VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

2016-ban is komoly kihívások állnak a tömegközlekedés utasai és az értük tenni vágyók előtt: Kérjük, Ön is segítse munkánkat, és SZJA 1%-ának felajánlásával támogassa a VEKÉ-t!

Előre kitöltött, nyomtatható Rendelkezési Nyilatkozat letölthető INNEN (PDF formátumban).

Adószámunk: 18104202-1-42

Új győri autóbusz-menetrend 2017 őszétől

2017-11-12
Új győri autóbusz-menetrend 2017 őszétől

Több év kihagyás után, 2017. szeptember 1-től jelent meg új helyi autóbusz-menetrend Győr városában. Győri tagszervezetünk cikkében áttekinti a változásokat és a még fennálló hiányosságokat. Vajon elégedettek lehetünk vagy van még bőven mit tenni? Szerintünk Győr városa sokkal többre lenne hivatott, mint amit most felmutat.

Részletek »

Tovább züllesztik a miskolci közösségi közlekedést

2017-08-31
Tovább züllesztik a miskolci közösségi közlekedést

Hiába az új buszok, az őszi menetrendváltással újabb lépcsőfokához érkezik az évek óta tartó rombolás. Érthetetlen új járatok, megkavart menetrendek, középszerű vagy kifejezetten gyenge megoldások. Egyszóval az utasok újra szívnak, miközben a cégvezetés a város megkérdőjelezhetetlen bizalmát élvezi és a „jó munkának” hála fizetésük évente akár 20%-al is emelkedik.
Cikkünkben rávilágítunk, hogy valójában miért is újabb visszalépés a 2017.  őszi menetrend.

Részletek »

Megkezdődhet a VEKE villamosainak felújítása

2016-05-16

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület számára mindig is kiemelt cél volt a közlekedéstörténeti emlékek megmentése, az értékes járművek üzemképesen tartása, azért, hogy a fiatalabb generációk is megismerkedhessen velük, működés közben, ne csak múzeumi vitrin mögött. A 2000-es évek elején a BKV Zrt. felszámolta a veszteségesnek nyilvánított – már a gondolat is nonszensz – nosztalgiaüzemet, és számos járművet küldtek a bontóba. A Budapest egyik jelképének számító UV villamosok egyik különleges példányát, egy korszerűsített MUV motorkocsit egyesületünk vezetésének nyomására hozatta vissza a BKV vezérigazgatója a bontóból 2003-ban. Azóta ez a kocsi, a 3430-as MUV motorkocsi szerepel egyesületünk logójában.
Részletek »

Szakmai mattot kapott az MVK, nem akar a VEKE javaslataival foglalkozni – úgy látszik nem is tud. Évtizedes a visszalépés Miskolcon: még annál is rosszabb a helyzet, mint gondoltuk

2015-06-02

Elhallgatás után besározás, majd bezárkózás és tagadás – erre képes ma az MVK Zrt. vezetése. Vissza kell vonni a menetrendi tervezetet. Változtatás kell a cég élén is, már megint. Mielőtt késő lesz.

Részletek »

Miskolc városa ismét elszalasztotta a lehetőséget az előrelépésre

2015-05-28

A már sokszor megígért valódi, rendszer szintű hálózati reform helyett az MVK Zrt. által letett csomagban sok helyen csak a visszafejlesztések, a pazarló kirakatjáratok és a szakmai megoldások helyett a politikai megfelelési kényszer az, ami látszik. A VEKE javaslatcsomagját “természetesen” figyelmen kívül hagyták. Amióta az MVK Zrt. jelenlegi vezetője van hivatalban, minden szakmai párbeszéd megszűnt, sorozatban vonták vissza a bevezetett utasbarát és üzemi megtakarítást eredményező intézkedéseket, mára újra pusztulnak a buszok.

Ki kell mondjuk, szakmailag ismét komoly lejtőre került a közlekedési cég. A miskolciak ennél sokkal jobbat érdemelnének.

Részletek »

A VEKE javaslatcsomagja Miskolc számára

2015-05-04

Szakmai javaslatcsomag Miskolc közösségi közlekedési hálózatának és díjszabásának utasbarát és költséghatékony megújítására

Eljött az ideje, hogy ismételten felhívjuk a figyelmet, Miskolcon bőven van még mit rendbetenni. A VEKE Miskolci tagszervezetének menetrendi, hálózati és díjszabási javaslatai, amelyeket erősen ajánlunk Miskolc város vezetésének figyelmébe. Megvalósítási célzattal.

