“Lehasznált, leselejtezett, kétes műszaki állapotú” mutyibuszokat vásárol a BKK
A VEKE felszólítja Vitézy Dávidot, a BKK vezérigazgatóját, hogy számoljon el az adófizető állampolgárok és az utazóközönség felé, miért vásárolja meg az általa “lehasznált, leselejtezett, kétes műszaki állapotú”-nak nevezett járműveket. 2008 februárjában ugyanezek a járművek okozták a BKV egyik előző vezérigazgatójának, Antal Attilának a bukását és döntötték el a végül Hagyó Miklósig terjedő dominósort. Vitézy Dávidnak amúgy is elszámolnivalója van a közvéleménnyel, amiért – puszta sznobériából vagy talán más érdekeltségből – nem hajlandó még csak ránézni sem magyar gyártók termékeire, ellenben különös vonzalmat mutat bizonyos külföldi gyártók termékei iránt. A mostani eset viszont a többihez képest is kirívó, tekintve a beszerzendő járművek előéletét.
A genfi Volvok már közlekedtek Budapesten, villamost pótoltak és sok volt a baj velük. Aligha javultak meg a négy éves szabad ég alatt állás során, ezért is kell majd még súlyos milliókat rájuk költeni.
Vitézy Dávid nyilatkozata az Echo TV 2008. februári adásából:
Az RTL híradóból:
“drasztikus tarifaemelés történt és mindeközben nem azt látják a budapestiek, hogy a BKV-ból már az utolsó forintot is kifacsarták, tehát nem tud hatékonyabban működni , hanem azt látják, hogy kétes üzleti ügyek történnek, kétes buszbeszerzés történik és nem lehet tudni, hogy a BKV pénze hogyan használódik el.”