Drezda 20 db alacsonypadlós villamost rendelt | VEKE
VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

Drezda 20 db alacsonypadlós villamost rendelt

2004-09-28
By


A DVB (drezdai tömegközlekedési cég) vezetője a Berlinben tartott vasúti közlekedési szakkiállítás, az InnoTrans 2004 megnyitóján jelentette be, hogy 20 db Bombardier FLEXITY Classic, 100%-ban alacsonypadlós villamost rendelt a város, 43 millió EUR értékben.

A drezdai alacsonypadlós a Bombardier reklámfotóján. (forrás: http://www.bombardier.com)

A drezdai alacsonypadlós a Bombardier reklámfotóján. (forrás: http://www.bombardier.com)

Drezdában jelenleg 12 városi villamosvonal üzemel, az 1450 mm nyomtávú hálózat hossza 135 kilométer. A járműtendert 2000-ben nyerte el a kanadai járműgyártó cég, az akkor megrendelt 32 db villamos mellett opcióként meghatározott +40 darabból került most húsz megrendelésre, további húsz darabra fenntartják az opciót. A villamosok szállítása 2006-ban és 2007-ben lesz esedékes. A DVB tájékoztatása szerint az új villamosokat a járműpark fiatalítása, a kiöregedett, NDK időkben beszerzett, jelenleg 30 év körüli Tatra T4 villamosok selejtezése miatt vásárolják.

A selejtezni kívánt, 90-es évek közepén modernizált Tatra T4-eseket fogják felváltani az új villamosok. (forrás: http://www.dvb.de)

A selejtezni kívánt, 90-es évek közepén modernizált Tatra T4-eseket fogják felváltani az új villamosok. (forrás: http://www.dvb.de)

Az első ütemben megrendelt 32 darab 12 tengelyes, 45 méter hosszú Flexity XXL járművek a Budapestre szállítandó villamosok forgalombaállításáig a világ leghosszabb villamosai maradnak. A jelenlegi megrendelés 20 db 30 méteres, három egységből álló, nyolctengelyes villamos leszállítására vonatkozik.

A 45 méteres Bombardier alacsonypadlós Drezdában. (forrás: http://www.dvb.de)

A 45 méteres Bombardier alacsonypadlós Drezdában. (forrás: http://www.dvb.de)

A villamosokat teljes egészében Németországban fogják gyártani. A Bombardier Flexity villamosjármű-családjának Classic elnevezésű típusából Drezda mellett jelenleg a német Bréma, Dessau, Essen, Frankfurt, Halle, Kassel, Lipcse és Schwerin városokban üzemelnek különböző változatok, míg a lengyel Krakkó városa is ezzel a típussal kívánta megkezdeni járműparkjának felfrissítését.

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *