Áramütéses esetek a BKV trolibuszainál
Egyesületünk közleményt adott ki a 70-es trolibuszon 2005. augusztus 11-én reggel történt balesettel kapcsolatban. A 926-os pályaszámú ZIU-trolibusz reggel 8:35-kor megrázta járművezetőjét és az eset kapcsán derült fény arra is, hogy egy héttel megelőzően 3 utast is megráztak a szovjet trolik.
Az MTI-hez eljuttatott közlemény szövege:
A műszaki állapot oda süllyedt, hogy a végletekig elöregedett szovjet ZIU trolibuszokon már a sofőr sem érezheti magát biztonságban. A BKV a sajtónak először szokás szerint letagadta az esetet, majd az egyre kínosabbá váló tények hatására a járművezetőt tette felelőssé – „beütötte a könyökét mert rosszul vezetett”. Végül annyit kénytelen volt elismerni, hogy egy dolgozóját mentővel kórházba kellett szállítani.
A járművezetők egybehangzó véleménye szerint ezekkel a kocsikkal már régen nem szabadna utasokat szállítani. Mégis mennek, kockáztatják a saját és utasaik testi épségét, mert ezt kapják munkaeszközül. Ha le merik cseréltetni a kocsit, prémiummegvonást, sőt fegyelmit kockáztatnak.
A BKV Rt-nek 22 db új, vagy csak néhány éves, alacsonypadlós, korszerű trolibusza van. Ezekből a mai napon mindössze 4 db-ot adtak ki forgalomba. Másfél milliárd Ft értékű korszerű járműpark áll a Pongrácz úti garázsban, miközben az utasokat 25-30 éves, néha elképesztő műszaki állapotú kocsikkal szállítják. Nem érdemes az útfelújításokra hivatkozni, mert pl. a 74-es vonalon, ahova a legtöbb kocsi kell, nincs ilyen.
Az eset ismételten rávilágít arra, hogy ebbe a cégbe egyetlen forintot ölni is pazarlás, mert képtelenek a rájuk bízott javakkal megfelelően gazdálkodni.
A legfelháborítóbb azonban a BKV propagandaosztályának viselkedése, amely folyamatos tagadással és nevetséges, félrevezető információkkal eteti a sajtót és az utazóközönséget. Nemcsak a mostani esetet próbálták meg eltussolni, de az utasokkal kapcsolatos, az orvosok szerint bizonyítottan áramütéses eseteket is. A Péterfy Sándor utcai kórház, illetve végül a mentők is elismerték a betegfelvételeket, illetve a kezeléseket.
A belső vizsgálatok köztudomásúlag fabatkát sem érnek, hiszen az elmúlt években egyetlen zűrös esetben sem találtak a vizsgálatok felelőst.
Ezek a felelősök persze mind ismertek, mind a karbantartás, mind a járműkiadás, mind a kommunikáció területén, de senkinek sem érdeke felállítani őket. Úgy néz ki, sajnos a Fővárosnak sem érdeke és elégedett a jelenlegi helyzettel. Elégedettek azzal, hogy a „kirakatcégük” nap mint nap szégyenbe hozza a várost.
A gyanús kocsi pedig várhatóan holnap is Budapest utcáit fogja róni, a BKV szerint áramütés nem történt, minden a legnagyobb rendben.
Egyesületünk regisztrációját a BKV internetes honlapján található Sajtószobához valószínűleg büntetésből letiltották, mert tájékoztatni merjük a közvéleményt.
A BKV már a saját közleményeit is titkosította.
Éljen a nyilvánosság a XXI. században!
Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület
Az RTL Klub híradása itt olvasható.