Egyéves a központi forgalomirányítás Münchenben | VEKE
VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

Egyéves a központi forgalomirányítás Münchenben

2005-09-08
By
S-Bahn szerelvény a meglévő müncheni Stammstrecke-alagútban., Stammstrecke, München (forrás: http://www.et423.de)

S-Bahn szerelvény a meglévő müncheni Stammstrecke-alagútban., Stammstrecke, München (forrás: http://www.et423.de)


2004. augusztus 30. óta üzemel az új, elektronikus központi forgalomirányítás a müncheni S-Bahn forgalomban. Innen vezérelhetÅ‘ a teljes Pasing-Ostbahnhof szakasz (ún. “Stammstrecke”), valamint Allach, Moosach és Heimeranplatz állomások. A forgalomirányítás 13 fÅ‘ szolgálati személyzettel működik, akik a központi helyiségben, monitorok elÅ‘tt ülve figyelik és irányítják az S-Bahn forgalmat.

A Deutsche Bahn egy év elteltével, 2005. szeptember 9-i dátummal kiadott sajtóközleményében értékeli az eltelt időszakot. Siegfried Lämmermeyer szóvivő tájékoztatása szerint az új rendszer bevezetésekor felmerült gyermekbetegségeket a vártnál rövidebb idő alatt sikerült a gyártók és az üzemeltetők együttműködése során kijavítani.

A 2004. decemberi menetrend-váltás óta a Stammstrecke a világ legsűrűbben használt vasútvonala: óránként és irányonként 27 vonat halad keresztül az alagúton.

A München-belvárosi gyorsvasúti vonalhálózat sematikus térképe., München (forrás: Müncheni Közlekedési Szövetség (MVV))

A München-belvárosi gyorsvasúti vonalhálózat sematikus térképe., München (forrás: Müncheni Közlekedési Szövetség (MVV))

Az elektronikus központi vezérlés és a felújítás során kiépített folyamatos vonatbefolyásolás (LZB) jelentÅ‘s lépés volt az áteresztÅ‘kapacitás növelésének érdekében. 2005. december 12-tÅ‘l tovább növekszik a forgalom, miután a petershauseni vonalon is bevezetik a tízperces követésű közlekedést Dachauig, így óránként és irányonként 30 vonat közlekedik a Stammstreckén. Mivel az érintett szakasz a München – Ingolstadt távolsági fÅ‘vonal része, ICE forgalommal, a tízperces ütem megvalósításához szükséges a távolsági és az elÅ‘városi forgalom szétválasztása, az S-Bahn Laim és Dachau között saját vágányokon fog közlekedni, Dachau és Petershausen közt azonban továbbra is csak két vágány marad, igaz, itt már az S-Bahn továbbra is csak húszpercenként jár.

A központi irányító és a folyamatos vonatbefolyásoló tették lehetővé az óránkénti 30 vonat közlekedését, ennél sűrűbb forgalmat azonban a Stammstrecke már további fejlesztések árán sem bírna el, ezért Münchenben újabb alagút fúrását tervezik, amelyről már a veke.hu is beszámolt.

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *