Új Bombardier villamosok Genfben és két spanyol városban
2004. december 15-én, ünnepélyes keretek között adták át a franciaajkú Svájc fővárosának legújabb villamosait és villamosvonalát. A december 12-i menetrendváltáskor üzembehelyezett, de ünnepélyesen csak 15-én 15 óra 15 perckor átadott új, 15-ös vonalon.
Genf büszkélkedhet a világ egyik legidősebb villamoshálózatával, a hálózatnak ma is üzemel olyan szakasza, ahol 1862 óta folyamatos a közútivasúti közlekedés. A kezdetben normál nyomtávú hálózatot a múlt században – más svájci városokéhoz hasonlóan – méteres nyomközűre alakították át.
A 15-ös vonal a számára 2,3 kilométer hosszban lefektetett új pálya elhagyása után a 13-as vonallal közösen halad és a Cornavin főpályaudvar érintése után a Nations téren végállomásozik. A város negyedik villamosvonalának további hosszabbítása kivitelezés alatt áll, emellett Genfben további új villamosvonalak és tram-train üzem kiépítését is tervezik.
A hálózat bővítéséhez szükségessé vált új járművek beszerzése a nyolcvanas évek végén beszerzett csuklósok mellé. A 2002 őszén lezárult tenderen a Bombardier Cityrunner típusú (azóta FLEXITY Outlook névre átkeresztelt), a szomszédos Ausztriában (Linzben és Grazban) már bevált típusát választották ki. A 95 millió svájci frank (majdnem 16 milliárd forint) értékben megrendelt 21 darab alacsonypadlós villamos leszállítása 2004 őszén kezdődött és a város 42 méter hosszú büszkeségeinek utolsó darabja idén áprilisban fog megérkezni a bécsi gyárból Genfbe
30 darab, a Svájcba szállítottakkal megegyező típusú villamos leszállításáról kötött nemrégiben szerződést a Bombardier és a Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana. A 81 millió EUR értékű beszerzés keretében legyártandó 100%-ban alacsonypadlós villamosok 2006-ban és 2007-ben fognak forgalomba állni a spanyol Valencia és Alicante városok villamosvonalain. A tender opciót tartamaz további tíz darab villamos beszerzésére. A 32,5 méteres öt egységből felépülő villamosokat Spanyolországban fogják gyártani. A villamosmegrendelés fontos a kanadai cégnek, hiszen a közlekedési divízió eddig csak a nagysebességű vonatokra (AVE) és metrószerelvényekre kapott megrendeléseket az ibériai országból.