VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

A BKV támogatja a VEKE javaslatát a kettes metró és a HÉV összekötéséről

2005-10-14
By

A Reggel c. napilap 2005. október 14-i számában a BKV Rt. szóvivője közölte: a közlekedési társaság támogatja az ötletet és az aktuális járműbeszerzési tenderben is figyelembe veszik a javaslatot.

Kényelmetlen átszállási kényszer az Örs vezér terén., Örs vezér tere, Budapest (forrás: index.hu)

Kényelmetlen átszállási kényszer az Örs vezér terén., Örs vezér tere, Budapest (forrás: index.hu)


Idézet a Reggel c. napilap 2005. október 14-én megjelent, “Bővülhet a metróhálózat” c. cikkéből:

Kényelmetlen átszállási kényszer az Örs vezér terén., Örs vezér tere, Budapest (forrás: index.hu)

Kényelmetlen átszállási kényszer az Örs vezér terén., Örs vezér tere, Budapest (forrás: index.hu)

“Immár a BKV is támogatja a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötésének tervét. A közlekedési vállalat ugyanis olyan metrókocsikat vásárol, amelyek alkalmasak arra, hogy a felszínen, áramszedővel is haladjanak. Ma zárul le a szerelvényekre kiírt pályázat első szakasza.

Szász Tamás, a BKV szóvivője közölte, a pályázati kiírás tartalmazza azt a feltételt, hogy a kocsik felső áramszedővel is működhessenek. A társaság illetékesei korábban teljesen kizártnak tartották ezt a megoldást. Volt, aki azt mondta a Reggelnek, hogy a budapesti alagutakban nem férne el az áramszedő, még behúzva sem. Olyan BKV-s vezető is akadt, aki szerint ilyen járművek nem léteznek.

Most, hogy elkészült a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) tanulmánya, változott a helyzet. A BKV szóvivője például kifejezetten jónak tartja a javaslatot. A VEKE-nek már csak a budapesti városvezetést kell meggyőznie. “

A kettes metró és a gödöllői HÉV összekötése után előálló metróvonal egy lehetséges megállókiosztása (forrás: VEKE)

A kettes metró és a gödöllői HÉV összekötése után előálló metróvonal egy lehetséges megállókiosztása (forrás: VEKE)

A VEKE örömmel értesült arról, hogy a BKV Rt. támogatásáról biztosította a kettes metró és a gödöllői HÉV összekötéséről szóló elképzelést. A cikkben szereplő megállapításokhoz annyit tennénk hozzá, hogy a városvezetés már megtette a maga támogatását, amikor beemelte az elképzelést a Középtávú Városfejlesztési Programba, az ún. Podmaniczky-tervbe. Ezt a programot pedig a Főváros Közgyűlése elfogadta. Amennyiben a BKV Rt. véleménye valóban megváltozott és a tenderkiírás műszaki része valóban módosításra kerül, az nagy jelentőséggel fog bírni, hisz így a VEKE által kezdeményezett fejlesztés – ami a Főváros hivatalos programjának megvalósítása – nem lehetetlenül el.

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *