Egyéves a központi forgalomirányÃtás Münchenben
2004. augusztus 30. óta üzemel az új, elektronikus központi forgalomirányÃtás a müncheni S-Bahn forgalomban. Innen vezérelhetÅ‘ a teljes Pasing-Ostbahnhof szakasz (ún. “Stammstrecke”), valamint Allach, Moosach és Heimeranplatz állomások. A forgalomirányÃtás 13 fÅ‘ szolgálati személyzettel működik, akik a központi helyiségben, monitorok elÅ‘tt ülve figyelik és irányÃtják az S-Bahn forgalmat.
A Deutsche Bahn egy év elteltével, 2005. szeptember 9-i dátummal kiadott sajtóközleményében értékeli az eltelt idÅ‘szakot. Siegfried Lämmermeyer szóvivÅ‘ tájékoztatása szerint az új rendszer bevezetésekor felmerült gyermekbetegségeket a vártnál rövidebb idÅ‘ alatt sikerült a gyártók és az üzemeltetÅ‘k együttműködése során kijavÃtani.
A 2004. decemberi menetrend-váltás óta a Stammstrecke a világ legsűrűbben használt vasútvonala: óránként és irányonként 27 vonat halad keresztül az alagúton.
Az elektronikus központi vezérlés és a felújÃtás során kiépÃtett folyamatos vonatbefolyásolás (LZB) jelentÅ‘s lépés volt az áteresztÅ‘kapacitás növelésének érdekében. 2005. december 12-tÅ‘l tovább növekszik a forgalom, miután a petershauseni vonalon is bevezetik a tÃzperces követésű közlekedést Dachauig, Ãgy óránként és irányonként 30 vonat közlekedik a Stammstreckén. Mivel az érintett szakasz a München – Ingolstadt távolsági fÅ‘vonal része, ICE forgalommal, a tÃzperces ütem megvalósÃtásához szükséges a távolsági és az elÅ‘városi forgalom szétválasztása, az S-Bahn Laim és Dachau között saját vágányokon fog közlekedni, Dachau és Petershausen közt azonban továbbra is csak két vágány marad, igaz, itt már az S-Bahn továbbra is csak húszpercenként jár.
A központi irányÃtó és a folyamatos vonatbefolyásoló tették lehetÅ‘vé az óránkénti 30 vonat közlekedését, ennél sűrűbb forgalmat azonban a Stammstrecke már további fejlesztések árán sem bÃrna el, ezért Münchenben újabb alagút fúrását tervezik, amelyrÅ‘l már a veke.hu is beszámolt.