VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

Előremutató fejlesztések Érden

2005-02-19
By
A Stop Shop bevásárlóközponttal egybeépített új érdi buszpályaudvar, P+R parkoló és intermodális csomópont makettje, Érd (forrás: www.stop.shop.hu)

A Stop Shop bevásárlóközponttal egybeépített új érdi buszpályaudvar, P+R parkoló és intermodális csomópont makettje, Érd (forrás: www.stop.shop.hu)


Valódi intermodális csomópont épül Érden

2005. január 19-én rakták le Érden, a városközpontban épülő StopShop bevásárlóközpont alapkövét, melynek része lesz egy új autóbusz-pályaudvar és egy háromszintes, P+R funkciót is betöltő parkolóház.

Érd központjának térképe, a Stop Shop bevásárlóközpont, a két vasútállomás és a két vasúti átjáró elhelyezkedése, Érd (forrás: Friedl Ferenc)

Érd központjának térképe, a Stop Shop bevásárlóközpont, a két vasútállomás és a két vasúti átjáró elhelyezkedése, Érd (forrás: Friedl Ferenc)

A tényleges építkezés már a tavalyi évben, 2004. szeptember végén megkezdődött . Ekkor kerítették el a korábban a Volánbusz által műszaki autóbusz-tárolóhelyként szolgáló, ugyanakkor parlagon fekvő területet . A több ezer négyzetméternyi telek a városközpont egyik szégyenfoltja volt. Az új komplexum beruházói viszont fantáziát láttak benne, és Érd városával folytatott tárgyalások eredményeként megszületett a szerződés, és így lehetőség nyílt arra, hogy egy, az országban egyedülálló intermodális csomópont jöhessen létre.

A Stop Shop bevásárlóközponttal egybeépített új érdi buszpályaudvar, P+R parkoló és intermodális csomópont makettje, Érd (forrás: www.stop.shop.hu)

A Stop Shop bevásárlóközponttal egybeépített új érdi buszpályaudvar, P+R parkoló és intermodális csomópont makettje, Érd (forrás: www.stop.shop.hu)

Mivel közvetlenül mellette helyezkedik el az 1972-ben épült régi autóbusz-pályaudvar és az Érd alsó vasútállomás, így az érintett cégekkel egyeztetve született döntés arról, hogy a beruházás keretében áthelyezik a vasúti vágányok mellé a Volánbusz-pályaudvart (részben a felszín alatt), és felette kialakítanak egy 550 férőhelyes parkolót is. Tíz állást alakítanak ki az induló, és ötöt a félreálló járművek részére. A MÁV Rt. a közeljövőben tervezi a Tárnok és Budapest, Kelenföld közötti fővonal rehabilitációját, mely után a mostaninál is jelentősebb szerepet kap az elővárosi vasúti közlekedés a térségben. Ennek tudatában úgy építik meg a buszok új állomását, hogy a vasúti peronokhoz közvetlenül, aluljárón keresztül juthassanak majd el az utasok. A Volánbusz Rt. – igen előremutató – terveiben is szerepel, hogy erősítsék a vasútra ráhordó járataik számát, mind helyi, mind helyközi viszonylataik esetében, mivel gazdaságosabbnak ítélik a vasútra ráhordást, mint azt, hogy sok buszuk a reggeli dugóban vesztegeljen az M1-M7 autópálya bevezető szakaszain a Főváros felé.

A bevásárlóközpontot, mely várhatóan idén augusztus 25-én megnyithatja kapuit, egy újonnan épülő körforgalmon keresztül lehet majd megközelíteni. A részletesebb terveket a Stop Shop weboldalán lehet megtekinteni.

A MÁV Rt. saját beruházásban készül megszüntetni a Diósdi út két veszélyes vasúti átjáróját , az út lesüllyesztésével. Ezzel a település közlekedési szempontból legproblémásabb gócait számolnák fel.

Érd városa nem titkoltan fejlesztéseit példának szánja az agglomeráció más települései számára és reméli, követők is akadnak majd közöttük.

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *