BKV-fórum csütörtökön: mondjuk el a véleményünket a Paraméterkönyvről!
A VEKE a csütörtöki BKV-fórummal kapcsolatban az alábbi közleményben is megfogalmazta: a nyilvános fórum most alkalmat teremt, hogy minden budapesti elmondhassa a véleményét a tervezett járatritkításokról és járatmegszüntetésekről. Legyünk ott minél többen és tegyük nyilvánvalóvá: a budapestiek nemet mondanak a járatritkításokra!
A VEKE több alkalommal nyilvánította ki szakmai álláspontját: utasellenesnek és elfogadhatatlannak tartjuk a Hagyó Miklós által képviselt jelentős járatritkításokat és járatmegszüntetéseket. Az elmúlt hetekben tucatnyi kerületi önkormányzat és más civil szervezetek is kiálltak a járatritkítások ellen, de az utasoknak is egyértelmű a véleménye: a VEKÉ-hez beérkezett több száz levél közül egy sincs, amelyik támogatná vagy elfogadná a járatritkítási terveket. A BKV által csütörtök délutánra meghirdetett nyilvános fórum most alkalmat teremt, hogy minden budapesti elmondhassa a véleményét a tervezett járatritkításokról és járatmegszüntetésekről. Legyünk ott minél többen és tegyük nyilvánvalóvá: a budapestiek nemet mondanak a járatritkításokra!
A nyilvános fórum helyszíne:
Budapesti Műszaki Egyetem Informatikai Épület (BME I épület, B 017-es terem)
1117 Budapest, Magyar tudósok körútja 2.
(a 4/6-os villamosok Petőfi híd, budai hídfő megállójától 5 perces sétára).
A nyilvános fórum időpontja:
2008. március 13., csütörtök, 15:30
Térképes meghívó letölthető ITT!
A Paraméterkönyv szerinti járatritkítások minden budapestit, sőt, még az agglomerációból közlekedőket is érintik. Hagyó Miklós csomagjában a járatritkítások szinte kivétel nélkül minden vonalra kiterjednek, és ugyanúgy kihatnak a kötöttpályás vonalakra, ahogy a buszokra. Hétvégén még a metróvonalak is ritkulnának, nem beszélve a ritkuló, illetve leállításra kerülő villamosvonalakról. A buszoknál drasztikus a járatritkítás: az esténként jelenleg 10-15 percenként közlekedő járatok a város minden részében, szinte kivétel nélkül 30 percenként közlekednének. Riasztó belegondolni, hogy milyen kényelmetlenséget jelent ez azoknak, akiknek két 30 percenként közlekedő járat között kell átszállni.
A tervezetből kiolvasható, hogy a zsúfoltsággal mit sem törődtek az azt előkészítő szakemberek: számos, ma is túlzsúfolt járat szűnik meg vagy közlekedik ritkábban a tervezet szerint. Garantálható utaslemaradást fog okozni a 276E megszüntetése, a 20-as gyors és 30-as autóbuszok szétszabdalása, a csepeli 38A autóbusz megszüntetése és a 48-as rövidítése, a budakeszi 22-es gyors megszüntetése, a 99-es pesterzsébeti szakaszának megszüntetése, az óbudai buszhálózat szinte egészének lemészárlása, és hosszasan folytathatnánk még a sort. Budapest fontos járatai tűnnének el nyom nélkül a térképről: ilyen a 6-os, a 25A gyors, az 55-ös és a 85-ös gyors busz, illetve a Nyugati és Keleti pályaudvart összekötő 73-as trolibusz.
A VEKE kitart véleménye mellett: elfogadhatatlan a budapestiek érdekével ellentétes a BKV 2008. évi Paraméterkönyvének tervezete. Csütörtök délután itt az alkalom, hogy ennek hangot is adjunk!