25 éves a 77-es trolibuszvonal
Az Üzemtörténet munkacsoport augusztus 2-án a 2005-ös év újabb trolibuszos évfordulójáról emlékezett meg, természetesen a járművekre kiragasztott szórólapok formájában is.
2005-ben kétszeres évfordulót ünnepelhetünk a trolibuszvonal történetében; a 77-es számjelzést trolibuszon elÅ‘ször 50 éve alkalmazták. 1955. február 28-án indult elÅ‘ször 77-es trolibusz a Baross utcában. Ez a járat voltaképpen az itt közlekedÅ‘ 74-es trolibusz betétjárata volt; 74A-ról számozták át. A 77-es az Orczy tér és a Kálvin tér között közlekedett. Érdekessége volt, hogy a járat kocsijai a Kálvin téren az áramszedÅ‘k átrakásával tudtak csak megfordulni – a felsÅ‘vezeték-hálózaton nem volt váltó. A járat 1964-ig közlekedett.
A mai 77-es trolibuszvonal – a jelenlegi végállomásokkal – 1980.08.02-án, 25 éve indult, az Egressy úton közlekedÅ‘ 75-ös autóbusz felváltására. A zuglói hurokban 1970. december 31-e és 1972. december 23. között a 7-es, illetve 107Gy jelzésű autóbuszok is közlekedtek, az útvonaluk azonban más volt; a hurkot a Cinkotai út – Paskál utca – Öv utca – Cinkotai út útvonalon tették meg.
A jelenlegi trolibuszvonal útvonala azonban a Kerepesi úti végállomásnál jelentősen más volt. Az Ifjúság úti megállóból kiindulva egy ma is létező hurkon keresztül (amely az autóbusz-félreálló körül helyezkedik el) a Kerepesi útra fordult vissza, majd innen a Százados utcába, majd a Szörény utcára fordult rá. Ezután egy balkanyarral fordult a Hungária körútra, és az Egressy útnál jobbra fordulva tért rá a mai útvonalára. A kocsik 1988 óta közlekednek a jelenlegi helyzetnek megfelelően.
A vonal forgalma ZIU9-es szovjet trolibuszokkal indult. A jelenleg közlekedő GVM trolibuszok 1989-ben kerültek a vonalra, s ma 11 kocsi közlekedik itt.