78 motorvonat a Ruhr-vidékre | VEKE
VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

78 motorvonat a Ruhr-vidékre

2005-12-28
By
S-Bahn szerelvény a meglévő müncheni Stammstrecke-alagútban., Stammstrecke, München (forrás: http://www.et423.de)

S-Bahn szerelvény a meglévő müncheni Stammstrecke-alagútban., Stammstrecke, München (forrás: http://www.et423.de)


A DB Regio NRW (a német állami vasúttársaság észak-rajna-vesztfáliai regionális leányvállalata) 78 darab 422-es típusú motorvonatot vásárol a Ruhr-vidék S-Bahn közlekedése számára. A szerződés összértéke meghaladja a 300 millió eurót (cikkünk írásakor 1 euró 251 forinttal egyenértékű).

A járművek szállítására vonatkozó szerződést december 28-án hozta nyilvánosságra a DB Regio és a konzorciumba összeállt két gyártó, az Alstom és a Bombardier.

A 422-es típusú vonatokat 2008 és 2012 között szállítják le, 2008-tól az S1 (Solingen–Düsseldorf) és az S9 (Haltern–Bottrop–Essen–Wuppertal) vonalakon fogják leváltani a jelenleg ott közlekedÅ‘ régebbi szerelvényeket.

143-as mozdony által vontatott ingavonat S-Bahnként közlekedve, Hbf., Dortmund (forrás: Dorner Lajos)

143-as mozdony által vontatott ingavonat S-Bahnként közlekedve, Hbf., Dortmund (forrás: Dorner Lajos)

143-as mozdony ingavonattal S-Bahnként közlekedik., Hbf., Dortmund (forrás: Dorner Lajos)

143-as mozdony ingavonattal S-Bahnként közlekedik., Hbf., Dortmund (forrás: Dorner Lajos)

A Ruhr-vidéken jelenleg még sok helyütt közlekednek S-Bahn jelleggel is mozdonyos ingavonatok, másutt pedig 423-as típusú motorvonatok járnak. Ez utóbbi típus továbbfejlesztéseként készül a 422-es, amely elsőként az imént említett mozdonyos ingákat fogja leváltani. A gyártók és a német vasút közös közleménye szerint a 422-es az előd-típushoz képest elsősorban az utazási kényelem terén mutat fejlődést. Az ülések ergonómiailag kedvezőbben lettek kialakítva, és az utastér megvilágítása is kellemesebb lett.

Az utasok számára ugyan kevésbé jelentős, ám mégis fontosabb változások figyelhetőek meg a műszaki kivitelben. Teljes egészében újratervezték a fékrendszert, a járművek mágneses sínféket is kaptak. Az energiatakarékosságról a járművek alacsony tömege, a fékellenállásokon keletkező hőnek az utastér fűtésére való felhasználása, valamint a fékezés közbeni energia-visszatáplálás gondoskodik.

A vonatok végsebessége 140 km/h (ezt itt ki is tudják használni), a szerelvények 192 ülőhelyet tartalmaznak. A teljes hosszban átjárható szerelvényekbe gyorsan nyíló-záródó ajtókat építenek, és a teljes utastér légkondicionált lesz.

A vonatok gyártása teljes egészében Németországban fog történni, a gyártók mannheimi, siegeni, henningsdorfi és salzgitteri üzemeiben.

Forrás: Bombardier, Deutsche Bahn AG

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *