Az első Combino Budapesten. Lesz fólia, és lehet, hogy légkondi is. 1.
Több mint 25 év után ismét vadonatúj járművekkel bővült a BKV állománya. A VEKE mindvégig jelen volt. (képek feltöltés alatt és videók is lesznek) A cikk 1.része
2006. március 14-én Budapestre érkezett az első Siemens Combino villamos. Az 54 méter hosszú, hat részes villamost vasúton szállították Budapestre. A különleges áru szállítására három összekapcsolt, speciális pőrekocsi szolgált. Ezeken sínek találhatók, a villamos tehát készre szerelve, végső soron saját kerekein érkezhetett. Az ívekben történő haladáskor maga a villamos is „kanyarodott” a pőrekocsikon, ezért rögzíteni csak a középső pőrekocsira lehetett. A különleges szállítmányt csak tehervonat végére lehet besorolni. A Siemens bécsi, simmeringi gyárában olajozott módon csörlőzték fel a villamost egy szétszerelhető rámpán, majd az ÖBB dízelmozdonya mögött elindult Magyarországra. Az ÖBB filmet forgatott a különleges műveletről, régen fordult elő ugyanis, hogy villamost vasúton szállítsanak, az utóbbi években szinte mindig közúton, tréleren történt a szállítás.
Hajnali 3 óra 45-kor érkezett meg a tehervonat Ferencváros MÁV állomásra, ahol egy kisebb csoport közeledésbarát várta az új jövevényt. A kocsikat lekapcsolták a vonat végéről, majd egy tolatómozdony állt a kocsikra, és egy iparvágányon át a BKV pályafenntartási telephelyére vontatta, ahol kezdetét vette a sínekre engedés nagy körültekintést és figyelmet kívánó művelete. A rámpát újra összeszerelték, a pőrekocsik homlokfalához illesztették, ezen keresztül lehetett a villamost lassan leengedni.
Ezt követte a villamos ellenőrzése, felkészítése a vontatásra. Nem sokkal 10 óra előtt egy csatolt Ganz csuklós (1418-1419 psz.) vette fel a vontató szerepét, és az összecsatolás után lassan elindultak a Hungária remiz felé.
Biztosításkánt a menet után haladt egy szóló Ganz villamos is (a 1341-es), valamint sok szervizautó is, de nem volt rájuk szükség.
A menetet a közúton a rendőrség biztosította, a nagyobb kereszteződésekben a keresztirányú forgalmat is lezárták a menet idejére. A Siemens szakemberei aggódtak a vontatás miatt, de a BKV munkatársai által, mindenféle számítógépes segédlet nélkül, pusztán a szakmai tapasztalatra építve készített összekötő elem jól vizsgázott, így minden gond nélkül elérték a 30 km/h-s sebességet a vontatás során.
A Salgótarjáni úthoz érve a szerelvény megállt, és a vontató csuklósok helytelen irányban feltolták a Combinot a 37-es villamos töltésére,
majd a Sport utcába vezető váltón áthaladva immár újra előremenetben bevontatták a remízbe az új szerzeményt.
A jármű érkezését nagy érdeklődés övezte, sokan követték végig a villamos útját a reggeli lerakodástól egészen a Hungária kocsiszínig. Ezúttal a BKV nem gördített akadályt a fotózás elé, sőt bátorította azt, reméljük, a jövőben végleg elfelejtik az eddigi negatív hozzáállást.
Tovább a cikk második részéhez