Forgalomba álltak az új trolibuszok Debrecenben

A vendégeket a városban körbefuvarozó 371-es és 372-es kocsi megérkezett az Aranybika Szálló elé. Az érdeklődők itt ismét megtekinthették őket., Kossuth tér, Debrecen (forrás: Juhász György)
A lengyel Solaris által készített járműszekrényekbe az elektronikát a magyar Ganz Transelektro Közlekedési Rt. szerelte be. Az összesen 840 millió forint értékben beszerzett tíz új jármű közül öt hagyományos trolibuszként üzemel, míg a másik öt darab dízelmotorral is fel van szerelve, így önjáró üzemre is alkalmas. A jövő évben a típusból további 11 darabot szerez be a DKV Rt., melyek várhatóan szintén önjáró trolik lesznek, igaz erről még nincs hivatalos döntés. Az új járművek a 341 és 345, illetve dízeles társaik a 371 és 375 közötti pályaszámmezőben kaptak helyet. Az új járműveket ünnepélyesen Kósa Lajos, a város polgármestere, Nagy Attila, a DKV Rt. vezérigazgatója és Vadnai Zoltán, a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. operatív igazgatója adta át a Városháza előtt, a Nagytemplom előtti téren. Az átadási ünnepségen átvágott szalag
Kósa Lajos, Debrecen polgármestere (középen) és a VEKE részéről Dorner Lajos (jobbra) és Vitézy Dávid (balra) a trolibuszok átadóünnepségén., Kossuth tér, Debrecen (forrás: Juhász György) Az elöregedett ZIU járműpark teljes cseréje még a 21 darab alacsonypadlós trolibusz beszerzése után sem történhet meg, így a típus eltűnésétől egyelőre nem kell tartani, ahogy a 4 darab Ikarus 280-as típusú csuklós trolibusz is forgalomban marad. Az első ütemet követően jelenleg selejtezések nem várhatóak, a ZIU-k tartalékként üzemképesen a telephelyen maradnak; a teljes széria leszállítása után azonban várható a felesleges darabok selejtezése. A jelenlegi kocsikiadási adatok ugyan lehetővé tennék a ZIU-k teljes kiváltását, de az önjáró járműveknek köszönhetően végrehajtható hálózatfejlesztés miatt a kocsikiadás is nőni fog. Az újonnan beindítandó 3E jelzésű vonal a 3-as trolibusz meghosszabbított változata lesz, amely így kiszolgálja majd a Debreceni Egyetemet is. Debrecen polgármestere kiemelte, hogy a város sikerrel nyerte el a Pályázati Előkészítő Alap támogatását, amelynek segítségével a 2-es villamos kiépítésének előkészítése véghezvihető és (a tömegközlekedési fejlesztések közül országosan egyedülállóan) a projekt Nemzeti Fejlesztési Terv II.-ben történő szerepeltetésével 2007-ben uniós források segítségével meg is valósítható.
Magyarország második legnagyobb városában 10 darab új, alacsonypadlós Ganz Solaris 12 és 12D típusú trolibuszt