VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

‘A budapesti közlekedés jelenlegi helyzete civil szemmel’

2006-04-30
By

2005 decemberében a Fővárosi Önkormányzat Városüzemeltetési Bizottságának felkérésére és megbízásából a VEKE Közlekedésfejlesztés munkacsoportja, immár a Főpolgármesteri Hivatal hivatalos szakértői beszállítójaként tanulmányt készített “A budapesti közlekedés jelenlegi helyzete civil szemmel” címmel. Tanulmányunk letölthető.


A közlekedési helyzetről és a közlekedésfejlesztés lehetőségeiről szóló, nem véglegesnek és nem is teljeskörűnek szánt, inkább az aktuális problémákat és teendőket bemutató, a szakbizottság számára 2006-ban megoldható és megoldandó, illetve megválaszolandó kérdésekre fókuszáló tanulmány 2005 decemberében készült el.

A 173 oldalas dokumentum PDF formátumban (4 MB!) letölthető INNEN.

A tartalomjegyzék:

1. Bevezetés

2. Közösségi közlekedés

2.1. Általános helyzetértékelés

2.2. A közösségi közlekedés üzemeltetése és fejlesztése

2.3. Problémák és megoldások a budapesti tömegközlekedés egészére vonatkozóan

2.3.1. A Budapesti Közlekedési Szövetség

2.3.2. Menetrendi struktúra

2.3.3. Utastájékoztatás

2.3.4. Viszonylatszámozás

2.3.5. Forgalomirányítás

2.3.6. Akadályozó tényezők

2.3.7. A tömegközlekedés alkalmazkodása az igényekhez

2.3.8. Esélyegyenlőség

2.4. A közösségi közlekedés járműállománya

2.4.1. Az autóbusz járműpark

2.4.2. A villamos járműpark

2.4.3. A trolibusz járműpark

2.4.4. A városi gyorsvasutak járművei

2.4.4.1. A Millenniumi Földalatti Vasút

2.4.4.2. A metró járművei

2.4.4.3. A HÉV-vonalak járműparkja

2.5. Az autóbuszhálózat helyzete és fejlesztési lehetőségei

2.5.1. A tömegközlekedés előnyben részesítése

2.5.1.1. Pesti út – Jászberényi út – Fehér út főtengely

2.5.1.2. Buszsáv az M1-M7 autópálya bevezető szakaszán

2.5.1.3. Közös tömegközlekedési sáv kialakítása az Alkotás utcában és a Krisztina körúton

2.5.1.4. Buszsáv a Kassai téren és a Szőnyi úton

2.5.1.5. A 7-es és 73-as autóbuszok további előnyben részesítése

2.5.1.6. Bécsi út – Frankel Leó úti közös tömegközlekedési útvonal

2.5.1.7. Villamosok előnyben részesítése

2.5.2. Zsúfoltságkezelés, hálózati átszervezések

2.5.2.1. Zsúfoltságkezelés

2.5.2.2. A XVI. kerület buszhálózata

2.5.2.3. A XVII. kerület buszhálózata

2.5.2.4. A XVIII. kerület buszhálózata

2.5.2.5. A budai hegyvidék buszai

2.5.2.6. Az éjszakai közlekedés további fejlesztése

2.5.2.7. A 32-es busz jövője

2.6. A villamoshálózat helyzete és fejlesztése

2.6.1. A villamosközlekedés mai problémái Budapesten

2.6.2. A körülmények és a színvonal javítása

2.6.2.1. A hálózati jelleg erősítése, vágánykapcsolatok

2.6.2.2. Fordulóidők csökkentése, menetidők rövidítése, lámpahangolások

2.6.2.3. A megállóhelyek kiosztásának és jellegének újragondolása

2.6.2.4. Magasperonok építése

2.6.2.5. Részleges típuscsere a 42-es villamos vonalán

2.6.2.6. A vágányzónák befüvesítése

2.6.3. Hálózatfejlesztési lehetőségek – vágányépítés nélkül

2.6.3.1. A budai villamoshálózat

2.6.4. Rövidtávú hálózatfejlesztési lehetőségek – építéssel

2.6.4.1. Az 1-es villamos meghosszabbítási lehetőségei

2.6.4.2. A 2-es villamos meghosszabbításának lehetőségei

2.6.4.3. A 3-as villamos jövője

2.6.4.4. A Thököly úti villamos sorsa

2.6.4.5. Budai hálózatfejlesztések

2.6.4.6. Hiányzó kapcsolatok a Belvárosban: a Bajcsy-Zsilinszky úti és a Rákóczi úti villamos

2.7. A trolibuszhálózat helyzete és fejlesztési lehetőségei

2.8. A gyorsvasúti hálózat fejlesztésének lehetőségei

2.8.1. Alapvető igények a gyorsvasúti hálózatra vonatkozóan

2.8.2. Budapest gyorsvasúti vonalainak fejlődési irányai

2.8.2.1. A Kisföldalatti (az „1-es metróvonal”)

2.8.2.2. A 2-es metró lehetséges fejlődési irányai

2.8.2.3. A 3-as metró lehetséges fejlődési irányai

2.8.2.4. A 4-es metró

2.8.2.5. Az Észak-Déli Regionális Gyorsvasút („5-ös metró”)

2.8.2.6. A HÉV-hálózat sorsa

2.9. A Fogaskerekű Vasút helyzete és fejlesztésének lehetőségei

2.9.1. A jelenlegi állapotok

2.9.2. A jövő Fogaskerekű vasútja

2.9.3. A megvalósítás érdekében tett lépések

2.10. A közösségi közlekedés, mint városfejlesztési szempont

2.10.1. Szabályozási kérdések

2.10.2. A városfejlesztés, ingatlanfejlesztés hatásai a közösségi közlekedési hálózatra

2.11. Együttműködési lehetőségek és szükségletek a vasúttal

2.12. A Ferihegyi repülőtér kiszolgálása

2.12.1. A jelenlegi megoldás: buszjárat Kőbánya-Kispestről

2.12.2. A kötöttpályás kiszolgálás lehetőségei

2.13. Európai uniós támogatási lehetőségek 2007-től

3. Közúti közlekedés

3.1. A jelenlegi helyzet

3.2. Jövőkép, rövidtávú megoldások

3.3. A közúthálózat fejlődési irányai

4. Kerékpáros közlekedés

4.1. A kerékpárhasználat típusai

4.2. A kerékpárutak általános kivitelezési kérdései

4.3. Hálózat szervezése, alapelvek

4.3.1. A hidak kérdése

4.3.2. Főútvonalak és kerékpárutak

4.3.3. Alapkoncepció

4.4. Oktatás, szabályok módosítása

5. Vízi közlekedés

6. Összegzés

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *