÃtettek, ám azokat csak a járműveken helyezték el, a megállókban nem, sÅ‘t, a legtöbb, rendkÃvüli járat által érintett megállóban semmilyen tájékoztatás nem volt. Ennek eredménye sok tanácstalanul álldogáló, majd mérgelÅ‘dÅ‘ utas. A problémát tetézte néhány járművezetÅ‘ nem éppen szabályszerű munkavégzése is, amely vagy a dolgozók tájékoztatásának, vagy munkavégzésük ellenÅ‘rzésének, esetleg mindkettÅ‘nek a hiányosságaira mutat rá.
Az Új KöztemetÅ‘höz közlekedÅ‘ villamosjáratokat ugyan dÃcséretesen sűrÃtették, ám a menetrendet nem sikerült használhatóra megalkotni. Ennek eredményeképpen a 28, 28B és 37-es villamosok között létrejött az ún. nóniusz-hatás, azaz nagyjából egyszerre, egymás ütközÅ‘jét taposva jött három villamos, utánuk hosszú szünet, majd megint egy hármas, ráadásul a viszonylatok is összekeveredtek. Tagtársunk az Új KöztemetÅ‘ elÅ‘tt, a Maglódi út-SÃrkert utca sarkán vette fel a követési idÅ‘közöket, melyeket most közreadunk (2010. október 31., 10:25 és 11:37 között):
28 10:25, 28B 10:26, 37 10:28, 28 10:36, 37 10:37, 28B 10:39, 28B 10:44, 28 10:45, 37 10:46, 28 10:55, 37 10:56, 28B 10:57, 28 11:01, 28B 11:02, 37 11:04, 28 11:16(!!!), 37 11:17, 28B 11:19, 28B 11:22, 37 11:24, 28 11:26, 28 11:31, 37 11:35, 28B 11:37
Már eleve a 28-as és 28B villamosok is egyszerre érkeztek a Salgótarjáni utcához, mivel indulásukat óra 10-20-30-ra (28-as, NépszÃnház utca), illetve óra 12-22-32-ra (28B, Keleti pályaudvar) idÅ‘zÃtették. Ennek eredményeképpen a villamosok már a Salgótarjáni utcán rendszeresen együtt haladtak a temetÅ‘i végállomásig, és visszaútban is nagyjából ugyanez volt a helyzet. A rosszul tervezett menetrendet a forgalomirányÃtásnak kellett volna “kisimÃtani”, ám hathatós bevatkozásnak nem láttuk a nyomát.
A menetrendtervezési, utastájékoztatási és forgalomirányÃtási feladatokat várhatóan jövÅ‘ év júliusától a Budapesti Közlekedési Központ veszi át, a fentiek jól mutatják, miért is van szükség a változtatásra. Azonban nagyon nem mindegy, kiket vesz át a BKK a BKV-tól. Akik számtalanszor bebizonyÃtották alkalmatlanságukat, nem valószÃnű, hogy a BKK-ba átkerülve egybÅ‘l megtáltosodnának. A megfelelÅ‘ szakembergárda kiválasztása nagy felelÅ‘sséget fog róni a BKK-ra, egy év múlva ilyenkor ugyanis már az új központ lesz felelÅ‘s a szolgáltatások megszervezéséért.