VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

2016-ban is komoly kihívások állnak a tömegközlekedés utasai és az értük tenni vágyók előtt: Kérjük, Ön is segítse munkánkat, és SZJA 1%-ának felajánlásával támogassa a VEKÉ-t!

Előre kitöltött, nyomtatható Rendelkezési Nyilatkozat letölthető INNEN (PDF formátumban).

Adószámunk: 18104202-1-42

Áramütéses esetek a BKV trolibuszainál

2005. augusztus 11. csütörtök
Szerző:

Egyesületünk közleményt adott ki a 70-es trolibuszon 2005. augusztus 11-én reggel történt balesettel kapcsolatban. A 926-os pályaszámú ZIU-trolibusz reggel 8:35-kor megrázta járművezetőjét és az eset kapcsán derült fény arra is, hogy egy héttel megelőzően 3 utast is megráztak a szovjet trolik.

Innen nézve még úgy-ahogy elmegy, bár ütött-kopott, horpadt. De nézzük meg ugyanezen kocsi másik oldalát is!, Bethlen Gábor utca, Budapest (forrás: Babiczky Ákos)

Innen nézve még úgy-ahogy elmegy, bár ütött-kopott, horpadt. De nézzük meg ugyanezen kocsi másik oldalát is!, Bethlen Gábor utca, Budapest (forrás: Babiczky Ákos)

A lepusztultság szembetűnő., Bethlen Gábor utca, Budapest (forrás: Hajtó Bálint)

A lepusztultság szembetűnő., Bethlen Gábor utca, Budapest (forrás: Hajtó Bálint)

Az MTI-hez eljuttatott közlemény szövege:

A műszaki állapot oda süllyedt, hogy a végletekig elöregedett szovjet ZIU trolibuszokon már a sofőr sem érezheti magát biztonságban. A BKV a sajtónak először szokás szerint letagadta az esetet, majd az egyre kínosabbá váló tények hatására a járművezetőt tette felelőssé – „beütötte a könyökét mert rosszul vezetett”. Végül annyit kénytelen volt elismerni, hogy egy dolgozóját mentővel kórházba kellett szállítani.

A járművezetők egybehangzó véleménye szerint ezekkel a kocsikkal már régen nem szabadna utasokat szállítani. Mégis mennek, kockáztatják a saját és utasaik testi épségét, mert ezt kapják munkaeszközül. Ha le merik cseréltetni a kocsit, prémiummegvonást, sőt fegyelmit kockáztatnak.

A BKV Rt-nek 22 db új, vagy csak néhány éves, alacsonypadlós, korszerű trolibusza van. Ezekből a mai napon mindössze 4 db-ot adtak ki forgalomba. Másfél milliárd Ft értékű korszerű járműpark áll a Pongrácz úti garázsban, miközben az utasokat 25-30 éves, néha elképesztő műszaki állapotú kocsikkal szállítják. Nem érdemes az útfelújításokra hivatkozni, mert pl. a 74-es vonalon, ahova a legtöbb kocsi kell, nincs ilyen.

Az eset ismételten rávilágít arra, hogy ebbe a cégbe egyetlen forintot ölni is pazarlás, mert képtelenek a rájuk bízott javakkal megfelelően gazdálkodni.

A legfelháborítóbb azonban a BKV propagandaosztályának viselkedése, amely folyamatos tagadással és nevetséges, félrevezető információkkal eteti a sajtót és az utazóközönséget. Nemcsak a mostani esetet próbálták meg eltussolni, de az utasokkal kapcsolatos, az orvosok szerint bizonyítottan áramütéses eseteket is. A Péterfy Sándor utcai kórház, illetve végül a mentők is elismerték a betegfelvételeket, illetve a kezeléseket.

A belső vizsgálatok köztudomásúlag fabatkát sem érnek, hiszen az elmúlt években egyetlen zűrös esetben sem találtak a vizsgálatok felelőst.

Ezek a felelősök persze mind ismertek, mind a karbantartás, mind a járműkiadás, mind a kommunikáció területén, de senkinek sem érdeke felállítani őket. Úgy néz ki, sajnos a Fővárosnak sem érdeke és elégedett a jelenlegi helyzettel. Elégedettek azzal, hogy a „kirakatcégük” nap mint nap szégyenbe hozza a várost.

A gyanús kocsi pedig várhatóan holnap is Budapest utcáit fogja róni, a BKV szerint áramütés nem történt, minden a legnagyobb rendben.

Egyesületünk regisztrációját a BKV internetes honlapján található Sajtószobához valószínűleg büntetésből letiltották, mert tájékoztatni merjük a közvéleményt.

A BKV már a saját közleményeit is titkosította.

Éljen a nyilvánosság a XXI. században!

Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület

Innen nézve még úgy-ahogy elmegy, bár ütött-kopott, horpadt. De nézzük meg ugyanezen kocsi másik oldalát is!, Bethlen Gábor utca, Budapest (forrás: Babiczky Ákos)

Innen nézve még úgy-ahogy elmegy, bár ütött-kopott, horpadt. De nézzük meg ugyanezen kocsi másik oldalát is!, Bethlen Gábor utca, Budapest (forrás: Babiczky Ákos)

Mert ilyen a másik oldala. Nem egy ZIU kocsi olyan rozsdás karosszériával fut, amin át lehet látni. Milyen lehet belül?, Budapest (forrás: Hajtó Bálint)

Mert ilyen a másik oldala. Nem egy ZIU kocsi olyan rozsdás karosszériával fut, amin át lehet látni. Milyen lehet belül?, Budapest (forrás: Hajtó Bálint)

Az RTL Klub híradása itt olvasható.

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.