Csattanós válasz: ismét megbukott a körúti áramellátás
Az átadást követÅ‘ napon, június 10-én szombaton újra csÅ‘dött mondott a nagykörúti felújÃtás, a délutáni órákban az egyik villamos áramszedÅ‘je letört, a közlekedést pedig a 4-6-os villamosvonal nagyobbik felén több mint fél órára le kellett állÃtani.

A villamosról leszállva egy “ottfelejtett” oszlopba ütközhetünk. A milliárdokba nem fért bele az oszlop egy méterrel arrébb helyezése. Olcsóbb arra hivatkozni, hogy ez “egy meglévÅ‘, kényszerű műszaki adottság”., Nyugati pályaudvar, Budapest (forrás: VEKE)
Ugyanezen a napon, a Népszabadságban „kampányolással” vádolta egyesületünket a fÅ‘polgármester, a nagykörúti beruházás visszásságait elemzÅ‘ közleményünk kapcsán. Demszky szerint a pénteken megtartott átadóünnepség „csattanós válasz” egyesületünk álláspontjára, miszerint a kerekesszékesek nehezen jutnak majd fel a villamosra. Pedig maga a BKV is elismerte, hogy több megálló megközelÃtése is lehetetlen a mozgássérültek számára. Ráadásul a korábbi próbákon kiderült: kézzel hajtott kerekesszékkel önerÅ‘bÅ‘l nem lehet felszállni az új peronokról, csak segÃtséggel. De ez a fÅ‘polgármesternek nem számÃt. Ahogy az sem, hogy több megálló kerekesszékkel megközelÃthetetlen. Nem számÃt, hogy a Körtéren a megálló még nem készült el. Nem számÃt, hogy arcátlanul belehazudják a kamerákba, hogy a peron közepén felejtett oszlop műszaki adottság. Nem számÃt, hogy a burkolatba betehették volna a vakvezetÅ‘ sávokat pluszköltség nélkül, de eszükbe sem jutott. Nem számÃt, hogy az áramellátó rendszer rosszabb lett, mint volt, az üzemzavarok száma pedig több, mint valaha. Nem számÃt, hogy a nyilvános Ãgéretek ellenére nem került karcolásvédÅ‘ fólia az új Combinókra, Ãgy ki vannak téve minden rongálásnak. Nem számÃt, hogy az Ãgéretek ellenére meg sem vizsgálták a légkondicionáló beszerelésének szükségességét, pedig az elsÅ‘ melegebb napon máris fullasztó volt a levegÅ‘ (hiánya) az utastérben.

Új vezetéktenger, “pókháló” igen sok pénzért. A BKV a sok meghibásodásra azzal reagált: “még nincs teljesen kész, még az átadott szakaszokon sem” (Inforádió, 2006. május 30.). Ha nincs kész, hogyan adhatták át, hogyan engedhette meg a Közlekedési Felügyelet a közlekedést?, Erzsébet körút, Budapest (forrás: VEKE)
Sajnos az igazi csattanós válaszokat a szinte mindennapossá vált áramszedÅ‘-törések és felsÅ‘vezeték-szakÃtások adják. Szombaton a nyolcadik eset következett be az elsÅ‘ szakasz átadása óta. Egy-egy ilyen esetben 20-40 perces szolgáltatáskiesés keletkezik, más vonalakról kell autóbuszokat pótlásra átcsoportosÃtani, Ãgy még azok az utasok is hátrányt szenvednek, akik nem is az érintett útvonalon utaznak. Szombaton délután például a metrópótló buszok egy részét csoportosÃtották át a körúti villamos pótlására. A felsÅ‘vezetékek átépÃtése és a visszafordulást lehetÅ‘vé tevÅ‘ váltók elhagyása következtében ráadásul nagyobb szakaszon, a Moszkva tér és a Blaha Lujza tér között kellett pótolni a villamosokat, mint korábban.
A VEKE politikamentes, szakmai civil szervezet. Nem változtatgatja szakmai véleményét csak azért, hogy egyik vagy másik politikusnak, vagy politikust kiszolgáló cégnek ezzel a kedvében járjon. Egyesületünk mindig is a szakmai véleményét, az utasok és a közlekedésben dolgozók érdekeit fogja képviselni. Akárhányan is figyelmeztetnek még minket rosszallóan a városvezetés vagy a közlekedési cég részérÅ‘l, hogy „rossz úton járunk”, az álláspontunk az, hogy a nagykörúti felújÃtás átgondolatlan, rosszul megtervezett és kivitelezett volt, aminek az utasok látják majd kárát és látták már a szombati üzemzavar idején is.
