VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

A VEKE látogatóban az Alfa Busz Kft-nél

2005-06-15
By

Hamarosan forgalomba állnak Budapesten az új B7RLE-Localo típusú, Alfa Busz Kft gyártású buszok. A VEKE megleste a gyártást.

Közel az elkészüléshez. Ez a kocsi hamarosan Újpesten fog utasokat szállítani., Alfa Busz Kft telephelye, Ikarus gyártelep, Székesfehérvár (forrás: Hajtó Bálint)

Közel az elkészüléshez. Ez a kocsi hamarosan Újpesten fog utasokat szállítani., Alfa Busz Kft telephelye, Ikarus gyártelep, Székesfehérvár (forrás: Hajtó Bálint)

Az Alfa Busz Kft egyik B7RLE-Localo bemutatókocsija, Alfa Busz Kft telephelye, Ikarus gyártelep, Székesfehérvár (forrás: Hajtó Bálint)

Az Alfa Busz Kft egyik B7RLE-Localo bemutatókocsija, Alfa Busz Kft telephelye, Ikarus gyártelep, Székesfehérvár (forrás: Hajtó Bálint)

Egyesületünk 2005. június 8.-án látogatást szervezett az Alfa Busz Kft székhelyére, ahol a cég részéről Illés Balázs István és Toman Péter ügyvezető igazgatók fogadták a csapatot.

A székesfehérvári Alfa Busz Kft buszfelújítással , buszgyártással és használt buszok értékesítésével foglalkozik.

Az Alfa Busz Kft készített néhány bemutatókocsit, ezen kívül alig használt Volvo bemutatójárműveket is kínál. A képen balról az első három saját gyártású B7RLE-Localo, a negyedik Volvo 7000 100%-ban alacsonypadlós szóló városi busz, az ötödik Drögmöller-Volvo távolsági busz., Alfa Busz Kft telephelye, Ikarus gyártelep, Székesfehérvár (forrás: Istvánfi Péter)

Az Alfa Busz Kft készített néhány bemutatókocsit, ezen kívül alig használt Volvo bemutatójárműveket is kínál. A képen balról az első három saját gyártású B7RLE-Localo, a negyedik Volvo 7000 100%-ban alacsonypadlós szóló városi busz, az ötödik Drögmöller-Volvo távolsági busz., Alfa Busz Kft telephelye, Ikarus gyártelep, Székesfehérvár (forrás: Istvánfi Péter)

2003-ban mutatták be saját tervezésű helyközi, illetve helyi buszaikat, a Regio-t és a Localo-t. A Volvo főegységekre épülő típusok 2004-ben, és 2005-ben is elnyerték néhány Volán vállalat tenderét, így ma már Alfa Busz Regio kocsik közlekednek az Agria Volán, az Alba Volán, a Borsod Volán, a Hajdú Volán, valamint a Zala Volán színeiben is. A városi kialakítású Localo-t Dunaújváros helyi közlekedésében láthatjuk.

Az Alfa Busz Kft a BKV által kiírt járatüzemeltetési tenderen a Nógrád Volán Rt-vel közösen indult. A BKV a költségeinek csökkentésére ugyanis a dél-budai vonalak mellé újabb járatok alvállalkozói üzemeltetését tűzte ki célul. Ezúttal néhány alacsonyabb kihasználtságú észak-pesti járatot (120, 147, 170) bocsátottak tenderre. A kiírást az Alfa Busz Kft és a Nógrád Volán közösen nyerte meg, az Alfa Busz Localo típusú buszaival, így nemsokára Budapesten is találkozhatunk ezekkel a járművekkel.

Az Alfa Busz Kft székhelye Székesfehérvárott található, az egykori IKARUS gyár területén . A buszok legyártása teljes egészében a telephelyen zajlik, egyedül a fényezés készül az Alba Volán festőműhelyében.