Részletek »

Leomlástól lemondásig – avagy Kelenföld, végállomás

2015-02-04

A Déli pályaudvar előtti alagút bizonytalan ideig tartó lezárása miatt a MÁV csoport, láthatóan a saját nyugalma érdekében, az elővárosi vonatok egy részét a teljes vonalon lemondta, holott jobb szervezés mellett közlekedtetésükre lenne lehetősége. De mint már oly sokszor, most is bizonyítottnak látjuk, hogy az utas a vasút számára a négy évszak mellett az ötödik, talán legfőbb ellenség.     Részletek »

Skoda villamosok forgalomba helyezése Miskolcon: Közlekedéstörténeti siker vagy inkább jelentős lemaradás?

2014-12-17

Siker vagy inkább elfedett probléma, ha kevesebb a hadra fogható villamos, mint az ütemterv szerint kellene? Miért ritkult a villamosközlekedés? Hol van az 1A villamosjárat? A VEKE miskolci tagszervezetének sok a kérdése az MVK Zrt felé…

Részletek »

Ismét fogynak a működőképes buszok Miskolcon. Kísért a múlt?

2014-12-10
Ég a Neoplan, ég

Kigyulladt egy csuklós Neoplan Miskolcon, a tűzoltóknak kellett a lángokat megfékezni. Már láttunk ilyet Miskolcon, az okok pedig nem sok jót sejtetnek. Exkluzív videók a busztűzről, amely figyelmeztetés a városvezetésnek, 2014 májusa óta rossz irányba mennek a dolgok.

Részletek »

A VEKE rövid állásfoglalása a BKK átszervezéséről

2014-11-24

Egyesületünk, mint a BKK elképzelés indító szakmai műhelye, a cég létrejötte óta számos alkalommal kritizálta a BKK Zrt. működését és az eredeti szakmai koncepciótól való eltávolodását. A BKK a közlekedésszervező funkció helyett sok tekintetben inkább hatalmi és propagandaközpontra emlékeztet, amely eredetileg nem tervezett feladatokat is magába olvasztott. A legfontosabb ilyen torzulás a BKV feletti tulajdonosi jogkörgyakorlás, mely alapvetően borítja az egész BKK koncepciót: a közlekedésszervezőnek ugyanis minden téren függetlennek kell lennie a vele szerződésben álló szolgáltatóktól. Részletek »

Jó bevált recept a vasút rövidlátóságára: ezúttal a kerékpárszállítás szűnt meg az InterCity-ken

2014-09-08

2014. szeptember 1-jétől a MÁV kommunikáció mély hallgatása mellett megszűnt a legforgalmasabb útirányokon a kerékpárszállítás lehetősége az InterCity vonatokon. A változást a pórul járt utasokon túl csak a szemfüles menetrendismerők vehették észre: a 3. számú menetrendi módosítás első füzetét letöltve válik láthatóvá, hogy a pécsi, a miskolci és a debreceni vonalakon a kerékpárszállítás az InterCity-ken megszűnt.  Ugyanezen menetrendi módosítás második oldala viszont még büszkén hirdeti a kerékpárszállítást, mint a vasúti utazás egyik pozitívumát. A honlapon erről egy árva mondat sincs. Részletek »

Öncélú megállóátnevezési őrület a BKK-nál

2014-04-10

Ha a 4-es metró átadása kapcsán meglehetősen kétesen átalakított felszíni hálózat miatt nem csak az eddig megszokott járatát, hanem újabban a megállóhelyeket sem találja, akkor a hiba nem az Ön készülékében van.  Budapest felszíni közlekedésének megállóhely neveit egy láthatatlan, önjelölt megállónév-bizottság alakítgatja a budapestiek megkérdezése és beleegyezése nélkül. A mostanra betegessé fajult átnevezési hullám nem kíméli a jól megszokott, egyértelműen beazonosítható megállóhelyeket, de a kisebb, főleg helyi közösségek által megszokott elnevezéseket sem. Hogy miért volt erre szükség? Ahogy Ön sem, mi sem tudjuk. Részletek »

A 4-es metró átadása utáni felszíni hálózat hibái – és a megoldások

2014-04-04

Március 28-án pénteken elindult a 4-es metró, másnap hajnaltól pedig módosult a kapcsolódó felszíni közlekedési hálózat. Ennek apropóján sorozatot indítottunk, melyben a bevezetésre került hálózatot hasonlítjuk össze az általunk javasolt, meggyőződésünk szerint sokkal jobb alternatívával. Egyesületünk javaslatait néhány apró kivételtől eltekintve a BKK nem vette figyelembe a végleges hálózat kialakításakor, holott számos probléma megelőzhető lett volna velük.

Részletek »