VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

Csattanós válasz: ismét megbukott a körúti áramellátás

2006-06-11
Szerző:

Az átadást követő napon, június 10-én szombaton újra csődött mondott a nagykörúti felújítás, a délutáni órákban az egyik villamos áramszedője letört, a közlekedést pedig a 4-6-os villamosvonal nagyobbik felén több mint fél órára le kellett állítani.

A villamosról leszállva egy

A villamosról leszállva egy “ottfelejtett” oszlopba ütközhetünk. A milliárdokba nem fért bele az oszlop egy méterrel arrébb helyezése. Olcsóbb arra hivatkozni, hogy ez “egy meglévő, kényszerű műszaki adottság”., Nyugati pályaudvar, Budapest (forrás: VEKE)


Ugyanezen a napon, a Népszabadságban „kampányolással” vádolta egyesületünket a főpolgármester, a nagykörúti beruházás visszásságait elemző közleményünk kapcsán. Demszky szerint a pénteken megtartott átadóünnepség „csattanós válasz” egyesületünk álláspontjára, miszerint a kerekesszékesek nehezen jutnak majd fel a villamosra. Pedig maga a BKV is elismerte, hogy több megálló megközelítése is lehetetlen a mozgássérültek számára. Ráadásul a korábbi próbákon kiderült: kézzel hajtott kerekesszékkel önerőből nem lehet felszállni az új peronokról, csak segítséggel. De ez a főpolgármesternek nem számít. Ahogy az sem, hogy több megálló kerekesszékkel megközelíthetetlen. Nem számít, hogy a Körtéren a megálló még nem készült el. Nem számít, hogy arcátlanul belehazudják a kamerákba, hogy a peron közepén felejtett oszlop műszaki adottság. Nem számít, hogy a burkolatba betehették volna a vakvezető sávokat pluszköltség nélkül, de eszükbe sem jutott. Nem számít, hogy az áramellátó rendszer rosszabb lett, mint volt, az üzemzavarok száma pedig több, mint valaha. Nem számít, hogy a nyilvános ígéretek ellenére nem került karcolásvédő fólia az új Combinókra, így ki vannak téve minden rongálásnak. Nem számít, hogy az ígéretek ellenére meg sem vizsgálták a légkondicionáló beszerelésének szükségességét, pedig az első melegebb napon máris fullasztó volt a levegő (hiánya) az utastérben.

Új vezetéktenger,

Új vezetéktenger, “pókháló” igen sok pénzért. A BKV a sok meghibásodásra azzal reagált: “még nincs teljesen kész, még az átadott szakaszokon sem” (Inforádió, 2006. május 30.). Ha nincs kész, hogyan adhatták át, hogyan engedhette meg a Közlekedési Felügyelet a közlekedést?, Erzsébet körút, Budapest (forrás: VEKE)

A villamosról leszállva egy

A villamosról leszállva egy “ottfelejtett” oszlopba ütközhetünk. A milliárdokba nem fért bele az oszlop egy méterrel arrébb helyezése. Olcsóbb arra hivatkozni, hogy ez “egy meglévő, kényszerű műszaki adottság”., Nyugati pályaudvar, Budapest (forrás: VEKE)

Sajnos az igazi csattanós válaszokat a szinte mindennapossá vált áramszedő-törések és felsővezeték-szakítások adják. Szombaton a nyolcadik eset következett be az első szakasz átadása óta. Egy-egy ilyen esetben 20-40 perces szolgáltatáskiesés keletkezik, más vonalakról kell autóbuszokat pótlásra átcsoportosítani, így még azok az utasok is hátrányt szenvednek, akik nem is az érintett útvonalon utaznak. Szombaton délután például a metrópótló buszok egy részét csoportosították át a körúti villamos pótlására. A felsővezetékek átépítése és a visszafordulást lehetővé tevő váltók elhagyása következtében ráadásul nagyobb szakaszon, a Moszkva tér és a Blaha Lujza tér között kellett pótolni a villamosokat, mint korábban.

A VEKE politikamentes, szakmai civil szervezet. Nem változtatgatja szakmai véleményét csak azért, hogy egyik vagy másik politikusnak, vagy politikust kiszolgáló cégnek ezzel a kedvében járjon. Egyesületünk mindig is a szakmai véleményét, az utasok és a közlekedésben dolgozók érdekeit fogja képviselni. Akárhányan is figyelmeztetnek még minket rosszallóan a városvezetés vagy a közlekedési cég részéről, hogy „rossz úton járunk”, az álláspontunk az, hogy a nagykörúti felújítás átgondolatlan, rosszul megtervezett és kivitelezett volt, aminek az utasok látják majd kárát és látták már a szombati üzemzavar idején is.

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.