Egy a BKV vonalaira kerülő Localo fényezés után, az elektromos alkatrészek beszerelése közben. Háttérben a BPO-340., Alfa Busz Kft telephelye, Ikarus gyártelep, Székesfehérvár (forrás: Istvánfi Péter)

Egy a BKV vonalaira kerülő Localo fényezés után, az elektromos alkatrészek beszerelése közben. Háttérben a BPO-340., Alfa Busz Kft telephelye, Ikarus gyártelep, Székesfehérvár (forrás: Istvánfi Péter)

Közel az elkészüléshez. Ez a kocsi hamarosan Újpesten fog utasokat szállítani., Alfa Busz Kft telephelye, Ikarus gyártelep, Székesfehérvár (forrás: Hajtó Bálint)

Közel az elkészüléshez. Ez a kocsi hamarosan Újpesten fog utasokat szállítani., Alfa Busz Kft telephelye, Ikarus gyártelep, Székesfehérvár (forrás: Hajtó Bálint)

A Budapestre készülő Alfa Busz B7RLE-Localo típus fél-alacsonypadlós, városi kialakítású, kéttengelyes szóló autóbusz. A jármű alvázas kivitelű, a felépítmény a Volvo B7RLE rozsdamentes alvázon nyugszik . A mellső futómű alacsonypadlós, portál rendszerű, a hátsó viszont hagyományos kialakítású, duplakerekes híd. Így a kocsi a második ajtóig alacsonypadlós, hátrébb hagyományos kialakítású. A két rész között két lépcsőfok az áthidalás. Ezzel a megoldással sikerült elkerülni a 100%-ban alacsonypadlós buszokra jellemző szűk hátsó folyosót, mivel a hátsó futómű csak keskeny utastér kialakítását teszi lehetővé az ilyen felépítésű járművekben. Egyúttal így a bonyolult szöghajtás helyett lehetővé vált a hagyományos hajtás alkalmazása, mely egyszerűsíti a karbantartást, ezáltal csökkenthetők az üzemeltetési költségek.

A jármű hajtásáról a Volvo D7C motorja gondoskodik, a 7300 cm3-es motor 184 kW legnagyobb teljesítménnyel rendelkezik. A nyomaték elosztásáról a ZF gyártmányú váltó gondoskodik, beépített retarderrel.

Az utastér első részében kétoldalt másfeles ülések vannak elhelyezve, a hátsó részben pedig 2+2 elrendezésű normál ülőhelyek találhatóak. A második ajtóval szemben állóhely került kialakításra a babakocsik és a mozgássérültek részére. A busz három ajtóval rendelkezik, az első kettő kétszárnyú bolygóajtó, míg a harmadik egyszárnyú lengőajtó.

A hátsó, emelt rész egyszárnyú lengőajtón és három lépcsőn át közelíthető meg, Alfa Busz Kft telephelye, Ikarus gyártelep, Székesfehérvár (forrás: Istvánfi Péter)

A hátsó, emelt rész egyszárnyú lengőajtón és három lépcsőn át közelíthető meg, Alfa Busz Kft telephelye, Ikarus gyártelep, Székesfehérvár (forrás: Istvánfi Péter)

BKV kivitelű Alfa Busz B7RLE-Localo hátfala, Alfa Busz Kft telephelye, Ikarus gyártelep, Székesfehérvár (forrás: Istvánfi Péter)

BKV kivitelű Alfa Busz B7RLE-Localo hátfala, Alfa Busz Kft telephelye, Ikarus gyártelep, Székesfehérvár (forrás: Istvánfi Péter)

Az utastájékoztatás a budapesti Volvókéhoz hasonlóan Vultron típusú berendezéssel történik. Az utastérben egy egysoros LED-es kijelző található, míg a homlokfalon és a hátfalon a Budapesten megszokott mágneses alapú kijelző, amit LED-del egészítettek ki, így remélhetőleg minden időben jó kontrasztú, jól olvasható lesz. A busz adatait egy központi multiplexer gyűjti össze, ahonnan GPS segítségével a központba is eljuttathatóak a busz aktuális jellemzői: pozíció, utastér hőmérséklete, ajtók állapota, motor fordulatszáma stb. Képek: műszerfal , típustábla , oldalnézet , beltér (a BKV-s színterv zöld kapaszkodók kék/szürke ülésekkel).

A BKV-val kötött szerződés értelmében a költségelszámolás a megtett út alapján történik, ami a GPS-el ezután akár 10 m pontossággal meghatározható.

Köszönjük vendéglátóinknak a szíves vendéglátást!

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *