A BKV támogatja a VEKE javaslatát a kettes metró és a HÉV összekötéséről
A Reggel c. napilap 2005. október 14-i számában a BKV Rt. szóvivője közölte: a közlekedési társaság támogatja az ötletet és az aktuális járműbeszerzési tenderben is figyelembe veszik a javaslatot.

Kényelmetlen átszállási kényszer az Örs vezér terén., Örs vezér tere, Budapest (forrás: index.hu)
Idézet a Reggel c. napilap 2005. október 14-én megjelent, “BÅ‘vülhet a metróhálózat” c. cikkébÅ‘l:

Kényelmetlen átszállási kényszer az Örs vezér terén., Örs vezér tere, Budapest (forrás: index.hu)
“Immár a BKV is támogatja a 2-es metró és a gödöllÅ‘i HÉV összekötésének tervét. A közlekedési vállalat ugyanis olyan metrókocsikat vásárol, amelyek alkalmasak arra, hogy a felszÃnen, áramszedÅ‘vel is haladjanak. Ma zárul le a szerelvényekre kiÃrt pályázat elsÅ‘ szakasza.
Szász Tamás, a BKV szóvivÅ‘je közölte, a pályázati kiÃrás tartalmazza azt a feltételt, hogy a kocsik felsÅ‘ áramszedÅ‘vel is működhessenek. A társaság illetékesei korábban teljesen kizártnak tartották ezt a megoldást. Volt, aki azt mondta a Reggelnek, hogy a budapesti alagutakban nem férne el az áramszedÅ‘, még behúzva sem. Olyan BKV-s vezetÅ‘ is akadt, aki szerint ilyen járművek nem léteznek.
Most, hogy elkészült a Városi és ElÅ‘városi Közlekedési Egyesület (VEKE) tanulmánya, változott a helyzet. A BKV szóvivÅ‘je például kifejezetten jónak tartja a javaslatot. A VEKE-nek már csak a budapesti városvezetést kell meggyÅ‘znie. “

A kettes metró és a gödöllői HÉV összekötése után előálló metróvonal egy lehetséges megállókiosztása (forrás: VEKE)
A VEKE örömmel értesült arról, hogy a BKV Rt. támogatásáról biztosÃtotta a kettes metró és a gödöllÅ‘i HÉV összekötésérÅ‘l szóló elképzelést. A cikkben szereplÅ‘ megállapÃtásokhoz annyit tennénk hozzá, hogy a városvezetés már megtette a maga támogatását, amikor beemelte az elképzelést a Középtávú Városfejlesztési Programba, az ún. Podmaniczky-tervbe. Ezt a programot pedig a FÅ‘város Közgyűlése elfogadta. Amennyiben a BKV Rt. véleménye valóban megváltozott és a tenderkiÃrás műszaki része valóban módosÃtásra kerül, az nagy jelentÅ‘séggel fog bÃrni, hisz Ãgy a VEKE által kezdeményezett fejlesztés – ami a FÅ‘város hivatalos programjának megvalósÃtása – nem lehetetlenül el.
