Késő esti autóbuszjáratok Érdre
A VEKE Érd-Diósd helyi tagszervezete úgy véli, nem megfelelÅ‘ szÃnvonalon szolgálja ki a Volánbusz a késÅ‘ este BudapestrÅ‘l Érdre, ill. onnan a FÅ‘városba utazókat.
Tagszervezetünk levelet Ãrt a Volánbusz Rt. illetékesének, amelyet itt kivonatolva közlünk
A Városi és ElÅ‘városi Közlekedési Egyesület (VEKE) Érd – Diósd helyi tagszervezeteként Társaságuk 2720-as számú, Érd – Diósd – Bp. Etele tér viszonylatával kapcsolatosan a következÅ‘ észrevételeket szeretnénk jelezni:
Véleményünk szerint méltatlan állapot, hogy egy majdnem 60 000 fős, és egy másik, közel hatezer lakosú település a főváros agglomerációjában ennyire elérhetetlen legyen az esti órákban. A települések lakossága részéről igény mutatkozik arra, hogy több járat közlekedjen ebben az időszakban.
Érd autóbusz pályaudvarról Diósdon át az Etele térre 21.45 és 22.45 órakor indul az utolsó két járat. Az utasok, és – hozzájuk csatlakozva – Egyesületünk viszont szükségesnek tartana egy-egy buszt a két idÅ‘pont között ill. a késÅ‘ esti órákban is.
Másik észrevételünk az ellenkezÅ‘ irányra vonatkozik, azaz az adott idÅ‘szakban erÅ‘sebb terhelésű Etele tér – Diósd – Érd viszonylatra. Korábban létezett egy 24.00 órakor induló járat is, mely számunkra érthetetlen okból kifolyólag majdnem egy éve nem közlekedik. Bár a jegyeladási kimutatások nem ezt mutatták, ezt a járatot sok utasuk vette igénybe. Sok érdi lakos Budapestre jár dolgozni, iskolába, és szórakozni. Sok panaszt hallottunk errÅ‘l, hogy kénytelenek a fáradt, munkából hazatérÅ‘ állampolgárok a drága taxikat igénybe venni, noha sokuknak ott van a zsebükben a több ezer forintos bérlet. Továbbá ha netán valaki el szeretne menni egy-egy esti szÃnházi elÅ‘adásra, vagy moziba, ezt csak akkor teheti meg, ha autója van, mert egyszerűen képtelen elérni a jelenlegi utolsó, 23.20-kor, illetve hétvégén a 23.30-kor induló buszt.
A vázolt problémák megoldására két részletes javaslatot dolgoztunk ki:
Az elsÅ‘ javaslatunkban szeretnénk, ha megvizsgálnák az utolsó járatpár visszaállÃtásának lehetÅ‘ségét, ekkor egy új járatpár létesülne, amely ÉrdrÅ‘l 23:30, Etele térrÅ‘l pedig 24 órakor indulna, Ãgy mindössze egyetlen kocsi napi 34 km-es többletfutását kérjük.
A második javaslatunk komolyabb menetrend- és fordakorrekcióval járna, viszont nem járna a kocsik többletfutásával.
Mindkét változat kidolgozásakor figyelembe vettük a társaság helyzetét is, ügyeltünk arra, hogy javaslataink ne járjanak aránytalanul nagy költségnövekedéssel. Ugyan a gépkocsivezetÅ‘k munkaidÅ‘keretére nincs rálátásunk, Ãgy nem tudhatjuk, hogy nem lépjük-e túl valamelyik gépkocsivezetÅ‘ esetében a meghatározott kereteket, de véleményünk szerint bármelyik változat megvalósÃtható lenne, jelentÅ‘s javulást elérve ezáltal Érd és Diósd késÅ‘ esti közösségi közlekedésében.