A VEKE a Thököly út megnyitása helyett a forgalomcsillapítás fenntartását kéri
A VEKE felszólítja a BKK-t, hogy térjen vissza a Nemzet Fővárosa programban írottakhoz. A Thököly út belső szakaszán, a Dózsa György úttól a befelé tartó irányban „behajtani tilos, kivéve BKK és célforgalom” típusú forgalomszervezési intézkedéseket és ennek megfelelő lámpaprogramokat léptessen életbe, annak érdekében, hogy a környék továbbra is forgalomcsillapított térség maradhasson, ne alakulhasson ki újra a tranzitforgalom okozta dugó. Egyben felkérjük a főpolgármestert, hogy támogassa az élhető város kialakítását célzó javaslatainkat és érje el a BKK-nál a megfelelő intézkedések végrehajtását.
Az 1970-es évek szlogenjeit idéző stílusban jelent meg a BKK közleménye: „Ismét gépkocsival a Thököly úton”. Igen, öt és fél év után végre zavartalanul lehet majd a város régi-új tranzitútján autózni. A zuglóiak már kezdtek reménykedni, hogy az élhető, forgalomcsillapított útvonaluk fennmarad, de arcul csapták őket: a közleményt mindössze pár órával azután adták ki, hogy a BKK Zuglóban a Mérnökkamara rendezvényén bemutatta a villamosos, forgalomcsillapított Thököly út elképzelését a zuglóiaknak. Ezt a fejlesztést a VEKE maximálisan támogatja. A rendezvénynek a főpolgármester volt a fővédnöke, üzenetét a BKK egyik vezetője olvasta fel, amelyben biztosította a zuglóiakat, hogy ő is élhető Zuglót szeretne. Ezalatt viszont kint a Thököly úton a BKK már a sávokat festette az autók számára.
A BKK súlyos várospolitikai és közlekedésszervezési öngólt készül lőni. Sorra szalasztották el a lehetőségeket: az elmúlt évek építkezései során lecsökkent forgalomhoz alkalmazkodott a város közlekedése, így némi bátorsággal és előrelátással rögzíthették volna a Budapest lakossága számára kedvezőbb, élhetőbb állapotokat. Ehelyett úgy látjuk a Nemzet Fővárosa program újabb elemét adják fel. A program a következőket mondja:
– Budapesten a sugárirányú közúti kapacitás bővítése egy-egy hálózati hiányosságtól eltekintve nem lehet cél.
– A belváros úthálózata több autót nem tud fogadni, és nem is cél, hogy többet fogadjon.
A Thököly út öt éven át az autósok többsége által elkerült útszakasz volt, a városi sztrádából csendes, élhető zónává alakult. Megfelelő intézkedés hiányában ennek nemsokára vége: megszűnik az utolsó olyan lehetőség, amely még esélyt adott volna a város előremutatóbb, élhetőbb közlekedésére, Zugló és a Belváros tehermentesítésére. Vissza kell térni a programban meghatározott prioritásokhoz a tettekben is: első a gyalogos, utána a közösségi közlekedés, és csak a legvégén az egyéni közlekedés.
Az M0 és a Megyeri híd átadása, valamint a teherforgalom Hungária gyűrűről M0-ra terelése óta a Thököly út városi tranzit szerepére már nincs szükség. Ezt a lezárás időszaka tökéletesen bizonyította. Szakmailag elfogadhatatlan a visszanyitás, mert előbb-utóbb reggelenként ismét a Bosnyák térig, vagy tovább fog érni a sor, ahogy régebben is volt, feltartva a legforgalmasabb 7-es buszcsaládot is.
A VEKE felszólítja a BKK-t, hogy térjen vissza a Nemzet Fővárosa programban írottakhoz. A Thököly út belső szakaszán, a Dózsa György úttól a befelé tartó irányban „behajtani tilos, kivéve BKK és célforgalom” típusú forgalomszervezési intézkedéseket és ennek megfelelő lámpaprogramokat léptessen életbe, annak érdekében, hogy a környék továbbra is forgalomcsillapított térség maradhasson, ne alakulhasson ki újra a tranzitforgalom okozta dugó. Egyben felkérjük a főpolgármestert, hogy támogassa az élhető város kialakítását célzó javaslatainkat és érje el a BKK-nál a megfelelő intézkedések végrehajtását.