VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

Ünnepélyesen átadták az új trolibuszokat Budapesten

2005-03-11
By
Csoportkép az új Solaris trolibuszok bemutatójáról., Szent István park, Budapest (forrás: Babiczky Ákos)

Csoportkép az új Solaris trolibuszok bemutatójáról., Szent István park, Budapest (forrás: Babiczky Ákos)


2005. március 11-én délelőtt 10 órakor Demszky Gábor főpolgármester és Aba Botond, a BKV Rt. vezérigazgatója mutatta be a 6 darab újonnan beszerzett Ganz-Solaris trolibuszt a nyilvánosságnak, a 76-os trolijárat Szent István park megállójában.

Csoportkép az új Solaris trolibuszok bemutatójáról., Szent István park, Budapest (forrás: Babiczky Ákos)

Csoportkép az új Solaris trolibuszok bemutatójáról., Szent István park, Budapest (forrás: Babiczky Ákos)

Az új trolibuszok bemutatóján beszédet tartott dr. Demszky Gábor főpolgármester, illetve a mögötte álló Aba Botond, a BKV Rt. vezérigazgatója., Szent István park, Budapest (forrás: Babiczky Ákos)

Az új trolibuszok bemutatóján beszédet tartott dr. Demszky Gábor főpolgármester, illetve a mögötte álló Aba Botond, a BKV Rt. vezérigazgatója., Szent István park, Budapest (forrás: Babiczky Ákos)

Demszky Gábor beszédében kiemelte az új járművek környezetkímélő voltát. A főpolgármester rámutatott, hogy ezen új alacsonypadlós járművek a 76-os járat által érintett három kerület, a VI., VII. és XIII. kerület idős, nehezen mozgó és mozgássérült utasai számára nyújtanak kényelmesebb utazást. A járművek darabonként 78 millió forintba kerültek, az opció pedig további 39 darab jármű beszerzésére ad még lehetőséget az elkövetkezndő években. Demszky szerint a Főváros számára fontos a BKV járműparkjának állapota, ezért évente 12 milliárd forinttal támogatja a korszerűsítést.

Aba Botond beszédében a járművek műszaki tulajdonságait emelte ki. Elmondta, hogy az alacsonypadlós járművek 26 darab kényelmes üléssel rendelkeznek és összesen 66 fő utazását biztosítják. Fontosnak tartotta elmondani, hogy most először számoltak az korszerű szabvány szerinti 4 fő/négyzetméter adattal. A járművezetők számára a komfortot többek közt a légkondicionált vezetőfülke biztosítja. A közlekedési társaság vezérigazgatója beszélt arról, hogy a trolik önjáróak, aminek főleg forgalmi akadályok, illetve ónos eső esetén eljegesedett felsővezeték esetén lesz nagy haszna. Beszédének végén rámutatott, hogy a járművek nem csak az elektromos hajtásuk miatt környezetbarátak, hanem azért is, mert a fékezés során a villamosenergiát a felsővezetékbe visszatáplálják.

Előd és utód a Szent István parkban., Szent István park, Budapest (forrás: Babiczky Ákos)

Előd és utód a Szent István parkban., Szent István park, Budapest (forrás: Babiczky Ákos)

A március 11-én bemutatott trolibuszok egyike az ünnepséget követően rögtön forgalomba állt a 76-os vonalon., Szent István park, Budapest (forrás: Babiczky Ákos)

A március 11-én bemutatott trolibuszok egyike az ünnepséget követően rögtön forgalomba állt a 76-os vonalon., Szent István park, Budapest (forrás: Babiczky Ákos)

A 601 és 606 közötti pályaszámmezőbe besorolt új járművek egyike (a 602-es) közvetlenül az ünnepséget követően forgalomba állt a 76-os vonalon. Március 12-től még csak egy jármű fog mindennap menetrendszerűen forgalomba állni, számuk azonban az üzembehelyezések előrehaladtával folyamatosan nő és néhány hét alatt a 76-os vonalra mindegyik GANZ-Solaris trolibusz kiadásra kerül majd.

A gyártás idején készült képes bemutatónk ITT, míg a GANZ-gyárban tett látogatásunkról készült beszámoló ITT olvasható.

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *